Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@11:14:54 GMT

سوئیس از کانال تجاری با ایران انتقاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۸۱۹۸

سوئیس از کانال تجاری با ایران انتقاد کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی دیلی بیست امروز در گزارشی اختصاصی به نقل از دولت سوئیس خبر داد که این کانال «بشردوستانه» که دولت ترامپ بنای آن را برای صادرات دارو و دیگر اقلام به ایران نهاده بود، در واقع به تبادلات خاصی منجر نشده است.

فابیان ماینفیش (Fabian Maienfisch) یکی از سخنگویان دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس که بر این کانال نظارت می‌کند، به دیلی بیست گفت: هیچ تراکنشی انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه کل این فرآیند به دلیل شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ کندتر از حد انتظار بوده است.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این خبر به دیلی بیست گفت: تاسف آور است که دولت ایران پیشنهاد کمک بشردوستانه ما برای بیماری کووید ۱۹ را رد کرد. این پیشنهاد هنوز روی میز است.

وی افزود: آمریکا و سوئیس به موفقیت «توافق تجارت بشردوستانه سوئیس» کماکان متعهد بوده و انتظار داریم که تبادلات به زودی ادامه یابند. روحانی رئیس جمهوری ایران نیز تائید کرده که تحریم‌های آمریکا واکنش ایران به کووید ۱۹ را مختل نکرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چندی پیش اعلام کرد ساز وکار جدید مبادله کالاهای کشاورزی و دارو میان سوئیس و ایران به طور کامل عملیاتی شده است.

آمریکا تلاش کرده است تا از طریق این ساز وکار که آن را «تمهید تجاری انسان‌دوستانه سوئیس» می‌نامد چهره‌ای بشردوستانه برای خود ایجاد کند. این در حالی است که تحریم‌های ظالمانه واشنگتن علیه ایران دارو و کالاهای کشاورزی را نیز شامل شده و شرایط دشواری را ایجاد کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زلزله دعای روز چهاردهم رمضان زلزله تهران نماز آیات کانال تجاری سوییس ویروس کرونا زلزله دعای روز چهاردهم رمضان زلزله تهران نماز آیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • آتش‌سوزی مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا