Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: سند بومی جهش تولید استان مرکزی در زمینه بر طرف شدن مشکلات برنامه‌ها و طرح‌ها و در راستای تحقق شعار جهش تولید تدوین شده است. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رقیه یادگاری ظهر امروز در نشست ستاد راهبری تهیه و تدوین سند جهش تولید استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های امسال در راستای جهش تولید اظهار داشت: امسال طرح‌هایی که در راستای افرایش و جهش تولید در استان باشند در اولویت کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار می‌گیرند بنابراین سند بومی جهش تولید استان هم در زمینه بر طرف شدن مشکلات برنامه‌ها و طرح‌ها و در راستای تحقق شعار جهش تولید تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای برطرف شدن مشکلات مناطق و اماکن گردشگری باید برنامه‌ها و اقدامات در راستای جذب و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری استان باشد به همین سبب این حوزه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم استان جذب گردشگر سلامت با تکمیل بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) است به همین سبب این بیمارستان باید تکمیل شود و ارائه خدمت توسط این بیمارستان در واقع تولید ثروت برای استان به همراه دارد که باید بیشتر به این موضوع توجه کرد.

امام جمعه قزوین: "جهش تولید" با همت بسیجی و جهادی میسر خواهد شد+ فیلمچرا جهش تولید؟ | 5 دلیل اصلی انتخاب شعار «جهش تولید» در بیانات امام خامنه‌ایپرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی منطقه آزاد ارس در سال جهش تولید

استان مرکزی رتبه نخست در استفاده از ارقام اصلاح‌شده بذر را کسب کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های این سازمان گفت: براساس بند الف تبصره 18 سال گذشته 2 هزار و 300 میلیارد ریال منابع مالی به جهادکشاوری تخصیص یافت و برای دریافت این اعتبارات 6 هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده و 80 میلیارد ریال این منابع جذب شده است.

مجید آنجفی افزود: در سال گذشته استان مرکزی رتبه نخست در استفاده از ارقام اصلاح‌شده بذر را کسب کرد به طوری که در سال گذشته میزان توزیع بذرهای اصلاح شده 51 درصد و در استان مرکزی بیش از 90 درصد بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه کشت‌های گلخانه‌ای با هدف کاهش مصرف آب و  افزایش بهره‌وری است و تاکنون تعهداتی که  براساس برنامه ششم توسعه اختصاص یافته اجرا شده است.

آنجفی تصریح کرد: تا 4 سال گذشته 75 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت گندم آبی بود که علاوه بر افرایش تولید به 40 هزار هکتار کاهش یافته است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی افرایش 2  برابری تولید شیر در استان و بهره‌برداری از بزرگترین واحد تولید کنسرو  ماهی خاورمیانه در استان است که با برنامه‌ریزی و همکاری مسئولان امیدواریم این امر تحقق یابد.

273 طرح نیمه‌تمام در استان مرکزی وجود دارد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام در استان گفت: در استان 273 طرح نیمه تمام وجود دارد که  امسال 130 طرح آنها تکمیل و بهره‌برداری از تعدادی هم شروع می‌شود.

رضا اشتری افزود: برگزاری 15 نمایشگاه دائمی،صادرات یک میلیارد دلار کالا و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی برای برطرف شدن مشکلات 8 طرح صنعتی استان از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که با همکاری مسئولان انجام می‌شوند.

انتهای پیام/713/ی

R7980/P/S6,73/CT7