Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:24:30 GMT

بازرسی بهداشتی از بازار و اماکن پرتردد دزفول تشدید شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۴۵۸

بازرسی بهداشتی از بازار و اماکن پرتردد دزفول تشدید شد

امید بن عباس در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مردم و مسئولان در زمینه عمل به مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول دو لبه یک قیچی هستند که هرکدام در جایگاه خود به درستی عمل نکنند با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی افزود: براساس مصوبات ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ کشور و استان، تصمیماتی توسط شورای تأمین و ستاد مدیریت کرونا در شهرستان دزفول اتخاذ شد که با همراهی بسیار خوب مردم و اصناف شاهد نتایج مثبت و کنترل بیماری در دو ماه اسفند و فروردین بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: حدود دو ماه بسیاری از کسب و کارها در حوزه اصناف، بخش خصوصی و دولتی تعطیل شدند که این امر باعث اختلال جدی در برخی از امورات روزانه، اقتصاد و معیشت مردم شد لذا بنا به تصمیم دولت با توجه به کاهش آمار مبتلایان در قالب طرح فاصله‌گذاری هوشمند بسیاری از کسب و کارها بازگشایی شد.

بن عباس گفت: شروع به کار بازاریان، بخش‌های خصوصی و دولتی موجب شد مردم تصور کنند شرایط عادی شده؛ بنابراین نسبت به رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی بی توجهی کردند که این امر باعث بروز بحران و انتشار گسترده ویروس کرونا در سطح شهرستان شد.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در دزفول که روز گذشته برگزار شد تصمیمات ستاد کرونا بازنگری و برخی از آن‌ها دست‌خوش تغییراتی شده‌اند؛ به‌عنوان مثال از آنجایی که طبق اعلام وزارت بهداشت وسایل نقلیه عمومی یکی از اصلی‌ترین مکان‌های انتقال بیماری است لذا تصمیم به تعطیلی مجدد خدمات اتوبوسرانی دزفول گرفته شد تا مرکز بهداشت و شهرداری دزفول برای اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه اتوبوسرانی تصمیم‌گیری کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت اصناف نیز از مهمترین اماکن انتشار ویروس کرونا هستند؛ بنابراین در جلسه مذکور مصوب شد که اکیپ‌های بازرسی از صنوف توسط نیروهای بهداشت، فرمانداری، پلیس اماکن، صمت، اتحادیه، نیروهای بسیجی و تعزیرات حکومتی افزایش یابند.

بن عباس با اشاره به گشت‌های روزانه و مستمر ۱۰ تیم بازرسی در دزفول از زمان شیوع کرونا تاکنون، گفت: با این وجود متأسفانه اصنافی از قبیل کافی‌شاپ‌ها که فقط در قالب بیرون بر اجازه فعالیت دارند به صورت غیرمجاز اقدام به بازگشایی و پذیرش مراجعان کرده‌اند.

وی از پلمب ۱۰ واحد کافی شاپ در دزفول طی دو روز گذشته خبر داد و تاکید کرد: رستوران‌ها و واحدهای فروش فست فود نیز صرفاً در قالب بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند ضمن اینکه سایر صنوف نیز ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌باشند لذا در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحد صنفی پلمب خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه بازارهای مسقف، پاساژها و بازارهای هسته مرکزی شهر تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت هستند، افزود: این اصناف بعد از این ساعت ملزم به تعطیل کردن واحد صنفی هستند.

بن عباس با تاکید بر اینکه تمام این تصمیمات در راستای کاهش تردد غیرضروری مردم در سطح شهرستان به منظور کنترل روند شیوع کرونا اتخاذ شده، گفت: اگر مردم به این تصمیمات پایبند نباشند و در رعایت آن‌ها کوتاهی کنند قطعاً به نتایج خوبی نخواهیم رسید.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ادامه داد: متأسفانه همچنان شاهد برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی در سطح شهرستان هستیم که طبق مصوبات شورای تأمین شهرستان مسئولیت پیگیری و برخورد با متخلفین این امر به دادستانی و نیروی انتظامی سپرده شده است.

بن عباس افزود: به رغم آنکه در این شرایط اجساد فقط با تعهد به خانواده‌های متوفی تحویل داده می‌شوند اما در کنار برخی از خانواده‌هایی که به تعهد خود برای عدم برگزاری آئین تشییع و ایجاد تجمع پایبند هستند، خانواده‌هایی مشاهده می‌شوند که با وجود اخذ تعهد از آنان اقدام به برگزاری مراسم تشییع و ایجاد تجمع می‌کنند که برای این بانیان از سوی دادستانی حکم جلب صادر و پرونده قضائی تشکیل می‌شود.

وی در ادامه خواستار همراهی مردم و اصناف در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا شد و افزود: حفظ سلامت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های یک جامعه است.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول همچنین نسبت به شیوع بیماری وبا هشدار داد و گفت: اقداماتی از جمله لایروبی و آهک پاشی معابر انجام شده زیرا طبق تجربیات سنوات گذشته زمان شیوع این بیماری نیز فرا رسیده است.

بن عباس با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در دزفول طی یک هفته گذشته، بیان کرد: عدم رعایت طرح فاصله‌گذاری هوشمند توسط مردم و بیماریابی و افزایش حجم نمونه گیری ها عوامل اصلی این افزایش هستند.

وی در پایان یادآور شد: آنچه که در بحث اپیدمی کرونا ویروس مهم است شاخص مرگ و میر می‌باشد که خوشبختانه با تلاش و زحمات کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در چند هفته اخیر این شاخص در دزفول کاهش و بیشتر مبتلایان بهبود یافته‌اند.

کد خبر 4919762

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری دزفول ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر ماه مبارك رمضان شیوع کرونا قزوین ایلام شهرکرد گرگان بیرجند کمک به نیازمندان مواسات بارش باران ستاد مقابله با کرونا سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ستاد مدیریت بن عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

وی از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و گفت: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار کشف شده است.

سردارزاده افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفین به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و غیره را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 6098237

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن