Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@00:18:42 GMT

آزادسازی 15 هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریان در یاسوج

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۹۱۳۵

به گزارش ایلنا از یاسوج، علی داودی مهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، با تقدیر از مجموعه قضایی و نیروی انتظامی استان بخاطر صدور به موقع احکام قضایی و همچنین تامین امنیت در راستای صیانت از حقوق بیت المال خاصه رفع تصرف و آزاد سازی بستر و حرائم قانونی منابع آبی در هنگام اجرای احکام صادره، اظهارداشت: صیانت و جدیت همکاران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، بر اساس وظایف ذاتی خود، نسبت به حفاظت و صیانت از منابع آبی استان، کاملا مشهود و یقینا بر اساس قوانین حاکم بر منابع آبی علی الخصوص قانون توزیع عادلانه آب و دستورالعمل های مربوط به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب  با متخلفان و متصرفان به بستر و حریم رودخانه ها، با قاطعیت برخورد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در عملیات آزادسازی و رفع تصرف که به طول حدود شش کیلومتر از مسیر این رودخانه (حد فاصل منطقه دوآب تا ابتدای پل مهریان)، صورت گرفت، 15 هکتار از اراضی بستر آن، رفع تصرف شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به وجود 32 باغ، ویلا و تالار پذیرایی در مسیر این رودخانه(حد فاصل منطقه دوآب تا ابتدای پل مهریان)، خاطرنشان کرد: ضروری است که مالکان باغ ها و زمین های اطراف این رودخانه، جهت انجام هرگونه طرح گردشگری، ویلاسازی و ... استعلامات لازم را از آب منطقه ای دریافت کنند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه تجاوز به بستر رودخانه‌ها، باعث می شود، خسارت حاصل از سیلاب افزایش یابد، گفت: این کار سبب کاهش عرض رودخانه می شود که به دنبال آن سیلاب از مسیر اصلی خارج شده و خسارات زیادی به اراضی همجوار وارد می‌کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کهگیلویه و بویراحمد برق تجاوز قانون منطقه ای آب منطقه ای منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن