Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@05:13:19 GMT

دستور دولتی ها : حمله به سوی بورس

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۵۹۵۵

دستور دولتی ها : حمله به سوی بورس

ساعت 24 -کمتر آدمی حرف وزیر اقتصاد را باور می کند که یورش همه سویه به سوی بازار سهام با هدف کوچک سازی دولت است و دولت نمی خواهد خزانه خالی اش را با ریال های این بازارپرکند.

واقعیت این است که برای تامین کسری بودجه دولت دلار به میزان کافی گران شد، سکه نیز رشد خوبی را تجربه کرد و افزایش قیمت آب و برق و گاز و گازوییل هم با توجه به داستان بنزین سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درآمد ارزی هم نفسش به شماره افتاده و با بسته شدن مرزهای صادراتی کشورهای همسایه در بدترین موقعیت قرار دارد والبته باید برای اداره دولت پول جمع شود و چه جایی بهتر از بازار سهام که آسان و زود بازده است. دولت با این اندیشه بود و هست که اجازه داد قیمت سهام سایپا افزایش یابد اما در وضعیتی دیگر به مدیران این شرکت حمله می شود که چرا پراید به مرز 100 میلیون می رسد. در بازار گرم و داغ شده بورس است که دولت بخشنده می شود و 20 در صد به میلیونها متقاضی خرید سهام تخفیف می دهد . به دلایل گوناگون دولت اجازه داده است این بازار داغ شود و حالا دستور دولت از ریی دولت تا رییس بانک مرکزی تا وزیر اقتصاد تا وزیر صنعت این است که به بورس یور ش ببرند و دارایی های خود را دراین بازار برای پرکردن خزانه بفروشند و چند ماه بعد چه خواهد شد را حالا یک کاری اش میکنیم. رییس دولت ایران آنقدر از این بازار راضی است که به معدنی ها هم دستور می دهد هرچه زودتر سهام بیشتری به اینباازر ببرند ونیز به زیر مجموعه هایش دستور میدهد زمین های دولت را هم زودتر به این بازار بیاورند  ورییس بانک مرکزی به بانکها دستور می دهد اموال ودارایی های خود را به این بازارعرضه کنند و وزیر اقتصاد نیز ازهمان سبدهای معجونی درست کرده و وزیر صنعت نیز به صنعتی ها می گوید از بازار سهام پول جمع کنند. آیا بازار سهام نیروی کافی برای پاسخ گویی به نیازهای آنی و فوری دولت را دارد وآیا متورم کردن  بیش از این میزان فعلی بازار سهام ممکن است؟ ایا دولت به این فکرمی کند که سرسال می رسد و باید سهامداران سودی ببرند و این اتفاق نمی تواند رخ دهد جز اینکه شرکتهای فعال در بورس تهران بتوانند نرخ سودی بالاتر از نرخ سود بانکی و یا اوراق مشارکت بدهند و این نیز از مسیر افزایش قیمتها ممکن است؟ مشاوران  آقای رییس جمهور هرکه هستند جز به کوتاه مدت به چیز دیگری فکر نمی کنند یا اینکه اطلاعات ارزشمندی از تحولات آینده دارند که شهروندان ندارند و امیدوارند از محل هایی منابع به دست آورند  یا به این نتیجه رسیده اند تورم فزاینده را می توان به مردم تحمیل کرد تا رکود گسترش یافته را. این روزها به هر حال حمله به بورس حرف اول و اخر دولت برای  نقدینگی شده و اینکه  چه پیش خواهد آمد درکانون توجه نیست.به هر حال تا چشم برهم بزنیم داستان داغ شدن انتخابات ریاست جمهوری از راه می رسد و دولت بعدی نیز درراه است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی

بر اساس بودجه در سال ۱۴۰۳ بانک مرکزی سودده ترین شرکت دولتی است و سهم ۲۳ درصدی از درامدهای بودجه از محل سود سهم شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهد داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به فهرست شرکتهای دولتی بر اساس سود سهام در بودجه سال 1403 نشان میدهد بانک مرکزی سهم 23 درصدی از سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده و سود ده ترین شرکت دولتی میباشد.

در رتبه دوم شرکت ملی نفت قرار گرفته که 18 درصد از واریزی مربوط به سود سهام شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

ایمیدرو 13 درصد از سود سهم شرکتهای دولتی و ملی گاز ایران نیز 6 درصد از این پرداختها را به خود اختصاص داده اند. پالایش نفت ابادان  و تهیه و تولید مواد معدنی نیز در رده های بعدی قرار گرفته اند. سازمان دریانوردی و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی نیز هر کدام سهم یک درصدی در این خصوص را روی دوش دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی