Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین روز گذشته معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار، گفت: این خودروساز آماده است در صورت لزوم و موافقت مراجع فرادستی فروش پراید را برای تنظیم بازار از سر بگیرد.

«حسین کاظمی» افزود: اتفاقی که پس از توقف تولید محصولاتی مانند پیکان و زانتیا افتاد، درخصوص خودرو پراید نیز رخ داد و با انتشار خبر توقف تولید، قیمت آن در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی گفت: این قیمت های سرسام آور خودروها از جمله پراید هیچ ارتباطی به شرکت خودروساز ندارد و توسط واسطه ها و مالکان خودروها و یا با قیمت سازی سایت های مجازی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ متوقف شده، اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت‌ها می‌توان عرضه پراید را از سر گرفت.

در این زمینه، «امیر جعفرپور» معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز (پنجشنبه) درباره اینکه خودروی پراید به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها مجددا تولید می شود یا اینکه قرار است مصوبه شورای عالی استاندارد رعایت و این خودرو به صورت کلی از خط تولید گروه خودروسازی سایپا خارج شود، افزود: سال گذشته در مورد استاندارد خودروها بحث و گفت و گوهای زیادی انجام و در نهایت قرار شد در تیر ماه امسال پراید و پژو ۴۰۵ کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که ارتقای استاندارد خودروهای یاد شده هزینه زیادی دارد، تبدیل خودروی پراید از یورو۴ به یورو۵ به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد؛ به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این خودروها از خط تولید کنار گذاشته شوند.

جعفرپور توضیح داد: برای آنکه خودروی پراید، یورو۵ شود باید کاتالیزور وموتور آن تغییر کند اما این امر هزینه بسیار سنگینی دارد و باعث می شود زیان تولید این خودرو بیشتر شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: پراید نسبت به گذشته و ۲۰ سال پیش خود رشد کیفی قابل توجهی پیدا کرده، اما در مقطع فعلی دیگر نمی تواند استانداردهای ۸۵ گانه را پاس کند.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته پراید از نظر رعایت استاندارد آلایندگی و سایر موئلفه های استاندارد پیشرفت خوبی داشته، بیان داشت: پراید دیگر نمی تواند با استانداردهای روز هماهنگ شود و این خودرو قابلیت ارتقاء ندارد.

جعفرپور گفت: اگر قرار باشد خودروی پراید بعد از تیرماه تولید شود باید از سوی دولت مصوبه ای داشته باشد، در غیر این صورت خودروی یاد شده شماره گذاری نخواهد شد و تا زمانی که دولت اصلاحیه ای در این خصوص ارسال نکند، سایپا امکان فروش پراید را ندارد.

وی تأکید کرد: تا یک ماه آینده آخرین نمونه های پراید تولید خواهد شد و بعد از آن، سایپا باید خط تولید این خودرو را متوقف کند.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون هر پرایدی که از سوی سایپا تحویل مردم می شود، تعهدات معوق این شرکت خودروسازی است و از سال گذشته، هیچ خودرو پرایدی به صورت پیش فروش و ثبت نامی از سوی سایپا عرضه نشده است.

223231 کد خبر 1385620

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سایپا پراید خودرو خودروسازان خودروی پراید خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان

بی‌وای‌دی چین اثرات جنگ قیمت را با درآمدهای ضعیف‌تر سه ماهه اول نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، تولیدکننده خودروهای برقی چینی روز دوشنبه (۲۹ آوریل) ضعیف‌ترین رشد سود سه ماهه خود از سال ۲۰۲۲ را به ثبت رساند در حالی که رشد درآمد این شرکت به پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار سال گذشته کاهش یافت که تحت تأثیر کاهش تقاضای خودروهای برقی و جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودرو جهان قرار گرفت.

بی‌وای‌دی در گزارشی اعلام کرد که سود خالص سه ماهه اول با ۱۰.۶ درصد افزایش به ۴.۵۷ میلیارد یوان (۶۳۱.۰۸ میلیون دلار) رسید در حالی که درآمد با رشد چهار درصدی به ۱۲۴.۹۴ میلیارد یوان رسید.

نتایج سه ماهه حاکی از آن است که بی‌وای‌دی همچنان جلوتر از تسلاست که اولین کاهش درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ و در زمان همه گیری کووید را گزارش کرد. بزرگترین رقیب چینی تسلا در سه ماهه اول پس از کسب آن در سال گذشته، عنوان فروشنده برتر خودروهای برقی جهان را به این غول آمریکایی پس داد.

بی‌وای‌دی با داشتن مجموعه‌ای از برندها در مقاطع قیمتی متفاوت، تلاش‌ها را برای ارتقاء بازار و در عین حال دو برابر کردن تخفیف‌ها برای رقابت برای مصرف‌کنندگان محتاط در بحبوحه بهبود اقتصادی افزایش داده است.

خودروی جدید بی‌وای‌دی در نمایشگاه پکن

بی‌وای‌دی از U۷، سومین مدل فوق لوکس خود با نام تجاری یانگ وانگ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد. بی‌وای‌دی با هدف جهش ۲۰ درصدی فروش سالانه در سال ۲۰۲۴ نسبت به رکوردشکنی فروش در سال گذشته، تحت فشار شرکت‌های الکتریکی محلی است که روی آینده تمام الکتریکی متمرکز شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ چوان فو، مدیرعامل بی‌وای‌دی و لی جون، مدیرعامل شیائومی، از غرفه‌های یکدیگر در نمایشگاه خودرو پکن بازدید کردند. لی با عرضه اولین خودروی SU۷ این سازنده گوشی‌های هوشمند، قول داد تا همکاری با بی‌وای‌دی را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت