Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@22:15:13 GMT

مناسب‌سازی ۶۴ مدرسه استثنایی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۴۵۷

مناسب‌سازی ۶۴ مدرسه استثنایی در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری ۶۴ مدرسه پذیرا و ویژه استثنایی مناسب سازی خواهد شد و مناسب سازی تجهیزات نیازمند مشارکت شرکت‌های فعال در این زمینه بویژه شرکت صنایع آموزشی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه تولید محصولات آموزشی، ورزشی، کمک آموزشی و توانبخشی بین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و شرکت صنایع آموزشی، با بیان اینکه توسعه و پیشرفت امتداد حواس انسان‌ها است اظهار کرد: برخی مواقع نقایص باعث می‌شود یکی از حواس امتداد نیابد و نظام تعلیم و تربیت باید جانشین و پر کننده نقایص دانش آموزان با نیازهای ویژه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناسب سازی در ابعاد مختلف یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش استثنایی است که در حال پیگیری و انجام است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: شناسایی حس کم داشته و نداشته دانش آموزان و جایگزینی تکنولوژی به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است

حسینی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأمین ۸۴ هزار وسیله کمک آموزشی و توانبخشی در قالب نهضت توان افزایی با مشارکت خیرین است

وی تصریح کرد: خیرین مدرسه یار، ردیف مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه می‌توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه شرکت صنایع آموزشی یکی از شرکت‌های خوب در زمینه تولید تجهیزات آموزشی است که با سرمایه معلمین شکل گرفته شده است اظهار کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته شده برخی از تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه با همکاری متخصصین سازمان آموزش و پرورش استثنایی و شرکت صنایع آموزشی ایران ساخته خواهد شد.

حسینی افزود: نگاه شرکت صنایع آموزشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه و آموزش و پرورش استثنایی در قالب مسئولیت اجتماعی بسیار ارزنده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری ۶۴ مدرسه پذیرا و ویژه استثنایی مناسب سازی خواهد شد و مناسب سازی تجهیزات نیازمند مشارکت شرکت‌های فعال در این زمینه بویژه شرکت صنایع آموزشی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تأمین تجهیزات پایگاه‌های آموزش مجازی، تجهیزات پایگاه‌های طرح سنجش، تجهیزات مورد نیاز آموزش‌های مجازی از جمله موارد مشترک همکاری آموزش و پرورش استثنایی با شرکت صنایع آموزشی خواهد بود.

حسینی با اشاره به طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌ها اظهار کرد: فروش محصولات تولید شده در هنرستان‌های آموزش و پرورش استثنایی از طریق شرکت صنایع آموزشی یکی دیگر از زمینه همکاری مشترک می‌باشد.

وی گفت: ایجاد پارک بازی و بازدید دانش آموزی از شرکت صنایع آموزشی می‌تواند زمینه آشنایی دانش آموزان با محصولات این شرکت را فراهم سازد.

کد خبر 422659

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران دانش آموزان استثنایی مدرسه استثنایی آموزش و پرورش دانش آموزان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شرکت صنایع آموزشی دانش آموزان مناسب سازی کمک آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان