Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی امروز خودنوشت:

تلاشهای بانک مرکزی و کمک های دولت به همراه تلاش بانکها در بهبود وضعیت ترازنامه های خود، شرایط پولی و ارزی کشور را در وضعیت مناسب تری نسبت به دوسال پیش قرار داده است.

-  شرایط بازار سرمایه امکان خوبی براى بهبود شرایط تأمین مالى در کنار تأمین کسرى بودجه، از راه عرضه سهام بنگاهها و اموال مازاد و مهمتراز همه،انتشار هدفمند ومدیریت شدهٔ اوراق بدهی،که هر دو ضد تورمی هستند،فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- باید اذعان کرد که اقتصاد کشورمان روزهای سخت و در عین حال تعیین کننده ای را می گذراند. اطمینان دارم این شرایط سخت قابل مدیریت است.

- منکر برخی ناکارآمدی ها نیستم،ولی با این همه،نباید در برآورد موفقیت ارکان اقتصادی کشور در مقابله با فشارهای حداکثری، دچار اشتباه شویم.

-  آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز ، تلاطم در نظام بانکی ، و کمبود کالاهای اساسی دنبال می کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و درحین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید

به گزارش خبرگزاری مهر دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت در خصوص نامه انجمن ها به رهبر انقلاب در خصوص سرکوب نرخ ارز در سامانه نیما گفت: در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است باید زمینه های مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد با حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی رقم بخورد زیرا پس از سال ها تجربه، اثبات شده که ارز چند نرخی فساد آور است.

ناصر عاشوری دبیر کل انجمن کارفرمایی صنعت پالایش نفت اظهار داش: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، باید زمینه های لازم از سوی دولت و مجلس برای افزایش تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی فراهم شود اما کماکان سیاست های بر ضد این شعار کماکان در اقتصاد وجود دارد.

وی به سیاست های ارزی بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: ارز چند نرخی مشکلات زیادی به همراه دارد و فساد آور است و از طرفی هم انگیزه لازم را از تولیدکنندگان می گیرد.

وی افزود: لذا باید سازوکارهایی تعبیه شود تا مشارکت سرمایه گذار و بخش خصوصی و مردم در اقتصاد بیشتر شود زیرا با گذشت ۴۰ سال از انقلاب، همچنان سهم بخش خصوصی در اقتصاد ملی بسیار ناچیز است و به نظر می رسد یکی از راهکارهای اصلی افزایش مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد، حذف ارز چند نرخی از سوی بانک مرکزی است.

کد خبر 6094072 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد