Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیانیه‌ای به منظور اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا و رسیدگی به شرایط نامناسب مراکز درمانی و کادر پزشکی صادر کرد.

بخشی از متن بیانیه به این شرح است:

به دلیل تصمیمات نسنجیده و غیرکارشناسی صورت گرفته و رفع محدودیت‌های آمد و شد، آمار ابتلای به بیماری کرونا در طی بازه ۲ هفته در استان خوزستان تا ۳ برابر رشد داشته است و این درحالی است که شرایط و امکانات استان دیگر قادر به پاسخگویی به این شرایط نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تکمیل بودن ظرفیت بیمارستان ها، نبود امکانات جهت رسیدگی به بیماران و نبود تجهیزات محافظتی برای کادر درمان لازم است که مسئولان با کنار گذاشتن هرگونه ملاحظه سیاسی اقدامات لازم جهت صیانت از جان مردم را انجام دهند.

برحسب وظیفه پیشنهادات خود را جهت مدیریت شرایط و جلوگیری از بروز فاجعه به شرح ذیل اعلام می‌داریم:

۱-بازگرداندن سریع محدودیت‌های ترددی در سطح استان

۲-بستن معابر شهری و جلوگیری از عبور و مرور‌های بی دلیل در سطح شهر‌ها و برخورد جدی با خاطیان

۳-ضد عفونی منظم تمام معابر شهری و اطلاعرسانی صادقانه و هشدار دهنده به شهروندان

۴- کاهش ظرفیت کاری ادارات و تعیین ساز و کار‌های جهت کاهش نیاز مردم به خروج از منزل

۵-بسیج تمامی امکانات استانی و کشوری جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی و اعلام وضعیت بحرانی به ستاد ملی کرونا

در پایان لازم است یادآور شویم که در صورت بی توجهی به مطالب فوق الذکر و ادامه یافتن ضعف‌های مدیریتی، وزارت بهداشت، استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان حافظان اصلی جان مردم و تصمیم گیران اصلی در این زمینه، مسئولان اصلی تمامی عواقب این فاجعه هستند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان

محمد خانچی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسات مدیریت بحران برای مقابله با خسارت های احتمالی بارش های اخیر از هماهنگی های صورت گرفته بین دستگاه هلی خدمت رسان خبر داد و افزود: بعد از اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی های پیش رو جلسات هماهنگی مقابله با خسارت های ناشی از بارندگی در استانداری خوزستان آغاز و تمامی دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش درآمده و تمامی امکانات آنها برای جلوگیری از خسارت بسیج شده اند.

خانچی عنوان کرد: امیدواریم بارش اخیر موجب برکات فراوانی برای استان و مقابله با تنش های آبی پایین دست کرخه شده و تابستان اخیر با کمترین مشکل سپری شود.

خانچی در ادامه به برداشت گندم اشاره کردو افزود: خوشبختانه با هماهنگی که در حوزه مدیریت کاشت و برداشت گندم امسال انجام پذیرفته شاهد برداشت قابل توجهی گندم در سطح استان هستیم و بارش های پیش رو موجب نگرانی هایی در حوزه محصولات برداشت شده و در حال برداشت گندم شده که با تدابیر استاندار و تشکیل قرارگاهی در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هم گرایی و هماهنگی بیش از بیش دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشاورزان و تشکل های مردمی حوزه کشاورزی بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: خوشبختانه شاهد شتاب گیری برداشت و انتقال محصولات برداشت شده به اماکن پوشیده و امن هستیم و امیدواریم در بارش های اخیر شاهد کمترین خسارت به کشاورزان اخیر باشیم.

کد خبر 6093964

دیگر خبرها

  • بسیج تمامی امکانات برای رفع آبگرفتگی‌ها در دزفول
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • ۲ مصدوم در حادثه انفجار گاز در اهواز
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • اتحادیه جهانی علمای مسلمان: خیزش‌های دانشجویی برای حمایت از فلسطین را ارج می‌نهیم
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد