Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدامیرحسین تقوی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان از سال 90 با ایده تولید فلیترهای صنعتی و فناوری نانو فعالیت خود را آغاز کرد و پس از سال‌ها تجربه در عرصه تولید فیلترهای کارخانجات صنعتی و با ظهور تکنولوژی نانو با بکار گرفتن نیروهای متخصص از دانشگاه‌های معتبر و تشکیل واحد تحقیق و توسعه با بهره از تکنولوژی نانو الیاف موفق به تولید نانو فیلترهای صنعتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همچنین در ادامه به جهت تولید انبوه نانو فیلترها، موفق به ساخت دستگاه پیشرفته نانو الیاف شدیم و با استفاده از دستگاه الکتروریسی صنعتی تولید نانو فیلترهای صنعتی را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه نانو الیاف در حوزه‌های مختلفی پزشک و صنعتی کاربرد دارد، افزود: از سال 90 با ساخت دستگاه الکتروویسی صنعتی به تولید نانوالیاف روی آوردیم. تکنولوژی نانو الیاف خواص ویژه‌ای برای صنعت فیلتراسیون دارد که ضمن افزایش راندمان فیلتر، با کاهش تخلخل‌ها در سطح فیلتر، فیلتراسیون را سطحی، جذب ذرات را افزایش و به واسطه فیلتراسیون سطحی افزایش طول عمر فیلتر و مقرون به صرفه بودن را درپی دارد.

تقوی تأکید کرد: در حال حاضر 600 کارخانه بزرگ صنعتی از فیلترهای تولید این شرکت استفاده می‌کنند به طوریکه سالانه حدود 200هزار عدد فیلتر برای صنعت کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: اکثر کارخانجات تولیدی کارگرانشان از ماسک‌ استفاده می‌کنند که غالبا ماسک بی‌کیفیت بوده و قادر به جذب ذرات معلق در کارخانجات را ندارند تلاش کردیم که خط تولید ماسک را نیز راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ماسک‌های تنفسی از تکنولوژی نانو الیاف تولید می‌شود و با افزایش راندمان25 برابری در ذرات زیر یک میکرون و کاهش لایه‌ها، سهولت در تنفس را در پی دارد. این محصول دارای سوپاپ و دیافراگم سیلیکونی جهت عملکرد صحیح در عمل دم و باز دم است. همچنین قابلیت جذب ذرات تا 25 برابر ماسک‌های معمولی در ذرات زیر یک میکرون را دارد علاوه بر مقرون به صرفه بودن و سهولت در تنفش، دارای ویژگی‌هایی از قبیل جلوگیری از عوامل بیماری‌زا، افزایش چشمگری راندمان، جذب ذرات بالاتر از 500 نانو متر و دارار بودن دیافراگم سیلیکونی است.

وی تأکید کرد: ماسک‌های نانو الیاف تولیدی 95 درصد جذب ذرات را دارند هم‌اکنون این ماسک‌ها در بین کادر پزشکی و درمان مورد استفاده قرار گرفته است.

تقوی با بیان اینکه حدود سه ماهه پیش 50هزار عدد ماسک نانویی تولید می‌کردیم که ‌زیاد فروش نداشت و تنها مشتریان ما صنعت بود؛ اما از زمان شیوع کرونا تقریبا هفته‌ای 60هزار ماسک است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان از ارائه خدمات پوشش نانو الیاف به تولیدکنندگان ماسک خبر داد، گفت: هم‌اکنون چندین شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماسک معمولی را ارتقا داده و حتی با کمک ما توانستند گواهی نانو مقیاس را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر هر سه محصول گواهی نانومقیاس را از ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کرده است.

تقوی با بیان اینکه اکثر صادرات مه به صورت غیرمستقیم بوده است، اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا در چین محصولات تولید خود را به چین، پاکستان و ترکیه کردیم. همچنین از کشور هلند درخواست داریم که محصولات خود را به آنها صادر کنیم.

وی گفت:هم‌اکنون 40 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر غیرمستقیم در این شرکت دانش‌بنیان مشغول به فعالیت هستند.

تقوی درباره شعار جهش تولید گفت: زمانی جهش تولید اتفاق می‌افتد که موانع تولید برسر راه تولیدکنندگان( کمبود نقدینگی، گردش سرمایه و تامین مواد اولیه)برداشته شود.

انتهای پیام/

169 / 336 ماسک تنفسی الیاف نانو دانش بنیان دانشگاه فیلتر صنعتی سیدامیرحسین تقوی گواهی نانومقیاس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ماسک تنفسی الیاف نانو دانش بنیان دانشگاه فیلتر صنعتی گواهی نانومقیاس شرکت دانش بنیان تکنولوژی نانو نانو الیاف جذب ذرات ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به تولید محصولات دانش بنیان داخلی و لزوم حمایت از آنها اظهار کرد: از این تعداد شرکت‌ دانش‌بنیان که در کشور ایجاد شده و نقشی مهم در حل مشکلات کشور داشته‌اند باید در بسیاری از بخش‌های اقتصادی از جمله انرژی استفاده کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف انرژی در کشور، اظهار کرد: مجلس تلاش‌هایی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد و به این منظور قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان را به تصویب رساند که نقشی مهم در تعداد شرکت‌های دانش بنیان در کشور داشته و در گزارشی نیز که رئیس جمهوری به مقام رهبری ارایه دادند گزارش شد که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که تا پیش از این قانون در حدود ۶ هزار شرکت بوده است به ۱۲ هزار شرکت افزایش یافته است.

ساخت ابزار و تکنولوژی‌های دانش‌بنیانی مورد نیاز درپروژه‌های مهم عمرانی و صنعتی کشور

سنگدوینی عنوان کرد:‌ ساخت ابزار و تکنولوژی‌های مورد نیاز درپروژه‌های وزارت صمت، نفت و نیرو به منظور استفاده در پالایشگاه‌ها،‌پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و سدها بخشی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان است. ضمن آنکه دانش و تخصص این شرکت‌ها زمینه‌ساز ایجاد بهره‌وری در تولید خواهد بود.

وی با اشاره به گستردگی بخش انرژی عنوان کرد:‌ وزارت نفت شامل چند بخش مهم به نام‌های پخش، پالایش، گاز، پالایش و پخش و غیره است که هر کدام از این بخش‌ها ظرفیتی مهم برای جذب دانش‌بنیان‌های داخلی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد:‌ تولید انرژی در جهان با استفاده از ابزارهای دانش و تکنولوژی به روز شده و به شرایط بهره ورتر نزدیک شده است؛ موضوعی که در تولید انرژی و صادرات آن در کشور ما نیز باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. باید با اتصال به دانش و تکنولوژی که در جهان مورد استفاده است بتوان تولیدات انرژی و صنایع پائین‌دست آنها رابه شرایط بهره‌ور نزدیک‌تر کرد.

سنگدوینی عنوان کرد:‌ مقام رهبری در نمایشگاهی که سال گذشته در محل حسینیه امام خمینی برگزار شد تاکید جدی بر استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌های داخلی داشتند و اشاره داشتند که چرا اخبار و فعالیت مناسب این شرکت‌ها به صورت عمومی اطلاع ‌رسانی نمی‌شود.

قیمت پائین‌تر تولیدات دانش‌بنیانی در کشور

وی افزود: دانش‌بنیان‌ها دستاوردهای مهمی داشته‌اند و تولیدات دانش‌بنیانی آنها ضمن نزدیک بودن به تکنولوژی‌های روز دنیا قیمتی به مراتب ارزان‌تر دارد.

تولید انبوه و تیراژ بالای محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ نکته حائز اهمیت دیگر این است که دانش شرکت‌های دانش‌بنیان بابد به مرحله تولید برسد و در برخی از تولیدات نیز که مورد نیاز بیشتری است کار تولید انبوه و تیراژ بالای آنها مورد حمایت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم