Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:21:16 GMT

چهار هكتار از مزارع جو دیم افزر در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۴۴۵۰

چهار هكتار از مزارع جو دیم افزر در آتش سوخت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  امین پورحمزه جعفر بیگلو رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر گفت: چهار هکتار از مزارع جو دیم روستای تنگ کله بخش افزر از توابع شهرستان قیروکارزین طعمه حریق شد.

او با اشاره به وقوع آتش سوزی بامداد نوزدهم اردیبهشت ماه در مزارع روستای تنگ کله، تصریح کرد: پس از دو ساعت تلاش اهالی روستا حریق در این مزرعه کنترل شد و از پیشروی آن در دیگر مزارع منطقه جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جعفربیگلو، با توجه به حجم آتش سوزی و از بین رفتن کامل این مزرعه، میزان خسارت ۱۰۰ درصد ارزیابی و ارزش ریالی آن قریب به ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

او اظهار کرد: در صورت عدم همکاری سریع مردم در مهار آتش سوزی، قریب به ۵۰۰ هکتار از مزارع مجاور طعمه حریق می‌شد.

پورحمزه جعفر بیگلو ابراز کرد: مزارع حاشیه جاده‌های روستایی هر ساله با خطر آتش سوزی تهدید می‌شوند که در این خصوص اطلاع رسانی‌ها و هشدار‌های گسترده داده می‌شود.

او بیان کرد: حذف علف‌های هرز حاشیه مزارع مجاور جاده مهم‌ترین اقدام مد نظر در جلوگیری از حریق مزارع است که تا قبل از پایان برداشت باید در دستور کار باشد.

جعفر بیگلو از کشاورزان خواست: از رفت و آمد‌های غیر ضرور وسایل نقلیه موتوری در مزارع جلوگیری کنند، تا پایان برداشت در مزارع حضور و ادوات مکانیزه و تراکتور‌ها آماده به کار باشند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر افزود: آتش زدن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول در مزارع بر اساس قانون ممنوع است و در صورت بروز این تخلف افراد متخلف به مراجع انتطامی و قضایی معرفی خواهند شد.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مزارع جو دیم حوادث آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ افسرکشیک سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:  طي تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت ۱:۳٠ دقيقه بامداد جمعه ۷ ارديبهشت ماه از آتش سوزي مغازه شيريني فروشي واقع در خیابان شهدای قزوين خبر داده شد، که بلافاصله ستادفرماندهی این سازمان ۱ اکيپ اطفاء حريق از ايستگاه ۳مولوی اين سازمان در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسيده و آتش نشانان مشاهده کردند، حریق از تابلوی مغازه شروع ودرحال سرایت به داخل مغازه بود که دود غليظي در حال خروج است.

معروفی افزود : آتش نشانان با سرعت عمل با ورود به داخل مغازه و شناسايي کانون حريق نسبت به خاموش کردن آتش با کمترين خسارت ممکن و تخليه دود از مغازه اقدام کرده و محل حادثه را ايمن سازي کردند.

وي گفت : علت بروز آتش سوزي از سوي کارشناسان علل حريق سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين در دست بررسي است.

دیگر خبرها

  • آشنایی با کابل نسوز
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز