Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@14:47:08 GMT

دستگیری سارقان لوازم خودرو جنوب پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۰۱۱۵

دستگیری سارقان لوازم خودرو جنوب پایتخت

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عباس مرادی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در سطح کلانتری ۱۶۱ ابوذر شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با حضور تیمی از ماموران و کارشناسان تخصصی کلانتری ابوذر مشخص شد که سرقت‌ها توسط تعدادی سارق با همکاری یکدیگر و با استفاده از شاه کلید رخ داده است و سارقان با باز کردن در خودرو‌ها اموال داخلی آن را سرقت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکلانتر دهم پایتخت با اشاره به افزایش گشت‌های انتظامی هدفمند افزود: شانزدهم اردیبهشت ماه ماموران کلانتری ابوذر هنگام گشت زنی در محدوده خیابان " حسنی " به راننده و سرنشین یک دستگاه پراید مشکوک شده و در استعلام انجام شده مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارد.

وی تصریح کرد: با محرز شدن سارق بودن این افراد، خودرو گشت انتظامی کلانتری، طرح مهار و دستگیری سارقان را اجرا و دستور توقف خودرو را صادر کردند، ولی راننده خودرو بدون توجه به فرمان‌های پلیسی با افزایش سرعت سعی در فرار از محل را داشت که در یک عملیات پلیسی خودرو سرقتی توقیف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

سرهنگ مرادی گفت: با انتقال متهمان به کلانتری ابوذر هر دو متهم به ۱۰۰ فقره سرقت لوازم داخلی خودرو با همکاری همدستشان اعتراف و اظهار داشتند در پاتوق همدستمانمان که برای مصرف مواد مخدر مراجعه می‌کردیم با یکدیگر آشنا و تصمیم به سرقت لوازم داخل خودرو گرفتیم و اموال سرقتی را وی تحویل می‌دادیم.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی پاتوق سارقان با هماهنگی مقام قضائی تیمی از ماموران کلانتری ابوذر به مخفیگاه سارقان اعزام و موفق شدند متهم را که قصد فرار از بالکن طبقه چهارم را داشت دستگیر کنند.

وی گفت: با حضور ماموران در محل زنی که در آن مکان حضور داشت دستگیر و در بازجویی‌های اولیه به مشارکت در سرقت‌ها اعتراف کرد.

سرکلانتر دهم توضیح داد: با دستگیری سارقان هر ۴ متهم در تحقیقات مقدماتی اظهار داشتند، لوازم سرقتی را به مالخری در منطقه خلازیل به قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی می‌فروختند و مبلغ به دست آمده را بین خودشان تقسیم و صرف تامین هزینه مصرف مواد مخدر می‌کردند.

وی تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه مالخر اموال سرقتی در منطقه خلازیل با دستور قضائی مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر و در بازسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی اموال سرقتی لوازم خودرو و لوازم منزل از قبیل تلویزیون، فرش و... کشف شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت به سابقه‌دار بودن این متهمان اشاره و تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره بر اینکه عدم استفاده از تجهیزات بازدارنده توسط شهروندان علت عمده وقوع سرقت‌ها است، افزود: شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ مرادی گفت: هر ۵ متهم روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث کلانتری ابوذر اموال سرقتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش ایرنا، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • دستگیری سارقان به عنف نیسان
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • سارقان مدرسه در دام پلیس