Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@22:04:26 GMT

ناکامی داعش در تکرار سناریو «اشغال موصل» در عراق

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۹۴۰۰

ناکامی داعش در تکرار سناریو «اشغال موصل» در عراق

یکی از رهبران سازمان الحشدالشعبی گفت که گروه تروریستی داعش در اجرای مجدد سناریوی «یورش به موصل» در دیگر استان‌های عراق ناکام ماند.

به گزارش مشرق، «صادق الحسینی» از رهبران الحشد الشعبی گفت که حملات اخیر داعش در صلاح‌الدین، دیالی و دیگر استان‌ها بدون برنامه نبود بلکه از قبل برای اجرای این حملات در زمان‌های مشخص با استفاده از سلاح‌های مدرن و حمایت لجستیک برنامه‌ریزی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحسینی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که تعداد افرادی که در این حملات شرکت کرده بودند، کم نبودند.

بیشتر بخوانید: درگیری شبه‌ نظامیان کُرد سوریه با عناصر داعش نگاهی به زندگی نامه وزرای دولت جدید عراق حمله به سرکرده جدید داعش در سوریه

او افزود که ماهیت این حملات و اهداف تعیین شده برای آن نشان می‌دهد که داعش تلاش داشت نسخه سناریوی اشغال موصل را در دیگر استان‌ها اجرا کند اما برای دومین بار شکست خورد؛ نخستین تلاش این گروه به دنبال عملیات آزادسازی در سال ۲۰۱۶ در مناطق تل کصیبه، علاس و عجیل بود که به تهاجم رمضان معروف است و این گروه سعی داشت موقع افطار و سحر به نقاط امنیتی و الحشدالشعبی حمله کند.

الحسینی همچنین گفت که داعش با مشاهده واکنش سریع الحشدالشعبی و دیگر نیروهای امنیتی غافلگیر شد و تعامل مثبت و به موقع با حوادث باعث شد که راه را به روی داعش بسته و فورا نیروهای امنیتی و الحشد العشائری به خصوص در پرونده المکیشیفه، ابتکار عمل را به دست گیرند.

او تأکید کرد که الحشد الشعبی طی روزهای گذشته تحولی بزرگ  در مقابله با داعش و تعقیب عناصر آن و پایان دادن به خطرات این گروه با وجود برخورداری از سلاح‌های مدرن را ثابت کرد.

دیالی، صلاح‌الدین و دیگر استان‌های عراق طی چند روز گذشته شاهد چندین حملات تروریستی داعش بود که در نتیجه آن ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی، الحشدالشعبی و الحشدالعشائری به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس عراق داعش موصل گروه تروریستی داعش رمضان حشدالشعبی دیگر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان