Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- انگلیس، مرگبارترین کشور قاره سبز در پی شیوع بیماری کرونا با مشکلات عمده‌ای در زمینه‌های بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی مواجه شده است. تاریخ انتشار: 15:35 - 18 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۸۹۲۹ خبرگزاری میزان – «انگلیس» که اکنون با ثبت ۳۰ هزار و ۷۶ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری «کرونا» مرگبارترین کشور قاره سبز لقب گرفته است، با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس جدیدترین گزارش ها، انگلیس که تاکنون ۲۰۱ هزار و ۱۰۱ مورد ابتلا به کرونا و ۳۰ هزار و ۷۶ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری را ثبت کرده است، شاهد مشکلاتی مضاف بر مشکلات بهداشتی و انسانی است.
نخستین موضوعی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر انگلیس را به شدت در مظان اتهام تبعیض و مورد انتقاد قرار داده، آمار بالای تلفات در میان اقلیت‌های قومی است.
دفتر آمار ملی انگلیس امروز اعلام کرد، افراد سیاهپوست، قومیت‌های بنگلادشی و پاکستانی بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده اند.
براساس بررسی‌های قبلی، مردان سیاهپوست ۴.۲ درصد و زنان سیاهپوست ۴.۳ درصد بیش از همتایان سفیدپوست خود با خطر مرگ ناشی از کرونا مواجه هستند. این میزان برای مردان بنگلادشی در قیاس با همتایان سفیدپوست خود ۱.۸ درصد بوده است.   بیشتر بخوانید:  انگلیس گوی قربانیان کرونا را از ایتالیا ربود
از سوی دیگر روانشناسان ضمن تاکید بر وخامت حال بیماران دارای مشکلات روحی و روانی در پی کاهش خدمات روانی به آنان در میانه شیوع کرونا، در مورد افزایش خودکشی‌ها در انگلیس هشدار دادند.
تغییرات گسترده در سرویس سلامت همگانی انگلیس در هفته‌های اخیر و به کار گرفتن کادر درمان و پزشکی در مقابله با بحران شیوع کرونا، به موازات افزایش اضطراب بیماران روانی در پی محدودیت‌ها و اعمال قرنطینه، نگرانی‌ها در مورد افزاشی میزان خودکشی در میان این افراد را افزایش داده است.
این در حالیست که انگلیس در حال سوق یافتن به سمت بدترین بحران اقتصادی این کشور در ۳۰۰ سال گذشته است. براساس اعلام بانک‌های انگلیس، بیکاری در این کشور در پی بحران کرونا دو برابر شده و اقتصاد شاهد سقوطی ۱۴ درصدی خواهد بود.
از دیگر مشکلات اقتصادی انگلیس می‌توان به ناتوانی مالی بیش از نیمی از خانواده‌های انگلیسی دارای فرزندان خردسال اشاره کرد. براساس جدیدترین نظرسنجی انجام شده در انگلیس، بیش از نیمی از خانواده‌های دارای فرزندان خردسال می‌گویند که پس اندازشان برای تامین مخارج زندگی در پی شیوع کرونا تمام شده و دیگری پولی ندارند. ضمن این که بحران پرداخت اجاره منزل یا بازپرداخت وام مسکن نیز مواجه هستند.
انگلیس که با داشتن جمعیت ۴ هزار و ۵۰۰ نفری بی خانمان‌ها همواره با چالشی جدی مواجه بود، در پی شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی با پیامد‌های شیوع این اپیدمی در میان این افراد نیز مواجه است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا انگلیس بوریس جانسون شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد

زینب زاهدی مدرس و مشاور دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد به سابقه بحث خودکشی پرداخت و افزود: خودکشی در تاریخ سابقه طولانی دارد. در یونان باستان و روم به عنوان روشی قابل قبول در شکست نظامی تلقی می‌شد. این عمل در تمام ادیان قبیح و زشت و ناپسند و غیر قابل پذیرش برای دینداران می‌باشد.

وی افزود: خودکشی عملی عمدی است که باعث مرگ فرد می‌شود. این کار پدیده پیچیده ای است که می‌تواند علل گوناگون داشته باشد. مهم‌ترین علل خودکشی ناامیدی، اختلالات روانی، نظیر افسردگی، اختلال دوقطبی، اختلال طیف اوتیسم، اختلالات فیزیکی مانند سندرم و خستگی مزمن، شکست عاطفی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، فقر فرهنگی و اقتصادی می‌باشد.

ایشان افزودند: ۱/۵ درصد مرگ و میرهای سراسر دنیا به دلیل‌ خودکشی است. این آمار ۱۲ در ۱۰۰۰۰۰ نفر است. میزان خودکشی عموما در مردان بیشتر از زنان می‌باشد. در خیلی از کشورها خودکشی در سن ۷۰ سال و در برخی از کشورها بین ۱۵ تا ۳۰ سال است. اروپا بالاترین نرخ خودکشی را دارد. سالانه ده تا بیست میلیون خودکشی ناموفق وجود دارد. در آسیا کشورهای قزاقستان، کره جنوبی، هند، ژاپن و سریلانکا به ترتیب بیشترین آمار خودکشی را دارند.
ایران رتبه ۱۵۵ در جهان را دارد و روزانه بین ۴ تا ۹ نفر در ایران خودکشی می‌کنند. معمولا ۶۲ درصد خودکشی‌ها منجر به مرگ می‌شوند.

وی درباره خودکشی در استان خاطر نشان کرد: آمار خودکشی در جغرافیای ایران نسبت به تراکم جمعیت متفاوت است. با توجه به جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، خودکشی در این استان آمار قابل ملاحظه‌ای دارد. مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی، افسردگی و اختلال روانی می‌باشد.

ایشان خاطرنشان کرد: اگر به دو مولفه یعنی فرهنگ و زیست محیطی آنان توجه شود بیماری افسردگی و اختلالات روانی قابل کنترل و درمان است. روند زیست محیطی و فرھنگی در استان به وفور دیدہ می‌شود. فضای مجازی اطلاعات فزاینده‌ای را به ذهن جوانان ما داده و ذهن آنها راکت کرده است، همین اطلاعات فزاینده باعث ایجاد شکاف نسلی شده است. با توجه به تاثیرگذاری فضای مجازی و ترویج فرهنگ غربی، جوانان و نوجوانان پدر و مادرشان را از خودشان جدا می‌کنند زیرا این تفکر درک نشدن از سوی والدین در ذهن آن‌ها نهفته شده است. عقیده نوجوانان این است که کسی به آنها توجه نمی‌کند. احساس عدم توجه در نوجوانان موجب می‌شود تا آنها احساس پوچی کنند و با توجه به کلیپ و فیلم ھای مبتذل و دروغین توقعات از خودشان بالا می‌رود. این احساس یاس و ناامیدی باعث می‌شود که آنها تمایلی به ادامه این راہ نداشته باشند.

خبرنگار: الهام سادات هاشمی اصل

انتهای خبر/

کد خبر: 1228787 برچسب‌ها خودکشی دانشجویان

دیگر خبرها

  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • کهگیلویه و بویراحمد از معضل خودکشی رنج می‌برد
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه