Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@03:24:50 GMT

چگونگی زندگی با فرد مبتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۷۶۴۷

چگونگی زندگی با فرد مبتلا به کرونا

خبرگزاری میزان- در صورت ابتلا یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا لازم است اصولی توسط سایر اعضا خانواده رعایت شود،دانستن چگونگی زندگی با بیمار مبتلا به کرونا این روز‌ها برای خیلی از افراد تبدیل به یک ضرورت شده است. تاریخ انتشار: 15:55 - 19 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۹۰۷۶

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: به دلیل عدم وجود فضای کافی و کادر درمانی برای مقابله با کرونا بسیاری از افراد در بیمارستان پذیرش نشده و باید در خانه مانده و قرنطینه شوند و زندگی مشترک با این افراد اغلب اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساجده میرحسینی اظهار داشت: قرنطینه خانگی افراد مبتلا به ویروس کرونا در موارد کم خطرتر کاملا صحیح است، این امر به جلوگیری از اشباع بیش از حد بیمارستانها و پیشگیری از سختتر شدن بیماری فرد کمک میکند.

وی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش شیوع ابتلا به ویروس کرونا بسیار حیاتی است و با این واقعیت که برخی افراد مجبور هستند با عضوی از خانواده که مبتلا به کرونا است در یک خانه زندگی کنند که باید اقداماتی را انجام دهند.

میرحسینی گفت: تحقیقات نشان داده این ویروس از طریق قطرات تنفسی که از دهان و بینی خارج شده، پخش میشود و  این قطرات میتوانند وارد غشاهای مخاطی فرد دیگر شده و او را آلوده کنند و میتواند روی میز، مبل، کنترل ها، تلفن همراه،  رایانه و تلویزیون زنده بماند که با لمس این اشیا خطر عفونت افزایش پیدا کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: همه گیری کووید ۱۹ نشان داده که با یک ویروس بسیار مسری سر و کار داریم و بی‌علامت بودن ناقلان بیماری و زنده ماندن ویروس در بلندمدت روی سطوح ا خطر گسترش آن را بسیار بالا برده و حتی صحبت کردن هم می‌تواند کرونا را منتشر کند به خصوص در مکان‌های بسته که هوا جریان نداشته باشد احتمال انتشار این ویروس به دیگران افزایش پیدا می‌کند.

به گفته میرحسینی، پس از تایید حضور یک فرد آلوده به ویروس کرونا در خانه باید اقدامات اساسی برای قرنطینه در خانه انجام شود، فرد آلوده باید همیشه ماسک بزند، ماسک معمولی برای فرد مبتلا کافی نیست و باید از انواع ماسکهای فیلتر دار یا ماسک جراحی استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که ذرات ویروس را در محیط منزل پراکنده نمی‌کند حتی اگر بیمار سرفه نمی‌کند، صحبت کردن هم می‌تواند منجر به انتشار این ویروس شود بنابراین استفاده از ماسک ضروری ترین نکته برای پیشگیری از سرایت کرونا به سایر افراد خانواده است.

وی افزود: باید پروتکل جداسازی بیش از دو متر بین افراد خانواده ایجاد شود، ظروف، حوله‌ها و ملافه ها نباید مشترک باشد، با این وجود فرد مبتلا به کرونا باید در یک اتاق به همراه وسایل شخصی خودش تنها باشد، عدم اشتراک وسایل بین سایر اعضای سالم خانواده هم باید حتما رعایت شود.

میرحسینی تصریح کرد: شستن دست‌ها ضروری است، تمام اعضای خانواده باید به صورت مکرر دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و قبل از بستن شیر آب حتما سرپیچ شیر را هم کف مالی کرده یک دقیقه صبر کرده و سپس دست و شیر آب را با هم شسته و در صورت استفاده از آب و صابون به صورت مرتب استفاده از الکل ضروری نخواهد بود.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در صورت نیاز برای خروج فرد بیمار از اتاق برای رفتن به دستشویی یا حمام باید دستگیره درها یا کلید برق یا هر محلی که توسط بیمار لمس شده پس از بازگشت فرد به اتاق با دقت کامل با الکل یا مایع ضد عفونی کننده، ضدعفونی شود، ظروف استفاده شده باید حتما با دستکش برداشته و شسته شوند و در انتها دستکش ظرفشویی را هم کاملا کف مالی کرده و اجازه دهید حداقل یک دقیقه با کف باقی بمانند سپس آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: تولید واکسن کرونا کار ساده‌ای نیست

 

وی افزود: اگر هوا مناسب است اجازه دهید پنجره‌ها باز بمانند تا هوای تازه در خانه جریان داشته باشد یا در صورتی که هوا سرد است روزی یکی دو بار می‌توانید جریان هوای تازه را با باز کردن پنجره در خانه داشته باشید و فردی که خانه را تمیز می کند باید ماسک و دستکش بپوشد، پارچه‌های تمیز کننده یا سایر مواد باید در یک کیسه خاص قرار داده شوند و درش کاملا بسته شود، این بسته باید از پلاستیک مقاوم بدون امکان پارگی باشد. همچنین باید ماسک و دستکش یک بار مصرفی که استفاده کرده اید را هم در کیسه ای قرار داده و درش را ببندید.

میرحسینی خاطرنشان کرد: برای تمیز کاری سطوح باید از محلول آب و سفید کننده (وایتکس) به نسبت ۱ به ۴۹ استفاده شود و  بهتر است هنگام ضد عفونی سطوح پنجره را باز بگذارید که دچار گرفتگی گاز کلر نشوید، برای ظرف‌ها و لباس‌ها باید وسایل فرد آلوده را جداگانه شسشته و اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید باید دمای آن حداقل ۶۰ درجه سانتیگراد باشد.

 

 

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کروناویروس کووید 19 قرنطینه خانگی مبتلا به کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۷۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی از اهدای ۴ هزار و ۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی بین نیازمندان استان در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سیدرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تاکنون برای تهیه لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت بالغ بر 165 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به هفته ملی سلامت خانواده از اول تا هفتم اردیبهشت گفت: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی افزود: در این راستا در مدت اشاره شده 4 هزار و 727 قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش 165 میلیارد ریال بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است.  

حسینی با اشاره به اینکه این وسایل از تولیدات داخلی که شامل کولر آبی، بخاری گازی، یخچال، آبگرمکن گازی، ماشین لباسشویی و ... بوده است، خاطرنشان کرد: رفع فقر و محرومیت‌زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است. 

 معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی افزود: براساس ‌نیازسنجی‌های انجام‌شده به ‌منظور تأمین نیازهای ضروری تمامی خانوارهای تحت حمایت، ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین، برای هم‌افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و نهادها نیاز به توجه هر چه بیشتر مسئولان است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

حسینی، همچنین از  4 هزار و 235 فرصت شغلی ویژه نیازمندان استان در سال گذشته خبر داد و گفت: 4 هزار و 12  طرح خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پیمانکاری ویژه نیازمندان اجراشده که برای 4 هزار و 235 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها، طرح‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا 4 هزار و 761 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

 معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 892 طرح در روستا و تعداد 2 هزار و 120 طرح در شهر اجراشده و یک هزار و 496 طرح توسط بانوان و تعداد 2 هزار و 516 طرح توسط آقایان در سطح استان اجراشده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی