Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:09:52 GMT

شروع بکار کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۴۲۵۹

شروع بکار کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل

ایسنا/اردبیل کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل با پشتیبانی و حمایت شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و مشارکت و همکاری استادان دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی استان اردبیل آغاز بکار کرد.

۱۸ اردیبهشت اردیبهشت در مراسمی که به همین منظور در شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و با حضور مسئولان کشوری برگزار شد، دبیرکل کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران نیز با برشمردن نقش و اهمیت کمیته ملی اظهار کرد: تشکیل کمیته‌های منطقه‌ای در گسترش فعالیت‌های کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران در استان‌ها و پیگیری‌ مصوبات‌ گروه‌های‌ کار کمیته‌ ملی‌ آبیاری‌ و زهکشی و به دست‌ آوردن‌ اطلاعات‌ و آگاهی‌ از مسایل‌ آبیاری‌ و زهکشی‌ مناطق‌ مختلف‌ کشور ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرزاد احسانی تأثیرگذاری بیشتر در فرآیندهای تصمیم‌گیری دستگاه‌های اجرایی، ارتقای سطح علمی کارشناسان آبیاری و زهکشی استان از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و شناسایی و ثبت سازه‌های تاریخی استان را از جمله وظایف حائز اهمیت کمیته ملی اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های اجرای استان شامل شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی، استانداری و سازمان برنامه و بودجه در راستای پیشبرد برنامه‌های کمیته منطقه‌ای بسیار حایز اهمیت است.
در این مراسم مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز با اشاره به وسعت بیش از 100 هزار هکتاری شبکه‌های آبیاری و زهکشی مدرن در دست بهره‌برداری استان اردبیل اظهار کرد: طرح‌های گسترده‌ای در دست مطالعه در زمینه اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان است که از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی و جامعه دانشگاهی استان در این راستا استفاده می‌شود.
عباس جنگی مرنی تشکیل کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی را برای استفاده از مشارکت کارشناسان و محققان بومی منطقه و گسترش زمینه‌های علمی و فنی در راستای اهداف و وظایف کمیته ملی آبیاری و زهکشی گام مهم دانست.
وی با اعلام پشتیبانی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در تشکیل و ادامه فعالیت کمیته منطقه‌ای اظهار امیدواری کرد؛ فعالیت کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی اردبیل و نقش آن در گسترش ارتباطات با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی منطقه و شناسایی مسایل و چالش‌های اصلی مدیریت منابع آب و آبیاری و زهکشی استان ضروری است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل انجام تحقیقات و بررسی‌های مرتبط با این چالش‌ها و بهبود وضعیت آبیاری و زهکشی را یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با تشکیل این کمیته شاهد ارتقا و پیشرفت در دانش، فنون و مهارت‌های آبیاری و زهکشی در راستای حفظ منابع آب و خاک استان به منظور ایجاد امنیت آبی و امنیت غذایی کشور باشیم.
علیرضا پیل پایه رئیس کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل نیز با قدردانی از شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در اقدام موثر در پیگیری تاسیس و شروع فعالیت علمی و فنی کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل اظهار کرد: کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی اردبیل در قالب هفت کارگروه تخصصی سامانه‌های آبیاری در مزرعه، توسعه و مدیریت سامانه‌های آبیاری، زهکشی و محیط زیست، استفاده پایدار از منابع آب برای تولید محصولات کشاورزی، مشارکت آب بران در مدیریت شبکه‌های آبیاری، مدیریت آب کشاورزی در شرایط خشکی و خشکسالی و بخش کارشناسان جوان آغاز به فعالیت خواهد کرد.
در این مراسم بر اساس ابلاغ‌های صادره از کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران، دکتر علیرضا پیل پایه به عنوان رئیس کمیته منطقه‌ای، دکتر امین کانونی، دکتر مجید رئوف، دکتر کرامت اخوان، مهندس صابر جهانگیری، مهندس بهروز محمدی، مهندس سجاد برنوسی، دکتر مرتضی یزدخواستی و مهندس سعید یزدان خواه دبیر اجرایی کمیته منطقه‌ای به عنوان اعضای هیئت مرکزی کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل معرفی شدند.
گفتنی است؛ کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به همراه 109 کمیته ملی سایر کشورها، عضو کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی (ICID) می‌باشد که مقر دائمی این کمیسیون در کشور هند مستقر است.
این کمیته از سال 1950 تشکیل شده و در سطح جهان فعالیت می‌نماید. کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی استان اردبیل نیز ذیل تشکیلات کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران که طبق اساسنامه خود در چهارچوب اداری و پشتیبانی وزارت نیرو قرار دارد، بوده و با پشتیبانی اداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و عضویت استادان دانشگاه و متخصصان و کارشناسان ارشد علوم منابع آب و آبیاری و زهکشی استان اردبیل فعالیت می‌نماید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبياري زهکشی کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران شرکت آب منطقه ای اردبیل منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از حضور چند واحد تولیدی استان در نمایشگاه «ایران اکسپو» با حمایت مالی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی با اشاره به حضور چند واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان «ایران اکسپو» از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که در این نمایشگاه، چند واحد تولیدی شهرک‌های صنعتی استان حضور پیدا خواهند کرد.

وی از حمایت مالی این شرکت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و افزود: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور، فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازارهای جدید صادراتی و توسعه بازارهای موجود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اظهار داشت: با حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کنیم تا ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنان نیز فراهم شود.

علایی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود، شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

کد خبر 747521

دیگر خبرها

  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل