Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:12:48 GMT

ورود گونه حمایت شده سار صورتی به منطقه مغان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۲۱۶۶

ورود گونه حمایت شده سار صورتی به منطقه مغان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از ورود بیش از 5 هزار قطعه گونه حمایت شده و مهاجر سار صورتی به شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ هاشم میرزا نژاد گفت: سار صورتی همه ساله در مناطق مختلف دشت مغان به صورت مهاجر مشاهده می شود و امسال نیز در منطقه حفاظت شده مغان و بخش های مختلف شهرستان پارس آباد از جمله داخل مناطق شهری شهرستان مشاهده و از آن تصویر برداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزانژاد افزود: سار صورتی گونه حفاظت شده است و در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی و نقش اساسی در مقابله با برخی از آفت های مزارع و درختان ایفا می کند.

او با اشاره به اینکه از چند روز پیش در مراتع شهرستان، آفت ملخ به وفور قابل مشاهده بود افزود: همزمان با این مسئله سار صورتی نیز وارد منطقه شده که راهکار مناسب بیولوژیکی در مبارزه با آفت ملخ است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست اردبیل مغان سار صورتی سار صورتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز

با آغاز فصل بهار شاهد زادآوری گونه‌های مختلف و با ارزش در باغ وحش ارم سبز هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قاسم محمدی؛ مدیر باغ وحش ارم اظهار کرد: باغ وحش‌ها نقش مهمی در راستای حفاظت از ژن‌های با ارزش گونه‌های جانوری تحت حفاظت خود دارند و با فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های لازم به حفاظت و تکثیر گونه‌های در معرض خطر انقراض کمک می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه در سال جاری و در فصل بهار در سایه مراقبت‌های تخصصی و شبانه‌روزی و فراهم آوردن کلیه شرایط با تکیه بر دانش روز دنیا و پیاده‌سازی اصول علمی در زمینه جیره‌های غذایی و رفع تمامی احتیاجات فیزیولوژیک، شاهد تولد گونه‌های بسیار باارزش در باغ وحش ارم بوده‌ایم به طوریکه گونه‌هایی همانند تشی (جوجه تیغی)، قوی سیاه، کل و بز وحشی، گوزن زرد ایرانی و خرس قهوه‌ای تاکنون متولد شده‌اند.

نقش مؤثر "باغ وحش ارم" در حفظ گونه‌های در حال انقراض کشور

مدیر باغ وحش ارم افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم ان‌شاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد تولد گونه‌های باارزش دیگری در باغ وحش خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • فیلم/ مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • فیلم | مشاهده گونه نادر پلنگ سایبان در لرستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز