Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@12:35:33 GMT

قیمت مسکن در تهران کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۵۴۷۹

قیمت مسکن در تهران کاهش یافت

بررسی جدیدترین آمار رسمی از بازار مسکن حاکی از آن است که طی فروردین ۹۹ قیمت مسکن در تهران نسبت به اسفندماه ۹۸ کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در فروردین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران با کاهش ۷۲ صدم درصدی در مقایسه با آخرین ماه سال ۹۸ به ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در اسفندماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان بود. همچنین در اولین ماه امسال ۱۰۹۶ فقره قرارداد در سامانه املاک و مستغلات ثبت شد که در مقایسه با ۹۰۷۷ فقره اسفندماه سال گذشته حاکی از کاهش ۸۷ درصدی دارد.

بیشترین متوسط قیمت مناطق ۲۲ گانه تهران مربوط به منطقه یک با ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بوده که نسبت به اسفند ۹۸ بالغ بر ۳.۹ درصد کاهش یافته است.

کمترین متوسط قیمت نیز مربوط به منطقه ۱۸ با ۷ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان بوده است. در اسفندماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۷ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان بود. به عبارت دیگر در فروردین امسال متوسط قیمت مسکن در این منطقه نسبت به ماه پیش از آن ۴.۸۳ درصد رشد منفی داشته است.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۲ با ۷ میلیون و ۷۱۴ هزار تومان برای هر مترمربع بیشترین کاهش را در مقایسه با آخرین ماه زمستان ۹۸ داشته است. در اسفندماه سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه ۹ میلیون و ۲۰۵ هزار تومان بود که نشان از کاهش ۱۶.۲ درصد قیمت مسکن در منطقه مذکور دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن در تهران متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی اسفندماه سال گذشته قیمت مسکن هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

کد خبر 847204 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران تصادف حوادث ایران

دیگر خبرها

  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد