Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@14:09:36 GMT

مرگ دوبرابری اقلیت‌ها در انگلیس در اثر ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۱۴۶۶

مرگ دوبرابری اقلیت‌ها در انگلیس در اثر ابتلا به کرونا

طبق گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، اقلیت‌های سیاه‌پوست، بنگلادشی و پاکستانی در این کشور حدود دوبرابر بیشتر از شهروندان سفیدپوست در معرض مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

به گزارش فارس، انتشار گزارش جدید در انگلیس نشان می‌دهد اقلیت‌های قومی در این کشور بیش از سایر شهروندان در معرض مرگ در اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طبق این گزارش که روز پنجشنبه از سوی دفتر آمار ملی انگلیس منتشر شد، «خطر مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در میان برخی گروه‌های قومی به‌طور چشمگیری بالاتر از اقوام سفیدپوست است».

در این گزارش آمده است، احتمال مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا در میان مردان سیاه‌پوست در انگلیس ۴.۲ و در میان زنان سیاه‌پوست، ۴.۳ برابر بیشتر از سفید پوستان این کشور است.

همچنین با در نظر گرفتن عواملی همچون فقر، آموزش و سلامت فردی در این آمار، به‌طور کلی احتمال مرگ سیاه‌پوستان انگلیسی در اثر ابتلا به ویروس کرونا ۱.۹ برابر بیشتر از افراد سفیدپوست است.

با دخیل کردن تأثیر عوامل فوق، مردان دارای اصالت بنگلادشی و پاکستانی در انگلیس ۱.۸ برابر و زنان این اقلیت قومی ۱.۶ برابر بیشتر از افراد سفیدپوست ممکن است در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست بدهند.

«دیوید لمی» نماینده حزب کارگر انگلیس در پارلمان انگلیس در واکنش به این آمار که حاکی از وجود نابرابری در میان قومیت‌های مختلف این کشور است، خواستار تحقیقاتی فوری در این زمینه شد.

از سوی دیگر «صادق خان» شهردار پاکستانی‌الأصل لندن خواستار ثبت قومیت قربانیان ویروس کرونا در انگلیس برای روشن‌تر شدن این نابرابری قومی شد.

صادق خان گفت:‌ «افراد دارای پیشینه قومیتی سیاه‌پوست و آسیایی به‌شکلی نابرابر تحت تأثیر شیوع کووید-۱۹ قرار گرفته‌اند و نیاز است اقدامی فوری جهت آشکار شدن وسعت این نابرابری صورت گیرد».

تا کنون در انگلیس بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه: asriran.com/0033Df

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا انگلیس اثر ابتلا به ویروس کرونا مرگ در اثر ابتلا برابر بیشتر سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا در پی سانحه شدید رانندگی که موجب واژگونی خودروی وی شده بود، در بیمارستان بستری شد.

برخی منابع عبری گزارش دادند که در اثر این سانحه سه دنده «بن گویر» شکسته و وی به شدت مصدوم شده است.

براین اساس، وی در ناحیه ستون فقرات خود دردهای شدیدی داشته که موجب شده چند روز در بیمارستان تحت مداوا قرار گیرد و در نهایت امروز مرخص شود.

در پی این رخداد کاربران عرب واکنش های جالبی داشته و برای وزیر افراط گرای صهیونیست که همواره خواهان تشدید فشارها بر فلسطینیان طلب عدم شفای کامل کرده اند! بن گویر از شخصیت هایی است که حتی وی را یکی از عاملان اصلی ترغیب نتانیاهو به جنگ علیه غزه و تشدید حملات علیه کرانه باختری می دانند.

یکی از کاربران عرب که به نظر می رسد فلسطینی باشد در این باره گفته است: حالا چه کسی بود که می گفت دعاهای شما مستجاب نمی شود!

یکی دیگر از کاربران گفته است: ظلم به مردم بی جواب نمی ماند و در پی آن عذاب الهی خواهد آمد که امروز یا فردا انتقام مردم را (از ظالمان) خواهد ستاند!

یکی دیگر از کاربران در این باره گفته است: خدایا هیچ جراحت و شکستگی او (بن گویر) را مداوا مکن!

یکی دیگر از کاربران نیز سرنوشت آریل شارون را برای بن گویر خواستار شده و گفته است: امیدواریم که بن گویر دچار طول عمر همراه با معلولیت شود! ما دعا می کنیم که به سرنوشت آریل شارون (نخست وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) در اواخر دوران حیاتش دچار شوی!

گفتنی است آریل شارون از جنایتکاران جنگی صهیونیست که با لقب قصاب صبرا و شاتیلا شناخته می شود، در اواخر عمرش سکته مغزی کرد و دورانی طولانی را تا زمان مرگش در کما گذراند.

کد خبر 6091374 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی