Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گذشت ۱۰ هفته بار دیگر نماز جمعه شهرستان بشاگرد با رعایت نکات بهداشتی و پای کار آمدن بسیج و هلال احمر برگزار شد. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

‎به گزارش خبرگزاری تسنیم از بشاگرد، شهرستان بشاگرد یکی از شهرستان‌هایی بود که وضعیت کرونایی آن سفید اعلام شده است.

5 جایگاه نماز جمعه در استان بوشهر برای میزبانی از نمازگزاران آماده شد«پیام جمعه» جایگزین خطبه‌های نماز جمعه رشت در دوران کرونا می‌شودنماز جمعه این هفته در کدام شهرها اقامه می‌شود؟ + جدول

‎این شهرستان که در شرق هرمزگان قرار دارد تا کنون هیچ مورد مثبت ابتلا به بیماری کوید 19 نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎امروز پس از گذشت 10 هفته بار دیگر نماز جمعه با رعایت نکات بهداشتی در برابر ویروس کرونا در این شهرستان برگزار شد.

‎حضور نیروهای جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قبل از برگزاری نماز جمعه و انجام غربالگری نمازگزاران جهت پیشگیری از بیماری کرونا با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان صورت گرفت.

‎همکاری جهادگرانه بسیجیان قرارگاه تحول محله‌ای اسلامی شهید پیردادی و اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان بشاگرد در برگزاری این معیادگاه نیز قابل توجه بود.

‎ضدعفونی مسجد جامع قبل و بعد از برگزاری نماز جمعه، ضدعفونی و مجهز کردن سرویس بهداشتی مسجد جامع به مواد ضدعفونی و شوینده، توزیع رایگان ماسک و ضدعفونی کردن دست‌های نمازگزاران قبل از ورود به مسجد و همچنین فاصله گذاری اجتماعی بین نمازگزاران از جمله اقداماتی بود که ستاد نماز جمعه بشاگرد در برگزاری نماز جمعه این هفته انجام داد.

‎به گزارش خبرگزاری تسنیم امام جمعه شهرستان بشاگرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: تجلی عینی اسم الهی «احسان»، وجود مبارک امام حسن(علیه‌السلام) است و اسم الهی «احسان» تا بدانجا مُعظَم است که برپا دارنده عالم هستی است «بِإِحْسَانِ اللَّهِ قَامَتِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ».

‎حجت الاسلام حسین غلامی با بیان اینکه تروریست اعلام کردن حزب الله روی دیگر توطئه آمریکایی است اظهار داشت: همزمان با شروع آشوب‌ها در لبنان، دولت آلمان، حزب الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

‎وی افزود: دولت لبنان و مردم لبنان و حزب الله لبنان راه آغاز شده را محکم ادامه خواهند داد و ناکامی دیگری را برای دشمنان رقم خواهند زد.

‎امام جمعه بشاگرد گفت: ملت ایران در آزمون عمومی و عجیب بیماری کرونا، خوش درخشید و اوج این افتخار ملی متعلق است به مجموعه‌ی درمانی کشور و در مراحل بعدی طلاب و دانشجویان جهادی، هزاران بسیجی پرتلاش در بخش‌های مختلف کشور و آحاد مردم و نیروی های مسلح که انصافاً از همه‌ی توان سازندگی و ابتکار خود استفاده کرده‌اند و بهترین بخش‌های خود را در خدمت این کار گذاشتند.

‎غلامی بیان داشت: ظرفیّت‌های جدیدی در این نیروها طی بیماری کرونا کشف شد که تاکنون ناشناخته بود. همچنین تبدیل تهدید کرونا به فرصت رزمایش بیولوژیکی به فرمان فرماندهی معظم کل قوا از اقدامات هوشمندانه نیروهای مسلح عزیزمان بود.

‎غلامی ضمن قدردانی از رسانه‌ها گفت: مجموعه صدا و سیما، اصحاب رسانه و فضای مجازی مؤمنانه که با انعکاس درست و به‌ وقت اخبار به مردم و مقابله با شایعه‌سازی‌ها و شایعه‌پراکنی‌ها توانستند تا حدود زیادی سختی‌های این دوران را برای مردم عزیزمان کم نمایند و بحمدالله رضایت نسبی اکثریت جامعه را جلب کنند.

‎وی ادامه داد: مردم نیز با مشارکت‌های بسیار زیبا، صحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آوردند.

‎به گزارش خبرگزاری تسنیم نمازگزاران بشاگردی امروز توصیه‌های مسئولان و کارشناسان در راستای حفظ سلامتی جامعه پروتکل بهداشتی را اولویت قرار داده که همراهی و مشارکت مردم نوید دهنده روزهای خوبی جهت شکست کرونا خواهد بود.

‎خوشبختانه با مشارکت نمازگزاران در رعایت حداکثری نکات بهداشتی در مسجد جامع امام حسین(ع) بشاگرد و نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که این امر فرهنگ غنی مردم شهرستان را نشان می دهد که امید است این روند در برگزاری نماز جمعه های آتی نیز استمرار داشته باشد.

‎انتهای پیام/867 /ح

R7555/P/S6,58/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری نماز جمعه شهرستان بشاگرد جمعه این هفته نماز جمعه بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان به ارائه توصیه‌ها و رهنمودهایی در خصوص فعالیت‌های این مجموعه در عرصه‌های فرهنگی، داوطلبی، امدادی و سلامت پرداخت.

وی با بیان اینکه مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: هلال احمر یک نهاد مردم محور و البته داوطلب محور است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی افزود: جمعیت هلال احمر نهادی مردمی است و به همین سبب باید در تمام شئون به این مسئله توجه ویژه داشت که اساس کار در هلال احمر حضور و نقش مردم است.

پرهیز از نگاه تجاری به هلال احمر و سازمان‌های مرتبط آن، محور بعدی سخنان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود تاکید کرد که باید در اجرا و برنامه‌ریزی‌ها، صیانت از جایگاه و اعتبار مردمی در این مجموعه در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام‌ و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود به نمونه‌هایی از ارتباط میان خیرین با جمعیت هلال احمر در امر سلامت و فعالیت های امدادی نیز اشاره کرد و آن را نشانگر جایگاه ارزنده این نهاد در میان مردم دانست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به تبیین اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و تصریح کرد: خدمت به مردم بر اساس معارف دینی عبادت است.

وی با اشاره به خدمت‌محور بودن فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر به دنبال این است که در پرتوی کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمند، ارتقاء سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف مورد اشاره حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست بود. نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان آیات و روایاتی به اهمیت خدمت بی‌منت دین مبین اسلام اشاره کرد و بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه تاکید کرد.

نقش جمعیت هلال احمر در ارائه داروهای تک نسخه‌ای، مرور عملکرد جمعیت در برخی از حوادث، تشریح اثر بخشی فعالیت‌های جوانان جمعیت هلال احمر در جامعه همچون طرح سحر، اشاره به نقش طلاب در جمعیت هلال احمر و اهمیت آموزش فرهنگ مواجهه با مخاطرات از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را دو مصداق مهم فرهنگی در جامعه کنونی دانست و افزود: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید ساختن مردم نسبت به آینده کشور است.

نماینده رهبر معظم انقلاب به نشست سالانه مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سال گذشته با محوریت امیدآفرینی و مسئولیت پذیری نیز اشاره کرد و افزود: با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در این نشست بار دیگر یادآور شد که هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ بر اساس ارزش‌های اسلامی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال است.

وی یکی از مهمترین‌ترین فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را نیز ارتقا و رشد فرهنگ دینی در این مجموعه برشمرد و افزود: با توجه به همین مهم در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقاء برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند. حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر را به اتحاد، همدلی و صمیمیت در سطوح مختلف توصیه کرد.

ایستادگی مردم فلسطین زمینه پیروزی آنان‌ در آینده نزدیک است

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان به ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و این ایستادگی را عامل پیروزی آنان در آینده دانست.

نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه امروز جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

به گفته وی دامنه حمایت از فلسطین و اعتراضات دانشجویی در پی ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علاوه بر آمریکا،‌ در میان جوانان بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز شکل گرفته است.

وی برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ها دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی را نمونه دیگری از ضدیت با آزادی بیان در آن کشورها برشمرد و تصریح کرد: افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند.

وی با اشاره به کودک‌کشی و جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این وعده الهی است که اگر در برابر دشمنان استقامت کنید، خداوند شما را یاری خواهد کرد.

به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال، اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی آن‌ها در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این استان پرداخت.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901546

دیگر خبرها

  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم