Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@04:18:41 GMT

نماز جمعه 19 اردیبهشت در مازندران برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۹۴۶۹

نماز جمعه 19 اردیبهشت در مازندران برگزار نمی‌شود

در حالیکه با اعلام وضعیت سفید در 5 نقطه از مازندران، شور و اشتیاق در میان ساکنان این شهرها، باز نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته به اوج خود می‌رسید؛ اما با اعلام مسئولان شهری و استانی، نماز جمعه این هفته نیز در تمامی شهرهای مازندران برگزار نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، با اعلام اعلام وضعیت سفید در 5 نقطه از مازندران، ممنوعیت برگزاری مراسمات مذهبی و برپایی نماز جمعه و جماعت در شهرهای محمودآباد، سوادکوه شمالی، میاندرود، کلاردشت و سرخ‌رود لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر این اساس، متعاقباٌ مسئولان استانی در صدد فراهم آوردن شرایط و مقدمات لازم برای اجرای نماز جمعه این هفته در نقاط پنج گانه سفید استان برآمدند و بنا بر اعلام رئیس ستاد اقامه نماز جمعه مازندران، امکان برگزاری نماز جمعه در این نقاط با رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی فراهم شد، اما امکان لغو نیز در صورت تغییر وضعیت، وجود دارد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت برگزاری نماز جمعه در نقاط سفید اعلام شده به طرح پرسش از چند مسئول استانی و شهرستانی پرداختیم که در زیر می‌خوانید:

حجت الاسلام محمد انتظاری رئیس ستاد اقامه نماز جمعه مازندران در این باره طی گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: هر چند در تدارک جهت برگزاری نماز جمعه در این شهرها بودیم اما با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان که زیر مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا است، این هفته نیز امکان برگزاری نماز جمعه در هیچ یک از شهرهای مازندران وجود ندارد.

وی افزود: ستاد اقامه نماز جمعه مازندران تنها مجری برگزاری نماز جمعه در این ایام است و تصمیم لغو یا برگزاری ناز جمعه در استان‌های کشور با ستاد ملی مقابله با کرونا است.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه مازندران خاطرنشان کرد: طی اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در 14 اردیبهشت ماه، بنا بود تا از 31 استان کشور، در نقاط سفید 21 استان کشور نماز جمعه برگزار شود اما روز گذشته 17 اردیبهشت ماه اعلام شد که از این تعداد، 10 استان به دلیل تغییر وضعیت، از این لیست خارج شدند.

انتظاری ادامه داد: علت خارج شدن این 10 استان از لیست، این بود که در طی این مدت فاصله از ابلاغ 14 اردیبهشت تا زمان ابلاغیه جدید، وضعیت سفید این استان‌ها به وضعیت قبلی بازگشت کرده است.

به گزارش بلاغ، فرمانداران شهرهای میاندرود و کلاردشت نیز در گفت‌وگویی جداگانه از لغو برگزاری نماز جمعه این هفته در این شهرستان‌ها خبر دادند.

پولادی و منفردی اعلام کردند: با مذاکرات انجام گرفته با ائمه جمعه، جهت تثبیت شرایط موجود و در راستای حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه فردا در این شهرستان‌ها لغو اعلام شد.

گفتنی است طی روزهای جاری با اعلام وضعیت سفید در نقاط پنج‌گانه استان، امید شهروندان این شهرها برای برپایی و حضور در نماز جمعه این هفته قوت گرفته بود و شور و شعف و اشتیاق وصف ناپذیری در میان روزه داران برای تشکیل صف‌های به هم پیوسته نماز جمعه ایجاد شده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز جمعه مازندران برگزاری نماز جمعه نماز جمعه این هفته مقابله با کرونا وضعیت سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۱۱ اردیبهشت روز کارگر گفت: وجود ۱۴ میلیون کار گر در کشورکه با خانواده هایشان به ۵۰ میلیون نفر می‌رسند یعنی تولید درکشور ما بر دوش این قشر زحمت کش است و باید به این قشرکه رکن اساسی تولید و اقتصادن هستند بیشتر توجه شود.
 آیت الله رسول فلاحتی افزود: مناسبت بزرگ اردیبهشت ماه تجلیل از مقام شامخ معلمان و آموزگاران و یادبود شهادت آیت الله مطهری است، شخصیت والایی که انقلاب مانند او را به خود کم دیده است.
وی در ادامه با تجلیل از رسانه ملی و رسانه‌های کشور در انعکاس حرفه‌ای اخبار عملیات وعده صادق گفت : رسانه‌های کشور در انعکاس این اخبار و جنگ رسانه‌ای با رسانه‌های پر تزویر دنیا برنده شدند و دشمن را با شناخت از حیله هایشان خانه نشین کردند.
تجلیل از عملکرد سپاه درعملیات وعده صادق، تاکید به کارفرمایان برای رعایت انصاف در حق کارگران و بررسی مسایل غزه و فلسطین و تلاش‌های امریکا برای به رسمیت شناختن دو کشور فلسطین و اسراییل با وجود مخالفت‌های جهانی از مسایل دیگری بود که در نماز جمعه امروز رشت به آن اشاره شد.

دیگر خبرها

  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه