Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:20:22 GMT

کشف چند مشکل امنیتی در برنامه تماس تصویری Zoom

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۳۷۹۹

کشف چند مشکل امنیتی در برنامه تماس تصویری Zoom

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به علت شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان، بعضی از کشور‌ها از مردم خود خواسته‌اند که تا حد امکان در خانه مانده و تنها برای انجام کار‌های ضروری از آن خارج شوند. به همین دلیل اکنون میلیون‌ها انسان در خانه‌های خود حضور دارند و حتی دورکاری را به حضور فیزیکی ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون زمانی رسیده است که مردم از فناوری‌های هوشمند بیش از پیش استفاده کنند و بدین شکل خروج از محل زندگی را به حداقل برسانند.

برنامه تماس تصویری Zoom

برای ارتباط با دیگران در روز‌های قرنطینه خانگی، کاربران به صورت گروهی به سمت استفاده از نرم‎افزار Zoom رفته‌اند. به تازگی توسعه دهندگان این برنامه اعلام کرده‌اند که اکنون به صورت روزانه ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارند. شاید باور کردنش سخت باشد، اما این برنامه در دسامبر ۲۰۱۹ تنها ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه داشت. به تازگی در یک پرونده تنظیم مقررات جدید، زوم به سرمایه گذاران خود هشدار داده است به دلیل رشد بی‌سابقه کاربران Zoom، باید سرویس‌های لازم را زودتر از چیزی که پیش‌بینی کرده بودند، ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: گوشی Realme 6 به رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهد بود

دلایل معروفیت ناگهانی Zoom

دو دلیل برای معروف شدن ناگهانی نرم افزار Zoom وجود دارد. ابتدا باید دلیل اصلی را گفت که رایگان بودن استفاده از امکانات این برنامه برای کاربران است. دلیل دوم نیز به رابط کاربری ساده و دوستانه آن مربوط می‌شود. این رابط کاربری باعث شده است که همه کاربران با دانش نصبی از محیط نرم‌افزار بتوانند به راحتی و بدون نیاز به پشتیبانی از سوی شخص دیگر، تماس تصویری برقرار کنند.

مشکلات امنیتی کشف شده توسط محققان 

با توجه به شیوه استفاده ناگهانی، زوم به کانون محققان امنیتی در سراسر جهان تبدیل شد. طی چند روز گذشته، آن‌ها تعداد زیادی از موضوعات مرتبط با زوم را کشف کرده اند. اگر در مورد امنیت و حریم خصوصی خود جدی هستید، باید استفاده از Zoom را متوقف کنید. نباید به علت داشتن تجربه خوب در استفاده از یک برنامه، امنیت خود را به خطر بیاندازید. بله، هر نرم افزاری دارای مشکلات امنیتی خاص خود خواهد بود، اما به نظر می‌رسد Zoom موارد امنیتی پایه و استاندارد هر مکالمه تصویری را نیز نداشته و به این دلیل واقعا برای حریم خصوصی مشکل ایجاد می‌کند.

توسعه دهندگان برنامه مذکور تاکنون بعضی از مشکلات امنیتی این برنامه را رفع کرده‌اند، اما واقعا اعتماد به Zoom با توجه به این مسائل کار دشواری است. شما می‌توانید از برنامه‌های مشابه Microsoft Teams و Google Hangouts Meet استفاده کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تماس تصویری اطلاعات شخصی مشکل امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آفتاب‌‌نیوز :

هادی عیدی پور شامگاه چهارشنبه با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های آتش نشانان در عصر روز بارانی برای امداد رسانی به شهروندان شیرازی افزود: عصر امروز بارش‌های شدید و کم سابقه در شیراز به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ۲۳ واحدعملیاتی برای بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • «هفت» نیامده رفت!
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی