Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:43:02 GMT

خروج ناگهانی نیروهای سعودی از سقطری‌ جزیره جنوبی یمن

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۰۲۰۰

خروج ناگهانی نیروهای سعودی از سقطری‌ جزیره جنوبی یمن

نیروهای سعودی مأمور تأمین امنیت ورودی‌های شهر حدیبو مرکز استان سقطری یمن که چند روزی است محل درگیری متحدان امارات با متحدان عربستان شده، به طور ناگهانی پایگاه‌های خود را ترک کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروهای سعودی چهارشنبه شب (دیشب) به طور ناگهانی پایگاه‌های خود در ورودی‌های شهر حدیبو در مرکز استان سقطری را تخلیه کردند در حالی‌که نگرانی از توطئه این نیروها برای تحویل شهر به گروه موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، وجود داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع دولتی در مصاحبه با وبگاه «العربی الجدید» گفت که نیروهای «الواجب» عربستان سعودی که به موجب توافق آتش‌بس امضا شده بین دولت مستعفی یمن و جدایی‌طلبان مأمور تأمین امنیت ورودی‌های شهر حدیبو و جاده منتهی به فرودگاه بودند، پایگاه‌های خود را ترک کرده و به اردوگاه نیروهای ویژه در مرکز سقطری منتقل شده‌اند.

به گفته این منبع، خروج نیروهای سعودی از سقطری یک روز پس از آن صورت گرفت که حدود ۳۰۰ فرد مسلح شورای انتقالی جنوبی از استان‌های عدم و الضالع وارد سقطری شدند.

همزمان با خروج نیروهای سعودی، نیروهای وابسته به امارات نیز در مقر تیپ اول پیاده‌نظام دریایی که علیه دولت هادی شورش کرده بود، مستقر شدند که این امر نگرانی درباره فراهم کردن زمینه حمله احتمالی جدای‌طلبان به مرکز سقطری طی ساعات آینده را بیشتر کرد.

از سوی دیگر شیوخ و سرشناسان سقطری استفاده شورای انتقالی جنوب یمن از ده‌ها فرد مسلح خارج از استان با هدف تشدید درگیری‌ها در سقطری را محکوم کردند.

آن‌ها در بیانیه‌ای از نیروهای سعودی خواستند عناصری که از دیگر استان‌ها به سقطری آورده‌اند، به استان‌های خود بازگردانند و از شورای انتقالی جنوب یمن نیز خواستند تا سر عقل آمده و به توافقنامه‌های امضاشده پایبند باشد.

متحدان امارات سه‌شنبه شب به مقر اداره محلی سقطری هجوم برده و پس از درگیری با نیروهای دولتی، آنجا را ترک کردند.

جمعه گذشته نیز نیروهای وابسته به شورای انتقالی با استفاده از سلاح‌های سنگین و متوسط به پایگاه‌های نیروهای دولتی در شهر حدیبو مرکز استان سقطری حمله کردند که با دخالت نیروهای سعودی این درگیری‌ها متوقف شد.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروهای سعودی شورای انتقالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت.
فردا علاوه بر این مناطق در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.
هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده که امروز تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد