Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راه استان گفت: سال گذشته 122 نفر شامل رانندگان وسایل نقلیه، سرنشینان و عابران پیاده قربانی سرعت غیر مجاز و غیر مطمئنه در راه‌های برون شهری استان کرمانشاه شدند.

 سرهنگ «محمد حیدری» در خصوص این خبر، اظهار داشت: در بررسی های کارشناسی رد پای سرعت در شدت وقوع همه حوادث رانندگی دیده می شود ولی نقش این تخلف به این حد ختم نمی شود بلکه در وقوع و شکل گیری حوادث نیز حرف اول را می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرهنگ حیدری تصریح کرد این رفتار حادثه ساز دو بخش دارد، بخش اول سرعت غیر مجاز است که برای ماموران و دوربین های سرعت سنج ثابت و سیار قابل تشخیص بوده و می توان با آن برخورد کرد، ولی بخش دوم که عدم رعایت سرعت مطمئنه است چون نمی توان معیارهای حداکثر و حداقل آن را تعیین کرد برای ماموران و سیستم‌های هوشمند فعلی در راه‌های استان قابل تشخیص و برخورد نیستند و کنترل آن تنها در اختیار رانندگان است.
 
وی اظهار داشت: در مقررات موجود منظور از سرعت مجاز آن است که مقدار آن یا در آیین نامه راهنمایی و رانندگی و برای انواع راه‌ها و شرایط شب و روز تعیین شده است یا توسط انواع تابلوها و علائم به اطلاع رانندگان می‌رسد و سرعت مطمئنه نیز تعاریف گوناگونی دارد.

رییس پلیس راه ادامه داد: سرعت مطمئنه سرعتی است که در هر شرایطی از راه راننده بتواند وسیله نقلیه را کنترل نماید یا اینکه میزان سرعتی است که 80 درصد رانندگان در حال حرکت در زمان و مکان واحدی آن را درپیش گرفته‌اند و دچار حادثه نمی‌شوند.
 
وی تصریح کرد: رانندگان همواره با نگاه به تابلوها و علائم میزان سرعت مجاز راه مورد تردد خود را دریافته و آنرا رعایت کنند و اگر در همان مسیر سطح راه به علت بارش لغزنده شده است سرعت خود را آنچنان کاهش دهند که خودرو از آنها هم ترمز پذیری و هم فرمان پذیری داشته باشد.

سرهنگ حیدری در پایان گفت: رانندگان باید این موضوع را در نظر داشته باشند که عدم رعایت سرعت مجاز و مطمئنه به معنای سرکشی و سرپیچی وسیله نقلیه از آنهاست.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قتل حوادث رانندگی پلیس کرمانشاه سرعت مطمئنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • واژگونی تریلی در جاده آذرشهر- عجب شیر یک کشته بر جا گذاشت
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان