Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آثار تاریخی در موزه‌هایی که بناهای تاریخی آن‌ها احتمال آسیب داشته‌اند، به گنجینه امن فلک‌الافلاک منتقل شدند.»

به گزارش ایسنا؛ محمد حسن طالبیان – معاون میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری – با اشاره به بیشتر شدن ترک‌های ایجاد شده در چند کنگره‌ی قلعه فلک‌الافلاک که از زلزله‌ی چند روز گذشته به آن وارد شده بود، گفت: به همین دلیل از استان درخواست کردیم ‌تا آثار موزه‌ی فلک‌الافلاک را تا اطلاع ثانوی به گنجینه منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین قاسمی - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان – نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد: ترک‌های جدیدتری در حد چند میلی‌متر روی همان کنگره‌هایی که در زلزله گذشته آسیب دیده بودند، ایجاد شده است.

او با اشاره به احتمال‌هایی که در صورت تکرار زلزله‌ها در این استان وجود دارد، بیان کرد: با توجه به احتمال‌ها تداوم لرزه‌ها، تاکید شد تا آثار موزه فلک‌الافلاک به گنجینه‌ی اموال منتقل شود که این کار انجام شد.

وی همچنین از انتقال آثار موزه‌ی صنایع‌دستی در «خانه تاریخی قاضی اخوند ابو» به گنجینه امن قلعه فلک‌الافلاک خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم تا از شنبه ۲۰ اردیبهشت، با حمایت استاندار لرستان، وزیر و معاون میراث فرهنگی عملیات مرمت و بازسازی بناهای آسیب دیده از زلزله را آغاز کنیم.

لینک کوتاه: asriran.com/0033Fp

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میراث فرهنگی قلعه فلک الافلاک موزه زلزله میراث فرهنگی فلک الافلاک آثار موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه‌های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا (یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت