Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@23:32:42 GMT

شرکت امنیتی آمریکایی مامور سرنگونی مادورو

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۴۳۰۹

شرکت امنیتی آمریکایی مامور سرنگونی مادورو

اسناد افشا شده توسط یک روزنامه آمریکایی نشان می‌دهد مخالفان دولت ونزوئلا چند ماه پیش از یک شرکت امنیتی آمریکایی خواسته بودند رئیس جمهور قانونی این کشور را سرنگون کند.

به گزارش مشرق،  روزنامه «واشنگتن‌پست» روز گذشته (پنجشنبه) اسنادی را افشا کرد که بر اساس آنها معارضان ونزوئلایی به سرکردگی «خوان گوایدو» در اکتبر سال ۲۰۱۹ با یک شرکت امنیتی آمریکایی مستقر در فلوریدا، قراردادی ۲۱۳ میلیون دلاری برای سرنگونی «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور منعقد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز یکشنبه بود که وزیر کشور ونزوئلا  از خنثی سازی یک عملیات تروریستی  و کشته و زخمی شدن «تروریست‌هایی» که  از طریق دریا قصد رخنه به این کشور را داشتند، خبر داد.

بیشتر بخوانید:

اعتراف تبعه آمریکایی به پروژه ربودن «نیکلاس مادورو»

به نوشته واشنگتن‌پست، طرح توافق شده بین مخالفان مادورو با شرکت آمریکایی «سیلوِرکورپ» در سندی ۴۲ صفحه‌ای تنظیم شده که جزئیات تاکتیکی دقیقی از نوع مین‌ها و تجهیزات نظامی که قرار بود استفاده شود تا چگونگی اجرای عملیات را شرح می‌دهد اما توضیح نداده که چگونه یک گروه کوچک از تکاوران ویژه می‌توانند نیروی نظامی بزرگ کشوری مانند ونزوئلا را از پای درآورند.

این اسناد افشا شده توضیح می‌دهد که شرکت امنیتی مأمور شده توسط معارضان دولت ونزوئلا در همکاری با یک گروه شریک، نقشه‌ای را طراحی و اجرا می‌کنند تا در جریان آن مادورو را دستگیر یا بازداشت کرده و یا از بین ببرند، دولت کنونی این کشور را سرنگون ساخته و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا در مسند قدرت قرار دهند.

مادورو یک روز بعد از وقوع این حادثه، از دستگیری دو تبعه آمریکایی به نام‌های «آریان بِری» و «لوک دِنمان» در جریان حمله نظامی روز یکشنبه علیه دولت خود خبر داد.

«جردن گوریدو» نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا روز قبل از آن اعتراف کرده بود که فرماندهی ماموریت نظامی مخفی علیه مادورو را با حمایت گوایدو برعهده داشته است. 

خبرگزاری «رویترز» افشا شدن این اسناد را ضربه سختی به وجهه و آبروی گوایدو و معارضان ونزوئلایی توصیف کرد، کسانی که طی روزهای اخیر قویاً هرگونه دخالت یا دست داشتن در عملیات نظامی اخیر علیه مادورو یا ارتباط با شرکت آمریکایی سیلورکورپ را رد کرده بودند.

رویترز اما برای کاستن از میزان رسوایی گوایدو و شرکای وی، ادعا کرد که نمی‌تواند صحت اسناد منتشر شده توسط واشنگتن‌پست را تایید کند؛ اسنادی که توسط برخی مقام‌های تیم معارضان دولت ونزوئلا درز داده شده است.

بر این اساس، تیم رسانه‌ای گوایدو نیز هنوز به سوالات درباره این اسناد پاسخ نداده‌اند.

مسئولان ونزوئلا می‌گویند در جریان عملیات مقابله با این حمله نظامی، هشت نفر کشته و تعدادی بازداشت شدند.

روزنامه «دیلی‌میل» نیز روز گذشته گزارش داد که فرمانده «کودتای محرمانه» علیه مادورو، جزء تیم محافظان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بوده و با رهبران مخالف ونزوئلا در «میامی» دیدارهایی داشته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور زلزله تهران اخبار بورس ونزوئلا واشنگتن پست رئیس جمهور نیکلاس مادورو خوان گوایدو آمریکا ترامپ شرکت امنیتی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه قصد دارد از رئیس جمهور چین برای حل بحران اوکراین کمک بگیرد.

به گفته منابع آگاه، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه قصد دارد در جریان سفر شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین به فرانسه، روابط شخصی خود را با وی تعمیق بخشد و از رئیس جمهور چین درخواست می کند که از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بخواهد به درگیری در اوکراین پایان دهد.

درخواست احتمالی فرانسه از چین درباره اوکراین در حالی ممکن است صورت بگیرد که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6093683

دیگر خبرها

  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • ادعای کاخ سفید مبنی بر اعطای پناهندگی به برخی آوارگان فلسطینی
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین