Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، بر مخالفت قاطع مسکو و پکن با برخی تلاش‌ها برای استفاده از وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان برای تسویه حساب‌های سیاسی و غیر اخلاقی بودن چنین اقدامی در شرایط کنونی تأکید کرد. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ناریشکین" رئیس انجمن تاریخ روسیه و مدیر سرویس اطلاعات خارجی این کشور در جریان کنفرانس تلفنی روسیه-چین که به مناسبت بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم- 9 ماه مه (20 اردیبهشت ماه) که در روسیه به جنگ بزرگ میهنی معروف است، تاکید کرد که مقامات مسکو و پکن مخالف تلاش برخی کشورها برای استفاده از وضعیت شیوع ویروس کرونا در جهان برای تسویه حساب‌های سیاسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناریشکین در این رابطه گفت: «تاریخ به ما آموخته است که حفظ وحدت در مقابل چنین تهدیدهای جهانی چقدر با اهمیت است. روسیه و چین، با آگاهی از مسئولیت خود، پیوسته به اصول همبستگی بین المللی پایبند بوده و هرگونه تلاش برای استفاده از شرایط کنونی جهان در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا به منظور تسویه حساب‌های سیاسی را بشدت محکوم می‌کنند. چرا که چنین اقدامات غیرسازنده‌ای، بیش از هر زمان دیگر، غیرانسانی بودن و برخورد سیاسی با همه مسائل را نشان می‌دهد.»

این مقام بلندپایه روس تأکید کرد: «در چنین روزهایی که میلیون‌ها انسان در سراسر جهان دچار مشکلات بسیاری بوده و درگیر مبارزه با این بیماری خطرناک هستند، کاشتن تخم اختلاف بین ملل، کاری بسیار غیراخلاقی است و در شرایط کنونی، تنها در سایه اعتماد و همکاری متقابل می توان بر عواقب شیوع ویروس کرونا غلبه کرد و ثبات و امنیت در جهان را حفظ کرد.»

وی افزود: «من امیدوارم، ما همانطور که در جنگ جهانی دوم بر فاشسم پیروز شدیم، بدون تردید خواهیم توانست بر این بیماری همه گیر نیز غلبه کنیم.»

سرگئی ناریشکین با اشاره به مشارکت راهبردی بین مسکو و پکن در تمامی زمان‌ها و نقش روسیه و چین در جنگ جهانی دوم، یادآور شد که اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری خلق چین بالاترین قیمت را برای پیروزی در جنگ جهانی دوم پرداختند و هرگونه تلاش برای تضعیف سهم این دو کشور در این پیروزی نه تنها نادرست، بلکه جنایتکارانه و تحریف واقعیات تاریخی است.

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه افزود، نازیسم غیرقابل قبول است و مهم نیست که این نظریه در چه پوشش و لباسی ، حتی در جهان امروزی عرضه شود.

رئیس‌جمهور اتریش: کرونا بزرگترین چالش کشور ما در 75 سال گذشته استجانسون: کرونا بزرگترین چالش بعد از جنگ جهانی دوم استلوکزامبورگ: کرونا اروپا را در برابر چالش جدیدی قرار داده است

انتهای پیام/

 

R7535/P/S8,87,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "چین" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار چین اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار چین اخبار روسیه تسویه حساب های سیاسی جنگ جهانی دوم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل از ارسال یک محموله بزرگ کمک های بشری دیگر به افغانستان، این بار به شمال کشور خبر داده است.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مورد ارسال این محموله به خبرنگاران، با بیان این که، روسیه همیشه به مردم افغانستان کمک کرده است گفت: یک محمولۀ بزرگ کمک های بشری، متشکل از ۵۳۶ تن آرد ویتامین دار به شمال افغانستان منتقل می شود.

وی افزود: انتقال این کمک در چهارچوب تحقق سهم اصلی روسیه در بنیاد برنامه جهانی غذا (WFP) طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی صورت می گیرد.

پیش از این نیز روسیه کمک‌های متداوم نقدی و غذایی به افغانستان کرده است.

 در ماه مارچ برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون دلاری روسیه به این برنامه در افغانستان خبر داده بود.

 این کشور در ماه جنوری نیز از ارسال 23 تن کمک بشردوستانه به افغانستان خبر داده بود.

روسیه به جامعه جهانی و سازمان ملل تأکید کرده که نباید کمک های بشردوستانه به افغانستان سیاسی شود و با آن، سیاسی برخورد گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • دانشگاه محل تسویه حساب سیاسی نیست
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • روز جهانی کار و کارگر
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو