Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@03:46:12 GMT

هیئت‌رئیسه مجلس مانع قرائت تفحص از قاچاق کالا و ارز شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۶۲۴۳

هیئت‌رئیسه مجلس مانع قرائت تفحص از قاچاق کالا و ارز شده است

عضو هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز با تأکید بر اینکه هیئت‌رئیسه مجلس مانع قرائت گزارش تفحص از قاچاق کالا و ارز در صحن مجلس است، گفت: باید ابعاد قرائت نشدن این گزارش در صحن مجلس مشخص شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر کریمی عضو هیئت تحقیق و تفحفص از قاچاق کالا و ارز،  نسبت به عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس برای قرائت نکردن گزارش تفحص از قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد و گفت: گزارش هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در سال 96 و پس از تشکیل این هیئت، نهایی شده، اما هنوز گزارش آن در صحن قرائت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، هیئت‌رئیسه پارلمان موظف است یک ماه پس از ارائه گزارش تحقیق و تفحص، قرائت آن را در دستورکار جلسه علنی قرار دهد، اظهار داشت: گزارش نهایی هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در سال 97 تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده، اما اکنون که در سال 99 قرار داریم، هنوز این گزارش قرائت نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: طبق گزارش‌های متعدد، 37 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که در این گزارش به ابعاد آن و راه‌های مقابله با گستردگی قاچاق کالا و ارز پرداخته شده است.

کریمی با تأکید بر اینکه هیئت‌رئیسه مجلس مانع قرائت گزارش تفحص از قاچاق کالا و ارز در صحن مجلس است، اظهار داشت: باید ابعاد قرائت نشدن این گزارش در صحن مجلس مشخص شود، شاید دست‌هایی در کار است که هیئت‌رئیسه توان ایستادن در برابر آنها را ندارد.

وی، به تکالیف انجام نشده از سوی دستگاه‌های مختلف اشاره و تأکید کرد: در گزارش هیئت مذکور به دستگاه‌هایی که تکالیف خود را انجام نداده‌اند اشاره شده است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌‌های مختلف مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز حدود 230 تکلیف برعهده دارند که خیلی از این تکالیف بر زمین مانده که در این گزارش به طور مفصل به آنها پرداخته شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هیئت تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز تفحص از قاچاق کالا و ارز هیئت رئیسه مجلس صحن مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در استان طی فروردین سال جاری خبر داد.

ایرج مرندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است. 

وی افزود: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی اظهار کرد: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟