Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثانیه‌هایی پیش دماوند در استان تهران با زمین لرزه نسبتا شدیدی لرزید؛ زلزله‌ای که در چند شهر مجاور هم احساس شد و وحشت بسیاری از مردم را در پی داشت.

به گزارش «تابناک»،بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای با بزرگی 5.1 دماوند در استان تهران را لرزاند. زلزله ای که کانون آن در طول جغرافیایی 52.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

05 و عرض جغرافیایی 35.78 و در عمق 7 کیلومتری زمین قرار داشته اما شدتش موجب شده در چندین شهر از جمله در تهران احساس شود.   بر اساس این گزارش، این زلزله در ساعت ۰۰:۴۸:۲۱ بامداد امروز (۱۹ اردیبهشت ماه سال ۹۹) و در منطقه‌ای در مرز استان‌های مازندران و تهران به وقوع پیوسته است. زلزله‌ای که برخی سایت های جهانی شدت آن را بالغ بر ۵.۵ ریشتر ذکر کرده‌اند و نزدیک‌ترین شهرها به آن به این ترتیب است:
۶ کیلومتری دماوند (تهران)
۱۳ کیلومتری رودهن (تهران)
۱۶ کیلومتری بومهن (تهران)   نزدیک ترین مرکز استان به کانون زلزله، تهران است که در ۵۸ کیلومتری آن قرار دارد و بعد کرج با ۹۶ کیلومتر، دومین مرکز استان نزدیک به این منطقه محسوب می‌شود. این در حالی است که بر اساس گزارش های رسیده، این زلزله در شهرهای زیادی احساس شده و موجب شده مردم هراسان روانه کوچه ها و خیابان ها شوند.   این خبر به مرور تکمیل می‌شود:   وزیر ارتباطات: برای تماس از پیام‌رسان‌ها استفاده کنید ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۴۸

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در صفحه اش در اینستاگرام نوشت: به خاطر وقوع زلزله، تماسهای صوتی شهر تهران چندین برابر شده است. همزمان مصرف اینترنت کاهش چشمگیری داشته است. برای آزادسازی کانال‌های صوتی، در صورت امکان برای برقراری تماس از پیام رسان ها استفاده کنند.

بر اساس گزارش قبلی وزیر، هیچ قطعی تا این لحظه در شبکه‌ی ارتباطی کشور به‌وجود نیامده و همه واحدهای عملیات شبکه در اپراتورهای تلفن‌همراه و شرکت ارتباطات زیرساخت در وضعیت آماده باش هستند.

ثبت دو پس لرزه تا این لحظه ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۳۰

آن گونه که گزارش های مرکز لرزه نگاری کشوری نشان می دهد، تا کنون دو پس لرزه، هر دو با بزرگای 2.5 ریشتر در کانون زلزله دماوند به وقوه پیوسته است. این در حالی است که زلزله 5.1 ریشتری بامداد امروز در دماوند، دومین زلزله به وقوع پیوسته در این نقطه در ساعات اخیر بوده است!

مصدومیت 6 تن حین فرار از زلزله ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۲۰

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت شش تن در منطقه گیلاوند حین فرار از زمین لرزه خبر داد.

وی در گفت و گو با ایسنا افزود: بلافاصله تیم های ارزیاب به محل اعزام شدند و از سوی دکتر کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور، نیز نماینده سازمان اورژانس کشور به گیلاوند اعزام شد.

خالدی با اشاره به آماده باش بیمارستان های دماوند و فیروزکوه گفت: بیمارستان امام خمینی، بیمارستان امام حسین، بیمارستان شهدای تجریش، بیمارستان حضرت رسول نیز در آماده باش هستند. در استان مازندران نیز دو بیمارستان ١٧ شهریور آمل و شهدای زیراب در آماده باشند.

وی گفت: تمام آمبولانس ها در محدوده شرق استان تهران و جنوب مازندران در آماده باشند و در میادین اصلی شهر مستقر شدند و اقدامات لازم را انجام خواهند داد. دستور العملی نیز برای اورژانس های بیمارستان ها صادر شده تا بتوانند ظرفیت پذیرش ها را افزایش دادند و متخصصان فراخوان شدند تا آمادگی لازم را داشته باشند.

افزایش ترافیک در تهران و ازدحام جایگاه‌های سوخت ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۱۷

آن گونه که پلیس راهور تهران اعلام کرده، در پی زمین‌لرزه اخیر، ۲۰ تا۳۰درصد به حجم ترافیک تهران افزوده شده است.

این خبری است که ایرنا منتشر کرده و یادآور شده که از جمله پیامدهای دیگر این زلزله، ازدحام در جایگاههای سوخت در سطح شهر بوده است.

اظهار نظر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۱۶

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تا کنون ۷ پس لرزه آمده است و می‌توانیم بگوییم زلزله ۵.۱ ریشتری زلزله اصلی بوده است، بالاترین پس لرزه ۲.۵ ریشتر بوده و این نگرانی ما را کم می‌کند. اگر پیش لرزه‌ها از یک عددی به صورت تصاعدی بالا برود نگران کننده است اما اگر زلزله بیاید و پس لرزه‌ها از اعداد ۴ و ۳ به دو و یک برسد نگرانی ما برطرف می‌شود. می شود گفت زلزله امشب این گونه بوده است.

اعزام ۶ تیم ارزیاب و سگ‌های زنده‌یاب به اطراف دماوند ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۲:۰۳

مدیرعامل هلال احمر استان تهران از اعزام ۶ تیم ارزیاب و سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر به روستاهای اطراف دماوند خبر داد.

به گزارش هلال احمر، این تیم ها به روستای زيارت و سایر روستاهای دماوند كه مركز زلزله بود، اعزام شده و در حال ارزيابي منطقه هستند. همچنین نيروهای عملياتی جمعيت هلال احمر استان تهران در حالت آماده باش هستند تا در صورت خسارت احتمالی اقدام كنند.

احتمال وقوع زلزله قوی‌تر در تهران وجود ندارد ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۱:۵۵

حامد سجادی، معاون عملیات امداد و نجات کشور گفت: احتمال رخ دادن زمین لرزه قوی تر در تهران وجود ندارد.

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران هم در این باره گفت: این زلزله که دقایقی قبل رخ داد در اقصی نقاط شهر تهران نیز احساس شد. شدت این زمین لرزه در پردیس، لواسان، دماوند و جاجرود به حدی بود که مردم از ترس به خیابانها آمدند و حتی در ورامین، شهرری و کرج، ملارد و شهریار نیز احساس شد.

اعزام ۵ تیم ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، در پی این زلزله، ۵ تیم ارزیاب به کانون زلزله اعزام شدند.

سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با تاکید بر این موضوع، ابراز امیدواری کرد که خسارتی به وجود نیامده باشد و از مردم تقاضا کرد خونسردی خود را حفظ کنند.

 

هنگام وقوع زلزله چه باید کرد؟ ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۱:۰۰

استشمام بوی بد در تهران ۱۳۹۹/۰۲/۱۹ - ۰۰:۵۵

با وقوع زلزله گزارش هایی منتشر شده که حکایت از بازگشت بوی بد و مرموزی دارد که از مدتها پیش گاهی از راه می رسد و شامه ساکنان پرشمار تهرانی را آزار می دهدد. بویی که منشا آن مشخص نیست و بارها و بارها حاشیه ساز هم شده اما منشا آن یافت نشده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا صندوق ETF مصطفی الکاظمی دعای روز چهاردهم رمضان زلزله تهران نماز آیات زلزله تهران زمین لرزه زلزله تهران دماوند کانون ویروس کرونا صندوق ETF مصطفی الکاظمی دعای روز چهاردهم رمضان زلزله تهران نماز آیات کانون زلزله استان تهران وقوع زلزله تیم ارزیاب زمین لرزه آماده باش هلال احمر اعزام شد احساس شد پس لرزه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه هم میهن در گزارشی نوشت؛

برخی از مردم تهران بر آن عقیده بودند که نمایندگان مجلس – حداقل نمایندگان مردم تهران در مجلس – باید این موضوع را از احمد وحیدی، وزیر کشور و سازمان‌های نظارتی پیگیری کنند. با وجود این مطالبه اما نمایندگان مجلس در آخرین روزها از وجود این قرارداد نجومی اظهار بی‌اطلاعی کردند و برخی از آنها این موضوع را در حد خبرهای منتشرشده در رسانه‌ها پیگیری کردند و حاضر نشدند به آن واکنش نشان دهند؛ درحالی‌که برخی از اعضای سابق شورای شهر تهران در مجلس حضور دارند و از اهمیت این قرارداد باخبر بودند. از سوی دیگر انتظار می‌رفت به دلیل اهمیت تهران به عنوان پایتخت ایران و تاثیری که بر دیگر شهرها می‌گذارد، اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به این موضوع ورود پیدا کنند اما اینطور به نظر می‌رسد که حمل و نقل عمومی شهر تهران برای نمایندگان خودروسوار مهم نیست.

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین به هم‌میهن گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»

او افزود: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»

علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد. رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.»

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901620

دیگر خبرها

  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • دوزین در استان گلستان لرزید
  • دوزین لرزید