Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به آبگیری مطلوب تالاب‌های بین‌المللی استان، گفت: تاکنون ۷۹ درصد حجم مخازن سدهای ۱۴گانه بزرگ مخزنی استان گلستان آبگیری شده است. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

سیدمحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، درباره آخرین وضعیت آبگیری سدهای استان، از آبگیری 79 درصدی حجم مخازن سدهای 14گانه بزرگ مخزنی استان گلستان معادل 194 میلیون متر مکعب خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسب بارش‌های زمستان و بهار امسال، مخازن سدهای استان آبگیری مطلوبی شده که تاکنون آب موجود در بزرگترین سد در دست بهره‌برداری استان یعنی گلستان ، 42 میلیون مترمکعب معادل 86 درصد است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: همچنین در سد وشمگیر نیز حجمی معادل 28 میلیون متر مکعب معادل 77 درصد و در سد بوستان 24 میلیون متر مکعب، معادل 78 درصد آب وجود دارد.

حیات بهاری و زنده "تالاب میقان" به روایت تصویررقص پرندگان کم‌یاب در تالاب حاشیه دریاچه ارومیه + تصاویر‌گزارش|‌ بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین ایران زنده شد / جان تازه باران به ‌تالاب خشک «هامون» + تصاویر

حسینی با اشاره به آبگیری مطلوب تالاب‌های بین‌المللی استان افزود: هم‌اکنون وضعیت آبگیری تالاب سدهای آلاگل و آلماگل نیز شرایط مطلوبی دارد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان همچنین گفت: حجم سدهای کوچک مخزنی شهرستان گرگان 8 و نیم میلیون مترمکعب است که تاکنون 6 و نیم میلیون متر مکعب آن آبگیری شده است. در شهرستان 14 سد کوچک مخزنی وجود دارد که مساحت آنها 175 هکتار است و حدود یک‌هزار هکتار  از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

حسینی اظهار کرد: 5 هزار و 300 چاه مجاز در شهرستان گرگان در بخش کشاورزی و صنعت وجود دارد. در سال گذشته در  750 حلقه چاه کشاورزی و 330 حلقه چاه صنعتی کنترل کشت و مصرف صورت گرفته که از این تعداد 250 حلقه از چاه‌های کشاورزی حجمی حدود 710 هزار مترمکعب و 8 حلقه چاه صنعتی با حجم 108 هزار مترمکعب اضافه برداشت داشته‌اند.

انتهای پیام/581/ح

R41471/P/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون متر مکعب استان گلستان مخازن سدهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان

محمد فرهاد گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستا‌های مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان به منظور محرومیت زدایی و رفع تنش آبی روستا‌های استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

وی بیان کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست