Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@06:46:31 GMT

بهتر است مردم نقاط امن خانه را بشناسند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۳۱۶۳

بهتر است مردم نقاط امن خانه را بشناسند

رئیس اورژانس کشور گفت: بهتر است مردم از حالا نقاط امن منزل را شناسایی کنند چون وقتی با دلهره بیرون می آیند ممکن است دچار صدمات مختصر یا جدی شوند که علتش زلزله نیست.

به گزارش مشرق، کولیوند رئیس اورژانس کشور در گفتگو با شبکه خبر گفت: تیم عملیات ویژه در کانون زلزله و مناطق اطراف هستند و مصدوم ناشی از زلزله به معنای ریزش آوار گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مصدومانی داشته ایم که به علت عجله در بیرون آمدن از خانه دچار سانحه شدند که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. در تهران و آمل و دماوند و فیروزکوه اورژانس و بیمارستان ها در آماده باش هستند و به شهروندان توصیه می شود خونسردی خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: بهتر است مردم از حالا نقاط امن منزل را شناسایی کنند چون وقتی با دلهره بیرون می آیند ممکن است دچار صدمات مختصر یا جدی شوند که علتش زلزله نیست.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران نیز در گفتگو با شبکه خبر بیان کرد: خوشبختانه در تماس با سامانه ۱۲۵ اعلام شد که در تهران هیچ تخریب ساختمان نداشتیم و در شهرهای اطراف مثل کرج و ورامین و… نیز با ارتباطی که داشتیم مشخص شد مواردی که ناشی از زلزله باشد گزارش نشده است که نیاز باشد آتش نشان ها در محل حاضر باشند.

وی بیان کرد: در این مواقع تماس های زیادی با سامانه ۱۲۵ می شود اما عموماً نگرانی های مردم علت این تماس هاست و اینکه می پرسند باید چه کنیم.

ملکی گفت: مهمترین توصیه ما این است که مردم ننقاط امن خانه را شناسایی کنند. چون زلزله با شدت بیشتر حتی فرصت نمی دهد کسی فکر کند که جایی فرار کند و فرد باید در فاصله یکی دو متری خود بداند باید کجا پناه بگیرد. حتی ممکن است زلزله‌ای تعادل فرد را به هم بزند و در این مواقع کسانی موفق هستند که از قبل نقاط امن خانه را بشناسند.

سخنگوی آتش نشانی تهران بیان کرد: الان پدر و مادرها نکرانی هایی در ارتباط با فرزندان خود دارند و باید این مکان های امن خانه را به آنها معرفی کنند. کنج دیوار یا راهروهای باریک، میزهای قدرتمند و… از این مکان هاست. به جای آنکه بی محابا بیرون برویم در خانه بهترین جای امن است ضمن اینکه خود بیرون رفتن از منزل پروتکل دارد و تجمع زیر ساختمان ها بدترین مکان هاست و در این مواقع پارک ها و داخل خودرو معمولاً ایمنی بالاتری دارند.

وی در جوار ساختمان های در حال ساخت، درختان کهنسال، لبه پنحره ها، کنار دکل های برق را جاهای ناایمن در این مواقع نام برد و گفت: تجربه نشان داده طی ساعات آتی فضای مجازی پر از شایعه می شود و به مردم توصیه می کنم اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور زلزله تهران اخبار بورس اخبار حوادث زلزله زلزله تهران سازمان آتش نشانی تهران آمل بیمارستان ها فیروزکوه ورامین کولیوند دماوند کرج امن خانه نقاط امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه تهران یک پنجم جمعیت کشور را در خود جا داده است، گفت: تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر به این جمعیت است.

وی گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهرهای استان وضع خوب است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی نداریم.

وزیر کشور با بیان این که بحث تقسیم استان تهران مدتی است، مطرح شده است، گفت: هدف از تقسیمات استان تهران جلوگیری از تمرکززدایی و امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر است.

وی اضافه کرد: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

وحیدی جمعیت شهرستان‌های غرب تهران را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل‌ می‌شود.

وی با بیان این که تقسیم تهران توسط دولت در دست بررسی است، گفت: برای این امر مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وحیدی به انتقال پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: این امر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

کد خبر 6093580

دیگر خبرها

  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • نظافت تهران از پاریس بهتر است
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود