Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:50:08 GMT

فرماندار هندیجان: پیک کرونا در راه است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۲۴۸

فرماندار هندیجان: پیک کرونا در راه است

علی بویری روز پنجشنبه با اشاره به آخرین تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا در این شهرستان،در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: یک نقاهتگاه ویژه نگهداری مبتلایان به ویروس کرونا با همکاری آموزش و پرورش هندیجان و شورای تامین این شهرستان درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با تلاش‌ انجام شده در راستای کاهش تبعات شیوع این بیماری در هندیجان، این شهرستان به‌عنوان یکی از مناطق کم خطر کشور و استان در زمینه بیماری کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آنچه که سودجویی‌ اقتصادی به دلیل شرایط پیش آمده از سوی برخی نامید افراد، انتقاد کرد و افزود: سلامتی شهروندان یک اولویت بسیار با اهمیت برای مجموعه مدیریتی شهرستان است و برای جلوگیری از به‌مخاطره انداختن جان مردم، در صورت نیاز، شدیدترین برخوردبا متخلفان انجام می‌شود.

بویری ادامه داد:به مرور زمان فعالیت بازارچه‌های میگو و ماهی و برخی صنوف در این شهرستان آغاز شد، اما مشاهدات ما نشان می‌دهد که باوجود اجرای طرح فاصله‌گذاری، بخشی از صنوف و مردم در مورد رعایت اصول خود مراقبتی بی‌توجه هستند.

فرماندار هندیجان با درخواست از شهروندان برای کمک به پیشگیری از شیوع این ویروس در سطح جامعه گفت: به‌دلیل رعایت نشدن حساسیت‌های ضروری، بخش قابل توجهی از بیماران مبتلا به کرونا در هندیجان را آشنایان و اقوام مربوط به ۲ خانواده تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه هندیجان یکی از ورودی‌های استان خوزستان از سمت استان بوشهر است افزود: به لحاظ بازار متنوع کالای خانگی و انجام ۳۷ درصد صید خوزستان در این منطقه، لازم است تا اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ با دقت انجام شود.

بویری از مردم و صنوفی که در این زمینه با مجموعه بهداشت و درمان استان و شهرستان همکاری داشته‌اند تشکر کرد و گفت: بخشداری و شهرداری‌های تابعه هندیجان سطح تبلیغات محیطی برای آگاهی بیشتر جامعه نسبت به ویروس کرونا را افزایش خواهند داد.

پیگیری مستمر برای جلوگیری از شیوع التور در هندیجان

فرماندار هندیجان در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه پیک التور و وبا در استان خوزستان  قرار داریم، گفت: شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و اداره آب و فاضلاب شهرستان هندیجان به صورت مستمر، اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

بویری افزود: برای پیشگیری از شیوع این بیماری نیز مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است و هیچگونه کم کاری و بی‌توجهی قابل پذیرش نیست.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا در خوزستان در یک هفته اخیر روند افزایشی داشته که افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در افزایش این آمار نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برچسب‌ها هندیجان ویروس کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هندیجان ویروس کرونا هندیجان ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر

فرماندار شهرستان پیرانشهر گفت: طی سال ۱۴۰۲ برای حوزه شهرداری پیرانشهر ۴۶ میلیارد تومان و شهر لاجان نیز ۱۱ میلیارد تومان کمک از سوی دولت پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خضر کاک‌درویشی در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: از شروع دولت سیزدهم ۲۸ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های شهرستان پیرانشهر واریز شده است.

وی افزود: مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز به حساب روستاهای فاقد دهیاری واریز شده که در جهت توسعه و عمران و آبادانی روستاها صرف شده است.

فرماندار پیرانشهر گفت: افزایش بودجه سه برابری تخصیص پیدا کرده به دهیاری‌های شهرستان طی شروع دولت سیزدهم نشان از توجه ویژه دولت به توسعه روستاهاست.

کاک‌درویشی همچنین میزان واریزی از محل کمک دولت را در سطح شهر پیرانشهر طی سال ۱۴۰۲ برای حوزه شهرداری ۴۶ میلیارد تومان و شهر لاجان را نیز ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان و شوراهای شهر و روستا نیز به بیان مطالبی در خصوص مسائل و مشکلات شهر و روستا پرداختند.

کد خبر 750013

دیگر خبرها

  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور