Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@14:10:29 GMT

مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۸۰ هزار از اراضی کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۷۴۸۴

مبارزه با ملخ صحرایی در ۱۸۰ هزار از اراضی کشور

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۱۸۳هزار و ۹۱۴ هکتار از اراضی کشور در هفت استان به انجام رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، محمدرضا میر اظهار داشت: به ترتیب در استان سیستان و بلوچستان در سطح ۷۱ هزار و ۸۵۶ هکتار، در استان هرمزگان در سطح ۴۵ هزار و ۶۷۵ هکتار، در بوشهر در سطح ۲۷ هزار و ۵۷۰ هکتار در استان فارس در سطح ۱۷ هزار ۷۹۵ هکتار در جنوب کرمان در سطح ۱۱ هزار و ۱۷۰ هکتار در خوزستان در سطح ۶ هزار و ۱۷ هکتار و در خراسان جنوبی در سطح ۳۸۳۱ هکتار با این آفت مبارزه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا این لحظه با تلاش‌های صورت گرفته هیچ آسیبی به محصولات کشاورزی نرسیده است.

بیشتر بخوانید: فائو: وضعیت ملخ صحرایی در ایران نگران‌کننده است

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص تأمین اعتبار مبارزه با این آفت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از سال گذشته تجربیات خوبی درخصوص مبارزه با این آفت پیش بینی اعتبارات مبارزه برای امسال به موقع انجام شد و مکاتبات لازم صورت گرفت و سازمان مدیریت اعتبارات لازم را تخصیص داد و به این ترتیب در حال حاضر از لحاظ اعتباری برای مبارزه با این آفت مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: این اعتبارات که در مجموع بین ۸۰ تا ۸۵ میلیارد تومان است به صورت پلکانی به میزان مبارزه صورت گرفته با آفت تخصیص می‌باید و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

میر تصریح کرد: سال گذشته در ۷۶۰ هزار هکتار از اراضی با ملخ صحرایی مبارزه شد، ولی پیش بینی می‌شود امسال این آمار به یک میلیون هکتار افزایش یابد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، با تاکید بر اینکه تمام پیش بینی‌ها در خصوص جلوگیری از آسیب دیدن محصولات کشاورزی ناشی از این آفت صورت گرفته، گفت: در استان‌هایی که در معرض این آفت قرار دارند حتی پیش بینی هواپیماهای ویژه برای سمپاشی نیز شده که در صورت نیاز این هواپیماها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و تنها کمبود درخصوص خودروهای کمک‌دار برای عبور از مناطق صعب العبور است که امیدواریم با کمک سایر ارگان‌ها این مشکل نیز مرتفع شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور زلزله تهران اخبار بورس ملخ صحرایی سازمان حفظ نباتات ملخ صحرایی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با حکم صادره در محاکم استان البرز، ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074534 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ