Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:43:02 GMT

توزیع ۹۸۰ سبد غذایی در راستای رزمایش همدلی و مواسات 

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۸۵۷۲

توزیع ۹۸۰ سبد غذایی در راستای رزمایش همدلی و مواسات 

احسان هوشمند گفت: در راستای لبیک به رزمایش مواسات و همدلی که مورد تاکید رهبری است، تاکنون ۹۸۰ سبد غذایی هر یک به ارزش ۱۵۰ هزار تومان در بین نیازمندان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب توزیع شد.

«احسان هوشمند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: در راستای لبیک به رزمایش مواسات و همدلی که مورد تاکید رهبری است، تاکنون ۹۸۰ سبد غذایی هر یک به ارزش ۱۵۰ هزار تومان در بین نیازمندان تحت حمایت بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مددجویان تحت پوشش پایگاه خدمات اجتماعی، در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد و رودبار جنوب توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر پایگاه سلامت اجتماعی کلرود افزود: این سبدهای غذایی شامل اقلام برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، قند و حبوبات بود که طی ۲ مرحله توزیع شد و همچنین برای فردی معلولی که بر اثر سانحه تصادف یک پای خود را از دست داده بود، یک ویلچر و تشک مواج خریداری کردیم.

وی ادامه داد: در اولین مرحله ۷۰۰ سبد غذایی با همکاری اداره بهزیستی شهرستان جیرفت، پایگاه خدمات اجتماعی، موسسه های خیریه و اداره ورزش و جوانان این شهرستان در بین نیازمندان توزیع و در دومین مرحله نیز ۲۸۰ سبد غذایی با همکاری خیرین موسسه خیریه توشه ماندگار هلیل و اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در بین این خانوارهای نیازمند توزیع شد.

هوشمند بیان کرد: در ایام کرونایی سعی کردیم هر خانواری که به دلیل کرونا معیشت آنها در تنگنا قرار گرفته است، با دادن سبد غذایی به نوعی از آنها حمایت کنیم.

مدیر امور جوانان اداره ورزش و جوانان جیرفت اضافه کرد: در این مدت به تعدادی از رانندگان تاکسی که به دلیل قرنطینه خانگی با مشکل معیشتی مواجه شده بودند کمک کردیم و همچنین خانواده ای در شهر مردهک که منزل آنها دچار حریق شده بود وسایل مورد نیاز زندگی از جمله اجاق گاز، فرش، یخچال و غیره خریداری کرده و به آنها تحویل دادیم.

وی عنوان کرد: علاوه بر توزیع سبد های غذایی، با کمک خیرین مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان برای آزادسازی زندانی که به دلیل عدم توان پرداخت دیه از سال ۱۳۸۲ در زندان  بود، جمع آوری کردیم.

هوشمند بیان کرد: اکنون در حال ساخت ۵ سرویس بهداشتی برای خانوارهای های نیازمند هستیم ۲ سرویس بهداشتی در جیرفت و ۳ سرویس بهداشتی در عنبرآباد می باشد.

مدیر موسسه خیریه توشه ماندگار هلیل اظهار کرد: با همکاری خیرین موسسه خیریه توشه ماندگار هلیل تعداد ۱۵ اجاق گاز برای ۱۵ نوعروس بی بضاعت تهیه و در اختیار آنها قرار داده شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری و رایزنی با فرماندار، رئیس اداره بهزیستی شهرستان و رئیس اداره ثبت احوال جیرفت توانستیم برای ۲ فرزند یک خانواده بی بضاعت که فاقد شناسنامه بودند، شناسنامه بگیریم.

هوشمند با اشاره به سایر فعالیت های ایام کرونایی ابراز کرد: با شیوع بیماری کرونا به مدت ۱۳ شب متوالی اماکن، معابر عمومی و جاهای پر تردد جیرفت را ضدعفونی کردیم همچنین یک روز در شهرستان های عنبرآباد و رودبار جنوب این عملیات را انجام دادیم.

مدیر پایگاه سلامت اجتماعی کلرود افزود: در همین مدت ۳ کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید ۳ هزار ماسک در روز را راه اندازی کردیم که تاکنون قریب ۴۰ هزار ماسک در این کارگاه ها تولید شده است.

وی با اشاره به این که ۲ نوع ماسک در این کارگاه ها تولید شده است، بیان کرد: ماسک های یکبار مصرف در بین کادر درمانی و ماسک های قابل شستشو نیر در بین بیماران تالاسمی و خاص و کارمندان دستگاه های دولتی توزیع شدند.

هوشمند عنوان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این ایام انجام شده است، راه اندازی گروهی به نام جنبش رهیافت علمی متشکل از معلمین است که برای دانش آموزان بی بضاعت  و نیازمند کلاس های آموزشی برگزار می کنند.
 
مدیر امور جوانان اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت در خاتمه اظهار کرد: به منظور  کمک به معیشت یکی از خانواده های نیازمند، تنور گازی خریداری کرده و در اختیار آنها قرلر دادیم تا با پخت و فروش نان امرا معاش کنند.

شایان ذکر است؛ کلرود در حومه شهر جیرفت واقع شده است و پایگاه خدمات اجتماعی و موسسه خیریه توشه ماندگار هلیل در این منطقه قرار دارد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه رزمایش مواسات و همدلی کارگاه تولید ماسک تولید ماسک ماسک کرونا ماه رمضان اداره ورزش و جوانان سبد غذایی توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یعقوب مظفری گلوگاهی اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه تا کنون بیش از هزار و ۳۴۸ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۷۰۱ مورد سنجش مواد غذایی انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران ادامه داد: در این بازدیدها، ۱۴۵ اخطار صادر شده و سه مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در روند تهیه، توزیع و نگهدای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی گفت: شهروندان در هنگام خرید، نکات لازم همچون شرایط نگهداری، تاریخ انقضا و برچسب اصالت کالا را مورد توجه قرار دهند.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد