Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-09@02:15:52 GMT

خدمات کمیته امداد بلندمدت نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۹۴۷۷

خدمات کمیته امداد بلندمدت نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست با سیاهکلی مردادی نماینده منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه می کند و تلاش می کنیم تا این خدمات با پیوست فرهنگی باشد. 
او ادامه داد: دارا بودن پیوست فرهنگی در کارها به این معناست که استفاده از فرهنگ ناب اسلامی رویکرد محوری خدمات امداد است همچنین همت ما بر افزایش رعایت شاخص ها و موازین فرهنگی و شرعی در اجرای برنامه های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: نمونه پیوست فرهنگی در اشتغال زنان سرپرست خانوار است بدین معنا که باید اشتغالی برای این دسته از مددجویان ایجاد شود که ضمن تأمین درآمد برای آنها، شأن سرپرستی خانواده و لزوم رعایت اصل حضور بیشتر زنان سرپرست خانوار در خانه رعایت شود از این رو مشاغل خانگی خاص را برای این عده از مددجویان تعریف کرده ایم.
او افزود: کمیته امداد یک نهاد حمایتی است ولی قرار نیست کسی خدمت درازمدت و دائمی از کمیته امداد بگیرد بلکه براساس سیاست های توانمندسازی این نهاد، خدمات درازمدت به مددجویانی ارائه می شود که  به هیچ وجه فرآیند توانمند سازی برای آنان قابل اجرا نباشد.
حق گویان خاطرنشان کرد: نگاه امداد به مددجو، نگاه به کسانی است که زمینه رشد و تعالی دارند ولی به دلیل شرایط مختلف نتوانسته اند استعدادهای خود را بروز دهند و از آن در جامعه استفاده کنند از این رو برای افراد در جریان توانمندسازی برنامه داریم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به لزوم تمرکز گرایی در ارائه خدمات به نیازمندان و محرومان تأکیدکرد: دستگاههای مختلف اجرایی و اقشار مردم در مقاطع مختلف در عرصه نیکوکاری حاضر می شوند و حضور کمیته امداد در این عرصه مستمر است. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: در واقع کمیته امداد کارش مددکاری است و امروز به واسطه موضوع بیماری کرونا وارد این عرصه نشده ایم بلکه به طور مستمر در این حوزه تلاش می کنیم و کارشناسان این نهاد از تجربه لازم برای شناخت نیازمندان واقعی و همچنین اشراف لازم برای شناسایی کمبودهای آنان برخوردارند.
وی تصریح کرد: دیدگاه ما بر تمرکز در ارائه امدادرسانی به نیازمندان است تا بتوانیم بستر انفاق عادلانه را فراهم کنیم لذا آمادگی داریم در تعامل با گروه های جهادی و فعالان عرصه خدمت به نیازمندان، اطلاعات نیازمندان را مورد پایش قرار دهیم تا خدمت رسانی به نیازمندان با مواسات، برابری و تدبیر انجام شود.
حق گویان گفت: مددکاران این نهاد با داشتن توان علمی و تجربه عملی به بررسی وضعیت مددجویان پرداخته اند در نتیجه به لحاظ توانایی و ظرفیت ها شرایط ۳۱ هزار خانوار مددجوی تحت حمایت را مورد ارزیابی قرار داده ایم.
وی عنوان کرد: کار امدادرسانی به نیازمندان ساده و آسان نیست بلکه لازم است ضمن تفکیک نیازها و آماده کردن بسترهای ارائه خدمت متناسب با آن، تمهیدات فرهنگی، اجتماعی و شرعی را نیز در ارائه خدمت به مددجویان را اجرایی کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها مبتنی بر کمیت خدمت نیست بلکه برنامه ریزی این نهاد بر ارائه خدمت به مددجویان با هدف ارتقای همزمان سطح کمی و کیفی خدمات و کرامت بخشی به مددجویان است.

48

کد خبر 1385654

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مدیرکل کمیته امداد استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست

حجت الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بیش از ۷ سال  از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن  نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در  راه فرهنگی قدم بر داریم.در کوتاه ترین زمان به کمک مسئولان ذی ربط می توانیم این کلینیک مشاوره ای را برای مددجویان  در ۳۱ استان ایجاد کرده تا بهره مند شوند.

او گفت:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیاز‌های خانوده مدد جویان  زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم.البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیاز به یک زیرساخت و مشاوره‌ای با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده ایم که بالغ بر هزار مشاوره ارشد  به بالا در ادارات مشغول به فعالیت هستند.

جعفری تصریح کرد: طبق بررسی ها و تحقیقات حدود ۲۰ درصد از افراد جامعه با مشکلات روانشناختی روبرو هستند که نیازمند دریافت خدمات روانشناختی‌اند، اما به این معنا نیست که آنها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی در میان مردم باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • خدمات ویژه امداد کرمان موتور
  • واریز مستمری ۲۹ هزار خانوار کمیته امداد البرز
  • تشریح برنامه‌های خدمت به مددجویان کمیته امداد اصفهان در دهه کرامت
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست