Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@00:02:06 GMT

۲ گردشگر خارجی در پارک ملی دز دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۷۴۷۳

خرداد: رئیس اداره محیط زیست پارک ملی دز گفت: ۲ نفر از اتباع خارجی ‌که در پارک ملی دز در استان خوزستان اقدام به شکار غیرمجاز کرده‌بودند دستگیر شدند.
به گزارش خرداد ،رضا قپانچی پور روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در پی گزارش تلفنی دوستداران محیط زیست مبنی بر حضور عده ای شکارچی ناشناس در منطقه ، ماموران یگان حفاظت این اداره با حضور در محل و اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری ۲ نفر از اتباع خارجی که اقدام به صید و شکار غیر مجاز کرده بودند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با بیان اینکه تعدادی پرنده بلدرچین و ادوات صید این گونه از متخلفان کشف و ضبط شد گفت: افراد مذکور به منظور سیر مراحل قانونی و رسیدگی به تخلف صورت گرفته به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: هرگونه صید ،شکار و زنده گیری حیوانات ، پرندگان و سایر موجودات در محیط زیست بدون اخذ مجوز ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می شود.قپانچی پور افزود: پرنده های وحشی کشف شده از متخلفان در منطقه تحت حفاظت پارک ملی دز رهاسازی شدند.
رییس اداره محیط زیست پارک ملی دز همچنین از شناسایی عامل شکار پرندگان حفاظت شده خبر داد و گفت: در پی رصد و کنترل فضای مجازی، ماموران یگان حفاظت پارک ملی دز موفق به شناسایی عامل شکار غیر قانونی ۲ قطعه پرنده حمایت شده دراج شدند که به  منظور  رسیدگی به تخلف صورت گرفته متخلف مذکور به دستگاه قضایی معرفی شد.قپانچی پور افزود:  فضای مجازی باوجود فواید فراوان، برخی مواقع محلی برای جولان سود جویان و ناقضان قوانین است که با اعمال ضد فرهنگی خود موجب ترویج و انتشار بی قانونی در جامعه می شود.
پارک ملی دز زیستگاه گونه های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است. این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز در استان خوزستان امتداد داشته و از آن به عنوان تنها باقی مانده جنگل های گرمسیری جهان نام برده می شود. برچسب ها: پارک ملی دز

منبع: خرداد

کلیدواژه: پارک ملی دز پارک ملی دز محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)