Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@19:21:00 GMT

پیشنهاد مهدی سلطانی به مردم در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۱۶۳

پیشنهاد مهدی سلطانی به مردم در روزهای کرونایی

«خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا پس از آنکه با پخش در شبکه VOD به نوعی خط‌شکنی کرد، حالا سراغ سینما ماشین رفته و آن را برای اولین بار پس از انقلاب به سینمای ایران آورده است.

مهدی سلطانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که به‌تازگی در سریال شبکه نمایش خانگی«خواب‌زده» و «آقازاده» نقش‌آفرینی کرده است، درباره ناکارآمد بودن اکران آنلاین فیلم‌ها و سینما ماشین صحبت می‌کند و معتقد است اگر فیلم‌های سینمایی را در شبکه خانگی عرضه کنند، ممکن است بهتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سینما ماشین یا همان درایوین سینما، پدیده‌ای است که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا پس از سال‌ها از گنجه سینمای ایران بیرون آمد و دوباره وارد این صنعت شد. این اتفاق گرچه در سینمای دنیا امری در حال اجراست اما در ایرانِ پس از انقلاب هیچ‌گاه رخ نداده بود.

«خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا پس از آنکه با پخش در شبکه VOD به نوعی خط‌شکنی کرد، حالا سراغ سینما ماشین رفته و آن را برای اولین بار پس از انقلاب به سینمای ایران آورده است.

لازم است این شیوه‌های جدید اکران فیلم که به واسطه «خروج» در سینمای ایران در حال پا گرفتن است، به صورت تخصصی‌تر از طریق گفت‌وگو با اهالی هنر هفتم مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. در همین زمینه، سراغ مهدی سلطانی، بازیگر و مدرس دانشگاه رفته و با او گفت‌وگو کرده‌ایم.

درایوین سینما یا سینماماشین بعد از انقلاب در شرایط شیوع کرونا راه افتاده است، نظرتان درباره این شیوه اکران چیست؟

اکران فیلم‌ها به صورت سینماماشین طبیعتاً شیوه ایده‌آلی برای اکران فیلم سینمایی نیست؛ فیلم سینمایی همان‌طور که از نامش پیداست برای نمایش در سینما تولید می‌شود و سینما جایی است که سیستم صوتی و تصویری مناسب، صندلی‌های راحت، فضای نمایش مناسب و امنیت خاصی دارد و تماشاگر ترجیح می‌دهد هزینه بیشتری را صرف کند و به جای این‌که در منزل خود فیلم ببیند آن را در سینما تماشا کند. سازندگان فیلم سینمایی هم طبیعتاً میزانسن، چیدمان و نماهای مناسب با این مدیوم را در نظر می‌گیرند بنابراین شاید نمایش فیلم سینمایی در تلویزیون با نماهایی که گرفته می‌شود مناسب نباشد.

در این شرایط اکران که نه عید نوروز داشتنیم و نه عید فطر،  چه راهکاری پیشنهاد می‌دهید؟

اگر منظورتان این است که در شرایطی که سینماها تعطیل هستند چطور فیلم‌ها نمایش داده شود، به نظرم بهترین راه پخش از طریق شبکه نمایش خانگی است؛ هر چند که نسبت به سینما مناسب نیست اما چاره دیگری وجود ندارد. وقتی هم شرایط بهتر شد، قطعاً ترافیک پخش فیلم‌ها وجود دارد و با کمبود سینما مواجه می‌شویم. پیشنهاد می‌کنم مدت زمان اکران فیلم‌ها بیشتر شود و چه روز و چه شب، تعداد اکران‌ها و سانس‌ها بیشتر شود، بلیت‌های نیم بها و حتی یک سوم بها به مدارس و دانشگاه‌ها فروخته شود و حتی می‌توانند این فیلم‌ها را در آمفی تئاترهای مدارس و دانشگاه‌ها با بهایی کمتر اکران کنند.

ابراهیم حاتمی‌کیا جسارت کرد و فیلم‌اش را هم به صورت آنلاین و هم سینماماشین اکران کرد، نظرتان چیست؟

صلاح مملکت خویش خسروان دانند. حتماً سبک سنگین کرده‌اند و ترجیح داده‌اند حالا که امکان اکران فیلمشان در سینماها وجود ندارد و شاید به این زودی‌ها هم فراهم نشود و اگر هم بشود زمان مناسبی نیست، در شبکه نمایش خانگی یا سینما ماشین فیلم‌شان را اکران کنند. قطعاً شرایط ایده‌آلی نیست ولی با شرایطی که هست شاید یکی از گزینه‌های اکران باشد.

آیا موافق اکران آنلاین و سینما درایوین هستید؟

اگر موافق نباشم چه کار کنم؟ ترجیح می‌دهم فیلم خوب را در یک سینمای خوب ببینم، حالا ممکن است سلیقه بقیه با من فرق کند یا تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران ترجیح دهند که فیلم‌های‌شان را این گونه به نمایش بگذارند اما قطعاً این شیوه ایده‌آل نمایش فیلم سینمایی نیست. نمی‌دانم آیا سرمایه بر می‌گردد یا خیر؟ باید تجربه کرد. به ژانر، موضوع و ساخت فیلم بستگی دارد و طبیعتاً هر فیلمی را نمی‌شود به این شیوه دید و از آن لذت برد و تاثیر لازم را گرفت. بعضی از فیلم‌ها با ساختارهای خاص شاید شدنی باشد، ساختارهای کمدی و اکشن شاید بهتر جواب بدهد، نمی‌دانم من تجربه نکرده‌ام.

پیشنهاد شما به مردم در این شرایط قرنطینه که مجبورند در خانه بمانند چیست؟

در شرایط قرنطینه می‌توان موسیقی گوش داد، آموختن موسیقی، مطالعه و دیدن فیلم هم هست. قرنطینه بهترین فرصت است که ما بیشتر با سینما و فیلم‌های سینمایی به ویژه فیلم‌های سینمایی روز دنیا آشتی کنیم و آن‌ها را ببینیم، به ویژه سریال‌هایی که به دلیل طولانی و متعدد بودن قسمت‌هایشان شاید در شرایط غیرکرونایی فرصت دیدن آنها را پیدا نکنیم.

هم اکنون مشغول انجام چه کاری هستید؟

هم اکنون مشغول بازی در سریال «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و حامد عنقا هستم که قرار است از عید فطر در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. قرار بود قبل از نوروز ۹۹ فیلم‌برداری این سریال به پایان برسد که به خاطر شیوع کرونا متوقف شد و به محض این که شرایط بهتر شود، ادامه فیلم برداری طی یک ماه انجام می‌شود؛ یعنی ۱۰ درصد باقی مانده آن فیلم برداری می‌شود. سریال «خواب ‌زده» را هم در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارم./خبرآنلاین 

بیشتربخوانید: امین تارخ و مهدی سلطانی پدرهای آقازاده ها شدند

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شبکه نمایش خانگی فیلم سینمایی سینمای ایران سینما ماشین مهدی سلطانی اکران فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فیلم در راه اکران

قرارداد سرگروهی «تاوان»، «نیلگون» و «قلهک» ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، چهارمین جلسه شورای صنفی نمایش، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در خانه سینما برگزار شد.

شورا بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد سه فیلم سینمایی «تاوان» (لایه‌های دروغ) به کارگردانی رامین سهراب‌زاده و تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنرشهر آفتاب شیراز، «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه کنندگی ایرج محمدی با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ و فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت را ثبت کرد.

همچنین مقرر شد اکران فیلم‌های سینمایی «تاوان» و «نیلگون» از ۱۹ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور آغاز شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748850

دیگر خبرها

  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت