Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس شهربابک با سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومان و ۲۴۸ نفر اشتغال مستقیم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی در حاشیه افتتاح طرح‌های شرکت ملی مس ایران در شهربابک اظهار داشت: پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد از بخشی از مجموع پروژه‌های ۳۰ هزار میلیار د تومانی در استان کرمان است که ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان افزود: با توفیق الهی و تلاش و کوشش مدیران و صنایع طی سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ پروژه با ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۹ هزار نفر اشتغال مستقیم در استان کرمان داشته‌ایم و این بدین معناست که به‌طور متوسط هر روز ۸ پروژه و ۲۵ شغل مستقیم در استان شاهد بوده‌ایم.

فدایی ابراز داشت: ۳ هزار و ۷۷۲ شغل مستقیم در استان کرمان طی سال  گذشته ایجاد شده است که ۱۲۳ درصد هدف اشتغال تحقق پیدا کرد و همچنین در سال قبل با تلاش همکاران کمیته امداد و بنیاد مسکن ۷ هزار واحد مسکونی برای افراد زیرپوشش کمیته امداد و خانواده‌های مستقر در مناطق محروم ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است و ۳ هزار واحد مسکونی نیز تا شهریور ماه سال جاری احداث و واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان کرمان ۲ هزار و ۲۷۵ کیلومتر لوله‌گذاری طی سال گذشته انجام داده که سه برابر متوسط سال‌های گذشته است و استان کرمان در بخش کشاورزی هم رتبه نخست تولید پسته، خرما، گردو، کنجد و کرک را داشته است.

استاندار کرمان از مشکل کم‌آبی در این خطه هم سخن به میان آورد و تصریح کرد: شهر کرمان در زمان ماکزیمم مصرف یک هزار لیتر کمبود آب دارد و پروژه‌هایی در دست اجراست که برای ادامه روند کار به حمایت رئیس جمهوری نیاز دارند که از ان جمله خط دوم انتقال آب از خلیج فارس و پروژه انتقال آب از دریای عمان است.

فدایی یادآور شد: یک هزار میلیارد تومان مازاد وصولی مالیات در استان کرمان داشته این که حتی یک ریال به استان برگردانده نشده و هر چند می‌گویند در قانون پیش‌بینی نشده است اما با افزایش تخصیص می‌توان این پول را به استان داد زیرا کرمان نخستین استان در کشور از نظر مازاد وصولی مالیات است.

وی همچنین با اشاره به اضافه تولید محصولات کشاورزی در استان کرمان اظهار کرد: گوجه و پیاز تولید بالایی در استان کرمان دارد و با توجه به اینکه مرزهای صادراتی به علت کرونا بسته شده، قیمت این محصولات به شدت پایین آمده حتی در برخی موارد زیر قیمت تمام شده است که خواستار خرید حمایتی دولت هستیم تا کشاورزان ضرر نکنند.

استاندار کرمان درباره وضعیت کرونا در استان هم متذکر شد: طی یک و نیم ماه گذشته روزانه ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان داشتیم اما طی یک هفته گذشته شیب ابتلا به کرونا کمی رو به افزایش بوده که به علت افزایش شناسایی بیمارانی‌ست که در تماس با مبتلایان بوده‌اند.

فدایی عنوان کرد: فوتی‌های کمی در بین مبتلایان به کرونا در استان کرمان داشته‌ایم که یک و نیم نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است که به نسبت وضعیت خوبی داشته‌ایم و امیدواریم حفظ شود.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مس شهربابک طرح های توسعه بهره برداری استاندار کرمان استاندار کرمان استان کرمان هزار میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن اظهار کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روزهای اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان