Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@16:04:19 GMT

کدام گسل عامل زلزله امشب تهران بود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۳۴۰۲

کدام گسل عامل زلزله امشب تهران بود؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بهزاد پورمحمد در ارتباط با زمین‌لرزه امشب در استان تهران که در شهرهای مازندارن نیز احساس شد اظهار کرد: این زمین‌لرزه مربوط به گسل مشا در شهرستان دماوند است و در سال 96 در جلسه مدیریت بحران فرمانداری دماوند به دلیل گسل هشدارهاینوع زلزله‌ها را داده بودم.

وی افزود: 183 سال پیش در همین منطقه زلزله بالای 7 ریشتر آمد و دیگر تهران زلزله بزرگ نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مدیریت بحران خاطرنشان کرد: احتمال من این است که این زلزله 5.1 زلزله اصلی مربوط به فعال شدن گسل دماوند باشد و زلزله‌های بعدی خفیف هستند اما حفظ آمادگی تا صبح توصیه می‌شود.

پورمحمد تصریح کرد: توصیه ما حفظ خونسردی عمومی مردم، حفظ امادگی طی ساعات آتی هم توسط مردم و هم دستگاه های اجرایی است.

وی افزود: زلزله های منطقه البرز - آذربایجان که منشا این زلزله در آن قرار گرفته عموما کم عمق با نبود لرزه‌ای زیاد است.

کارشناس مدیریت بحران با بیان اینکه قبل از زلزله اصلی امشب ما شاهد پیش لرزه خفیفی در همین منطقه بودیم، افزود: بزرگی این زلزله تقریبا برابر زلزله سال 96 کرج بود که در تهران و استانهای اطراف حس شد.

وی یا اشاره به اینکه استرس مردم در این حالت ها طبیعی هست، تصریح کرد: شاید طی 24 ساعت آتی پس لرزه ای در همین حد و یا نزدیک به آن در منطقه رخ بدهد و مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زلزله زمین لرزه زلزله تهران پس لرزه گسل تهران گسل مشا گسل دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ راستی گفت: در پی اعلام خبری درخصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران که با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده بود، تحقیقات اولیه نشان داد که درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی نموده است.
وی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهم، مأموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند و پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند