Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@11:56:09 GMT

طراحی سیستم خنک کننده برای ورزشگاه‌های قطر ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۷۲۳۳

طراحی سیستم خنک کننده برای ورزشگاه‌های قطر ۲۰۲۲

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، سعود عبدالغنی مهندس مسئول سیستم‌ها در ورزشگاه‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ درباره مزایای فن‌آوری خنک کننده هوا که برای این مسابقات طراحی شده است توضیح داد.

عبدالغنی تأیید کرد که فن‌آوری جدید مورد استفاده، موقعیت و مزیت خاصی را به قطر داده که می‌تواند در تلاش برای تأمین حقوق دیگران در رویدادهای ورزشی بین المللی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشگاه‌های ۲۰۲۲ قطر ورزشگاه‌هایی در سطح جهانی هستند که به عنوان بخشی از زیرساخت‌های دولتی ساخته شده در اطراف آنها نیز فعالیت می‌کنند که شامل فرودگاه‌های پیشرفته، ایستگاه‌های مترو، خدمات بخش میزبان و سرگرمی است که همه این موارد به عنوان بخشی از برنامه توسعه ملی ویژن ۲۰۳۰ قطر به دست خواهد آمد. 

اولویت قطر فراهم کردن استادیوم‌هایی است که مطابق با استانداردهای سختگیرانه محیط زیست با هدف تقویت منافع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای منطقه و اضافه کردن میراث جام جهانی ۲۰۲۲ و شاهکارهای مهندسی باشد.

عبد الغنی گفت: "آخرین نسخه جام خلیج فارس فُرصتی مناسب برای فدراسیون‌های فوتبال در خلیج فارس بود که از سیستم‌های تهویه مطبوع در ورزشگاه‌ها دیدن کرده و از آن بهره مند شوند."

وی ادامه داد: این به همین دلیل بود که قطر ایالات متحده و اسپانیا را برای میزبانی مسابقات جهانی اتلتیک در سال ۲۰۱۹ شکست داد که به دلیل تکنولوژی تهویه مطبوع موجود در ورزشگاه الخلیفه باعث شد تا قطر به عنوان کاندیدای اصلی برای انجام مسابقات انتخاب شده و رقبای میزبانی را از پیش رو بردارد. سیستم تهویه به بسیاری از ورزشکاران اجازه داد تا سطح عملکرد خود را بهبود بخشیده و رکوردها را بشکنند و این یک تجربه بود."

عبدالغنی نتیجه می‌گیرد: "وقتی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به پایان برسد برای هر ورزشگاه یک برنامه توسعه وجود دارد. با توجه به درجه حرارت بالا و رطوبت در بیشتر سال، برای خلق یک محیط اقلیمی قابل قبول برای تماشاگران و بازیکنان و همچنین تمیز نگه ‌داشتن زمین‌ها و عاری بودن از قارچ‌ها و سایر بیماری‌ها از فناوری خنک کننده استفاده می‌شود."

این مهندس همچنین خاطرنشان کرد: "قطر به دنبال روش‌های دیگری برای خنک کردن هوا در استادیوم‌هایی است که مجهز به فناوری تهویه مانند ورزشگاه راس ابوعود نیستند، جایی که طراحی ساختمان به خودی خود از راهروهای داخلی برای ایجاد جریان‌های هوا استفاده می‌کند. هر استادیوم در کشور، طراحی معماری خاص خود را دارد تا تمام روش‌های مختلف خنک کننده هوا را در برنامه ریزی ساختاری گنجانده باشد."

کد خبر 509328 برچسب‌ها فوتبال - جام جهانی قطر ۲۰۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال جام جهانی قطر ۲۰۲۲ ورزشگاه ها جام جهانی خنک کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی ام پانک در اسمکدان امروز به روی استیج رفت/ اخبارWWE

پس از پایان پخش زنده اسمکدان امروز (8 اردیبهشت) سی ام پانک پرومویی برای حاضرین در ورزشگاه اجرا کرد.

اگرچه سی ام پانک اکنون به دلیل مصدومیت از صحنه مسابقات به دور است، اما نام او در فهرست شب دوم درفت امسال به چشم می‌خورد. " صدای بی صدایان" همچنان درگیر یک استوری‌لاین با درو مک اینتایری است که با مصدوم کردن او در بازی رویال رامبل داغ مین ایونت رسلمنیا را بر دلش گذاشت. هر چند که "بهترین در جهان" در ادامه دو مرتبه باعث شد تا دست جنگجوی اسکاتلندی نیز از کمربند سنگین وزن جهان کوتاه بماند تا به این ترتیب انتقام مصدومیت خود را گرفته باشد.

طرفداری | بعد از پایان اپیزود این هفته از شوی فرایدی نایت اسمکدان، سی ام پانک به استیج رفت و کمی برای هوادران حاضر در ورزشگاه صحبت کرد. او با ارائه جزئیاتی از ریکاوری مصدومیت خود قول داد که اگرچه هنوز در آمادگی 100% قرار ندارد، اما به زودی به صحنه مسابقات برخواهد گشت. جالب است بدانید که حرف‌های سی ام پانک با ورود چد گیبل به صحنه نیمه تمام ماند.

همچنین، سی ام پانک دقایقی پس از پایان شو عکسی در اینستاگرام از بازی کودی رودز و کارملو هیز به اشتراک گذاشت که حاکی از حضور او در میان جمعیت در حین برگزاری این مسابقه بود. او در توضیحات این عکس نوشت که دوست دارد انرژی جمعیت را احساس کند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • سی ام پانک در اسمکدان امروز به روی استیج رفت/ اخبارWWE
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • نمای دیدنی از بسته شدن سقف آتلانتا استادیوم، از ورزشگاه های میزبان جام جهانی 2026 و کوپا آمریکا 2024 / فیلم
  • گاک آیون وی ؛ الگو طراحی این خودرو چینی یک دایناسور بوده است! (+تصاویر)
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد