Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، برنامه «بدون خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص سالروز خروج آمریکا از برجام نقشه راه جدید ایران برای آمریکا با ابوالفضل ظهره‌وند دیپلمات با سابقه کشور و کارشناس مسائل سیاسی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

ابوالفضل ظهره‌وند در آغاز با بیان اینکه آمریکایی‌ها تصور داشتند با خروج از برجام، ایران در یک موضع واکنشی، برجام را زیر پا می گذارد و مسئله را پایان یافته فرض می‌کند، گفت: بر خلاف تصور آمریکا، ایران در برجام ماند و روند کار را با کشورهای اروپایی ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: بدون تردید در برجام، طرف اصلی ایران آمریکا محسوب می‌شد و توافقات در حقیقت با آمریکا صورت گرفته بود اما در شکل کار، کشورهای اروپایی نیز توافق کرده بودند و وقتی از پنج به‌علاوه یک صحبت می‌کنیم درباره تعهد مساوی کشورهای اروپایی و آمریکایی سخن می‌گوییم.

این دیپلمات با سابقه کشور با اشاره به اینکه خروج آمریکایی‌ها بر خلاف تصور اولیه آن ها، برای ایشان دردسر ساز شده است، عنوان کرد: آمریکایی‌ها قصد دارند با ورود مجدد به برجام، دور جدیدی از فشار را ایجاد کنند و در حقیقت قصد دارند با استفاده از ظرفیت‌های برجام، مجددا جمهوری اسلامی ایران را در حوزه تسلیحات تحریم بیشتری کنند.

وی همچنین اظهار کرد: شرایطی که کرونا در جهان ایجاد کرده است، مسئله تحریم ایران و به طور کلی واژه تحریم، تبدیل به یک جزء تبدیل شده است که کشورها کمتر برای آن اهمیت قائل هستند زیرا اقتصاد کشورهای بین الملل با رکود بی سابقه‌ای پس از جنگ جهانی دوم مواجه شده است.

ظهره‌وند درباره اقداماتی که در دوران تحریم باید انجام داد، گفت: آنچه اهمیت دارد تکیه بر ظرفیت های داخلی است و اینکه نشان ندهیم موضوع تحریم روی ایران اثرگذار بوده است زیرا با ارسال سیگنال به آمریکا، آن ‌ها بر تحریم‌ها اضافه خواهند کرد و از موضع بالا رفتار خواهند کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: ایران قصد داشت به موضوع تحریم یک جنبه حقوق بشری دهد تا فشار را بر روی آمریکایی ها وارد کند اما نتیجه عکس داده است در حالی ‌که اگر از موضوع عزت برخورد کنیم، نتیجه بهتری به دست می‌آوریم که برای نمونه می‌توان به تقدیر شهردار لندن از ایران در مقابله با کرونا اشاره کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم