Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه رایزنی های سفارت با مقامات بهداشتی و دانشگاهی بلاروس در خصوص حفظ و ارتقاء سطح سلامت دانشجویان ایرانی و نیز تسهیل بازگشت آنها به وطن، سعید یاری، سفیر کشورمان در بلاروس با مقامات این کشور رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در ادامه رایزنی های سفارت با مقامات بهداشتی و دانشگاهی بلاروس در خصوص حفظ و ارتقاء سطح سلامت دانشجویان ایرانی و نیز تسهیل بازگشت آنها به وطن، سعید یاری، سفیر کشورمان، با ناتالیا ژوکووا، معاون وزیر بهداشت، پروفسور آناتولی سیکورسکی، رئیس دانشگاه دولتی پزشکی و سرگی ماسکوویچ، رئیس دانشگاه ساخاروف رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر کشورمان ضمن تشکر از همکاری مقامات بلاروسی با سفارت، ازجمله در خصوص برگزاری غیر حضوری کلاس های درس دانشگاهها تا رفع کامل خطر ناشی از کووید - ۱۹، از  مقامات بلاروسی خواست تدابیر عاجل و کافی برای حفظ و افزایش سطح سلامتی دانشجویان،  ازجمله برگزاری غیر حضوری امتحانات پایان ترم و تسهیل و تسریع صدور روادید برای دانشجویان متقاضی بازگشت به ایران اندیشیده شود.

مقامات بلاروسی نیز با تشریح اقدامات انجام شده جهت حفظ سلامتی دانشجویان و کادر آموزشی دانشگاهها و موسسات آموزشی، منجمله تصمیم گیری در خصوص برگزاری آن لاین امتحانات دانشجویان سال پنج پزشکی، تاکید کردند که بزودی تصمیم لازم در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات دیگر دانشجویان اتخاذ و اعلام خواهد شد.

مقامات بلاروسی تاکید کردند که صدور ویزا برای دانشجویان متقاضی بازگشت به ایران، با سرعت انجام خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی در این باره نیست.

مقرر شد تماس ها و رایزنی های سفارت و مقامات ذیصلاح بلاروس تا حصول اطمینان نسبت به تسهیل بازگشت دانشجویان ایرانی ادامه بابد.

براساس این گزارش، قریب  ۸۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه های بلاروس، غالبا در رشته های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سعید یاری بلاروس ایران دانشجویان ایرانی سفیر کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت حضور قطبی در تیم ملی ایران
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • آخرین وضعیت افشین قطبی و تیم ملی ایران
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • بازگشت هیئت حماس از قاهره برای تکمیل رایزنی‌ها
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند