Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@03:01:45 GMT

ترامپ به دنبال قانونی کردن استخراج معادن کره ماه است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۳۴۶

ترامپ به دنبال قانونی کردن استخراج معادن کره ماه است

    

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حال تهیه پیش‌نویس طرحی است که استخراج معادن در کره ماه را قانون‌مند می‌کند.

این پیش‌نویس که یک موافقت‌نامه بین‌المللی تحت حمایت آمریکا خواهد بود، «توافقات آرتمیس» نام دارد. بنا بر گزارش‌های درز کرده، هنوز این پیش‌نویس به طور رسمی با متحدان آمریکا در میان گذاشته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح تازه، جدیدترین اقدام دولت آمریکا در راستای برنامه ناسا برای اعزام انسان به ماه و تاسیس ایستگاه‌های فضایی روی سطح این کره به شمار می‌رود. دونالد ترامپ تلاش دارد همکاری متحدان آمریکا را به این برنامه جلب کند.

این پیش‌نویس چارچوبی را تحت قوانین بین‌الملل تعریف می‌کند تا شرکت‌های فضایی بتوانند از منابع خود روی سطح ماه بهره ببرند، بدون اینکه کار آن‌ها با یکدیگر تداخل کند.

آمریکا و دیگر کشورهای فعال در زمینه اکتشافات فضایی، به ماه به عنوان یک سرمایه راهبردی در فضا نگاه می‌کنند. ماه همچنین در تحقیقات علمی مرتبط با ماموریت‌های آینده برای سفر به مریخ نیز نقشی ویژه ایفا می‌کند. به عبارت دیگر کره ماه جایی فوق العاده مناسب برای آزمودن توان بشر در کاوش منظومه خورشیدی به شمار می‌رود.

گفته می‌شود آمریکا قصد دارد به زودی مفاد این توافق تازه را با متحدان خود نظیر کانادا، ژاپن، امارات عربی متحده و کشورهای اروپایی در میان بگذارد. با این حال نام روسیه در این لیست به چشم نمی خورد چرا که آمریکا این کشور را به عنوان «متخاصم» با فعالیت های جاسوسی و مخرب در زمینه فضایی ارزیابی می کند.

مقامات ناسا گفته‌اند این توافق تازه به معنی الحاق خاک ماه به کشورها نیست، بلکه درباره حوزه فعالیت شرکت‌ها روی سطح ماه و حدود مالکیت منابع معدنی است که از آن‌جا به دست می‌آید.

حدود نیم قرن پیش فضانوردان روس و آمریکایی برای اولین بار پا روی کره ماه گذاشتند اما پس از آن برنامه سفر انسان به ماه به حالت تعلیق درآمد.

آمریکا به همراه بیش از 100 کشور جهان عضو «پیمان فضایی ماورای جو» مصوب سال 1967 است. این در حالی است که ناظران با توجه به دستاوردهای جدید، قوانین بین‌المللی برای اکتشاف در فضا و کرات دیگر را کهنه و قدیمی می‌دانند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دونالد ترامپ سازمان ناسا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان