Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@04:49:01 GMT

بازداشت سارق حرفه ای داخل خودرو

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۰۱۹۲

بازداشت سارق حرفه ای داخل خودرو

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: اواخر دی ماه سال گذشته پرونده‌ای از کلانتری ۱۲۸ تهران نو با موضوع سرقت لوازم داخل خودرو حسب دادخواهی خانم جوانی به پایگاه ششم آگاهی ارجاع شد.

وی گفت: شاکی با حضور در پایگاه ششم به کارآگاهان گفت، من روز سرقت خودروی ۲۰۶ ام را مقابل ساختمان محل سکونتم پارک کردم و صبح فردای آن روز وقتی مراجعه کردم متوجه سرقت محتویات داخل خودرو (مدارک- ضبط و پخش- وجه نقد) جمعاً به ارزش ۵۰ میلیون ریال شدم که سریعاً با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مال باخته راهی محل شدند و در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقی ناشناس با یک دستگاه خودوری پژو ۴۰۵ به محل مراجعه و سرقت را انجام داده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه کارآگاهان موفق شدند مالک خودرو را بنام سارا شناسایی و با دعوت وی به پایگاه ششم اظهار داشت، اطلاعی از سرقت ندارم و یک فرزند پسر بنام مهرداد ۳۰ ساله دارم.

سرهنگ اختیاری ابراز کرد: کارآگاهان بدنبال اظهارات مالک خودرو طی اقدامات پلیسی با بررسی سوابق پسر وی مشخص شد مهرداد یکی از مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار در زمینه سرقت داخل خودرو در سال‌های اخیر است.

وی ابراز داشت: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مقام قضائی، دستور دستگیری مهرداد صادر شد و کارآگاهان بیست و هفتم فروردین ماه وی را در یک عملیات پلیسی در مخفیگاه اش در محدوده جنوب تهران دستگیر و در بازرسی از آن مکان تعاددی اموال سرقتی شامل: آی پد، کیف حاوی مدارک واسناد پزشکی ولوازم و تجهیزات رایانه‌ای کشف کردند.

این مقام پلیسی با اشاره به انتقال متهم به همراه اموال کشف شده به این پایگاه تصریح کرد: سارق جوان با قبولی سرقت از مال باخته در اعترافاتش گفت، من به تنهایی با خودروی مادرم در محدوده حنوب شرق پرسه زنی می‌کردم و با انتخاب خودور‌های فاقد تجهیزات ایمنی درب آن‌ها را باز و در کمتر از چند دقیقه اموال با ارزش داخل آن را سرقت و متواری می‌شدم و بخشی از اموال را به مخفیگاهم منتقل و بخشی دیگر را به افراد عبوری می‌فروختم و پول حاصله را صرف تهیه مواد مخدر می‌کردم.

سرهنگ بهزاد اختیاری گفت: در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته متهم به ۵۰ فقره سرقت داخل خودرو به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال معترف و تا کنون ۱۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند.

وی افزود: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از شهروندان خواست: از پارکینگ خصوصی و عمومی برای محافظت از خودرو و اموال داخل آن استفاده کند و خودرو رابا نصب دزد گیر، محافظ کامپیوتر، محافظ باطری، محافظ زاپاس و پیچ قفل دار برای چرخ‌ها ایمن کند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: از گذاشتن اموال و اشیا گران قیمت در داخل خودرو دوری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث پایگاه ششم داخل خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای در تهران توسط پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی از دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای در تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: به صورت مستمر با شرکت‌های خودروساز داخلی جلساتی را برگزار می‌کنیم‌ که شخص استاندار تهران هم حضور دارند.

وی افزود: در این جلسات نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودروها را برطرف کنند و البته در این راستا تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودروها راهکار خوبی برای عدم سرقت خودروها بوده و سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه است.

کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد

سردار ولیپور گودرزی در ادامه بیان کرد: همکاران پرتلاش ما در طی چند روز گذشته و با تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه، با هماهنگی کامل دستگاه قضایی، موفق به شناسایی و دستگیری 57 نفر از سارقان حرفه‌ای خودرو و محتویات آن شدند.

وی ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد 20 دستگاه خودروی مسروقه و 15 دستگاه موتور و 2 هزار قطعه دزدی، کشف و ضبط شد.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی با موضعات مختلف در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • حرف‌های سریع‌ترین سارق خودرو ایران
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای در تهران توسط پلیس آگاهی
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو