Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی ضمن قابل مدیریت خواندن شرایط سخت اقتصادی کشور، «بازار سرمايه» را امكان خوبی براى بهبود شرایط تأمين مالى دانست و براستفاده دولت از آن تأکیدکرد.

به گزارش تابناک اقتصادی، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: امروز شرایط بازار سرمایه امکان خوبی برای بهبود شرایط تامین مالی در کنار تامین کسری بودجه، از راه عرضه سهام بنگاه‌ها و اموال مازاد و مهمتر از همه، انتشار هدفمند و مدیریت شده اوراق بدهی، فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تلاش‌های بانک مرکزی و کمک های دولت به همراه تلاش بانکها در بهبود وضعیت ترازنامه های خود، شرایط پولی و ارزی کشور را در وضعیت مناسب تری نسبت به دو سال پیش قرار داده است. امروز، شرايط بازار سرمايه امكان خوبی براى بهبود شرایط تأمين مالى در كنار تأمين كسرى بودجه، از راه عرضه سهام بنگاهها و اموال مازاد  و مهمتر از همه، انتشار هدفمند و مدیریت شدهٔ اوراق بدهی، که هر دو ضد تورمی هستند، فراهم كرده است كه اميد است دولت از آن استفاده کند.

با توجه به گزارش هایی که از فعالیت‌های بخش های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات، خصوصاً خدمات مدرن و مبتنی بر دانش وفناوریهای نوین می‌رسد، قطعاً امسال شاهدتحولات قابل توجهی  در عرصه تولید ملی خواهیم بود.

اما باید اذعان کرد که اقتصاد کشورمان روزهای سخت و در عین حال تعیین کننده ای را می گذراند. اطمینان دارم اين شرايط سخت قابل مدیریت است. شرایط فشار حداکثری  و محدودیت‌های تحریمی بیش از حد تصور است، که شاید بتوان آن را در زمره جنایت علیه بشریت نامید. 

ملت ایران از گردنه سخت تلاطمات گذشته و آنچه بدخواهان از تنش در بازار ارز، تلاطم در نظام بانکی و کمبود کالاهای اساسی دنبال می کردند، نه تنها حاصل نشده، بلکه وضعیت ایران امروزه و درحین عبور از بحران کرونا از بسیاری از کشورها مطمئن تر و آرام تر است. یقیناً، ملت بزرگ ایران با قدرت مشکلات باقی مانده را نیز با موفقیت پشت سرخواهدگذاشت.»

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زلزله دعای روز چهاردهم رمضان زلزله تهران نماز آیات عبدالناصر همتی بازار سرمایه بانک مرکزی ویروس کرونا زلزله دعای روز چهاردهم رمضان زلزله تهران نماز آیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

در دیدار معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه بر نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه تاکید شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • باران شدید در راه است/ تدابیر ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی تأیید شد
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است