Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@11:30:19 GMT

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان/ مرا از گناه دور بدار

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۳۴۳۵

دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان/ مرا از گناه دور بدار

دعای چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان به‌‌همراه توضیح آن منتشر شده است. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ادعیه روزانه این ماه شریف بسیار جای دقت و تفکر دارد. این دعاهای روزانه که در محافل مذهبی خوانده می‎شود توسط ابن‌عباس از حضرت پیامبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل شده است و علمای بزرگ اسلام آنها را در کتاب خود ثبت و ضبط کرده‎اند و ما این ادعیه را از کتاب «‏اقبال الأعمال» سیدبن طاووس عالم بزرگ شیعه نقل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب‏ مانند سایر کتاب‌هاى سید از اعتبار و ارزشی ویژه ‌بین علماى شیعه برخوردار است تا جایی که مرحوم شیخ عباس قمی در «مفاتیح الجنان» بسیار از ادعیه این کتاب استفاده کرده است.

اینک به‌‌مناسبت فرا رسیدن چهاردهمین روز ماه مبارک رمضان، دعای این روز به‌همراه توضیحی دربارۀ آن منتشر شده است:

اللَّهُمَّ لا تُؤَاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَرَاتِ، وَ أَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطَایَا وَ الْهَفَوَاتِ، وَ لا تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلایَا وَ الْآفَاتِ، بِعِزَّتِكَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِینَ

خدایا مرا در این ماه بر لغزش‌ها سرزنش مکن، و از خطاها و افتادن در گناهان دور بدار، و هدف بلاها و آفات قرار مده، به عزّتت ای عزّت مسلمانان

حجت‌الاسلام حسن شریعت‌زاده کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با تسنیم به بیان نکاتی دربارۀ دعای امروز ماه رمضان پرداخت و گفت: ابوحمزه ثمالی می‌فرماید امام سجاد شب قدر تمام کسانی را که پیش او کار می‌کردند جمع می‌کرد و می‌فرمود شما در طول کار و خدمت‌تان در این خانه مرتکب خطا شدید، من امشب که شب قدر است همه این لغرش‌ها را بخشیدم، آنگاه خود رو به قبله می‌نشست و می‌‌فرمود: خدایا از لغزش‌های بنده‌های تو گذشتم که تو از لغزش من بگذری. آن وقت این دعای جدّ بزرگوارش رسول خدا صلی الله علیه و آله را می‌خواند و گریه می‌کرد: «یا مَنْ یَقبلُ الیَسیرَ وَ یَعفُو عَنِ الكَثیرِ اقْبَلْ مِنّی الْیَسیرَ وَ اعْفُ عَنّی الكَثیرَ إنّكَ أنتَ العَفُوُّ الغَفُورُ؛ ای خدایی که آسان می‌پذیری و از گناه زیاد بنده‌ات می‌گذری از من و از بار سنگین من بگذر.» یکی از درس‌های دعای امروز این است که از یکدیگر بگذریم و کینه‌ها را دور بریزیم.

ما در حالی نزدیک به ایام تولد امام مجتبی علیه‌السلام می‌شویم که او نسبت به افراد و کسانی که به او ظلم کرده بودند همین رفتار را داشت. خدایا لغزش‌های دیگران را از جانب من مورد عفو قرار بده و مرا موفق کن که دلی بی‌کینه داشته باشم. به تعبیر رسول خدا بعضی از بلاها و مریضی‌ها و آفت‌های زندگی اگر عرصه امتحان نباشد بیشتر تقاص و جبران گذشته مخاطره انسان است.

گذری بر نکات مهم جزء سیزدهم قرآن/ 7 درخواست ابراهیم(ع) از خدادعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان/ دستورالعمل امام جواد(ع) برای رفع زلزله

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه مبارک رمضان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت پردیس پورعابدینی از سکانس خجالت‌آور ملاقات شرعی در گناه فرشته

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • اوقات شرعی چهاردهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • اوقات شرعی چهاردهم اردیبهشت در سمنان
  • زمزمه دعای کمیل در روستای لیلی یادگار + فیلم
  • (ویدئو) روایت پردیس پورعابدینی از سکانس خجالت‌آور ملاقات شرعی در گناه فرشته
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • دعای خیر عباس‌میرزا در حق ناصرالدین‌شاه یک‌ساله: پنجاه سال خوشی‌ها ببیند