Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری فرماندار چابهار اظهارداشت: پس از اسکان اضطرای خانوار‌های آسیب دیده از آتش سوزی، توزیع اقلام زیستی در بین این افراد آغاز شده و جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های متولی در حال امدادرسانی و رسیدگی به مشکلات مردم آسیب دیده هستند.

او بیان کرد: در یک هفته اخیر سه آتش سوزی در محدوده اسکله صیادی هفت تیر، منطقه کپری جنگلوک و پلاژ ساحلی تیس منطقه آزادچابهار رخ داده و خسارت‌های مالی سنگینی به مردم وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چابهار افزود: در آتش سوزی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده کپر‌های ساخته شده اسکله صیادی هفت تیر صیادان شاهد سوخته شدن ادوات صید، سوخت قایق‌ها و ماهور صیادی بودند و خسارت زیادی به آنان وارد شد.

او  با بیان اینکه متاسفانه به صورت کاملا غیراصولی صیادان کپر‌هایی در حاشیه دریای کوچک خلیج چابهار نصب و سوخت (بنزین) و ادوات صید را در آن نگهداری می‌کنند که در آتش سوزی موجب خسارت سنگین به صیادان می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز است اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان و شهرداری برای ساماندهی اسکله هفت تیر اقدام تا شاهد اینگونه خسارت‌ها و وقوع آتش سوزی نباشیم.

بامری ادامه داد: در این سه عملیات اطفا حریق در مجموع ۱۵ خودروی سبک و سنگین آتش نشانی با ۳۵ نیرو از شهرداری، اداره کل بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزادچابهار همکاری داشتند.

او  بیان کرد: متاسفانه در هر سه حادثه آتش سوزی شامل آتش‌سوزی در مجتمع غذایی پلاژ ساحلی تیس، انبار سوخت قایق‌ها دریا کوچک و محله فقیرنشین جنگلوک، چون جنس محل حریق از نوع چوب و کپری، کامپوزیت و یونولیت فشرده بوده سرایت آتش‌سوزی به شدت بالا رفته و دامنه خسارت‌های مالی را بیشتر کرده است.

فرماندار چابهار ادامه داد: عملیات اطفا حریق در پلاژ ساحلی تیس حدود یک ساعت به طول انجامیده و در این حریق متاسفانه از مجموع ۱۵ غرفه ۱۰ غرفه کاملا سوخته و از بین رفته و به سه غرفه خسارت‌هایی وارد شده است.

او اظهار داشت: خوشبختانه این سه حادثه تلفات جانی نداشته و علت آتش سوزی در دست بررسی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسکان اضطراری آتش سوزی اسکله صیادی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد

جواد سپاهی   اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.

وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.

وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.

فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.

وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: خبرهای تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران