Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@07:34:17 GMT

سهل انگاری ها باعث افزایش بیماران کرونا می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۹۷۶۳

سهل انگاری ها باعث افزایش بیماران کرونا می شود

چراغی سهل انگاری ها را باعث افزایش بیماران کرونا دانست و نسبت به برگزاری تجمع های عروسی و مراسم های دست جمعی فاتحه خوانی در منطقه تذکر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نماز عبادی سیاسی جمعه پس از گذشت یک وقفه بیش از دو ماهه به علت شیوع ویروس کرونا، امروز جمعه (19 اردیبهشت) با حضور مردم روزه دار در مصلای امام هادی (علیه السلام) شهر پاتاوه اقامه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام «ابراهیم چراغی» در خطبه های نماز با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به حدیثی از امام زین العابدین (علیه السلام) در دعایی از دعاهای ماه مبارک رمضان در حدیث هفتم کتاب کافی اشاره کرد و گفت: ماه رمضان، ماه توبه و ماه مغفرت و رحمت است.

 

امام جمعه پاتاوه به قسمت آخر آیه نور (وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِيعًا أَيُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون)َ اشاره کرد و اظهار داشت: توبه، یعنی ترک گناهان کنونی و عزم بر ترک این گناهان در آینده و تدارک و تقصیر گذشته، «وای مومنان همگی به سمت خدا باز گردید تا رستگار شوید»، بنابراین از فرصت این ماه به ویژه در افطار، شب های قدر و سحرها از خدا طلب توفیق و توبه کردن را بخواهیم.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها از مردم و مسئولین در میدان مبارزه با کرونا قدردانی کرد و ادامه داد: از همه مردم و مسئولین فعال در میدان مبارزه با کرونا که پیشرفت هایی در زمینه بهداشت و مبارزه با این ویروس به دست آورده اندف تشکر می کنم.

 

چراغی یادآور شد: این مشکل هم مانند دیگر مشکلات کشور سپری خواهد شد، به شرطی که به دستورات دین اسلام و مسئولین بهداشت عمل کرده و صبوری به خرج دهیم.

 

امام جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه ها، سهل انگاری ها را باعث افزایش بیماران کرونا دانست و نسبت به برگزاری تجمع های عروسی و مراسم های دست جمعی فاتحه خوانی در منطقه تذکر داد.

 

وی یادآور شد: متاسفانه برخی از بی مبالاتی ها و تجمع ها در عروسی و فاتحه خوانی ها باعث افزایش ابتلای به این بیماری می شود.

 

چراغی عنوان کرد: شرایط در شهرستان و بخش ما پایدار است، اما باید تاکید کنم که اگر مردم منطقه و شهروندان رعایت نکنند، وضعیت ما هم تغییر خواهد کرد.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: دلیل تاکید بر عدم تجمع در مراسم های فاتحه خوانی، عروسی ها و حضور در اماکن شلوغ دارای یک پیش زمینه علمی است و برای همین با تعطیلی نماز جمعه و اقامه نماز جماعت در مسجد‌ها موافقت کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان نباید سلامت خود را با این بی مبالاتی به خطر بیاندازند و اگر این موضوع تکرار شود، وضعیت منطقه ما ازسفید بودن خارج خواهد شد.

 

چراغی با بیان اینکه وضعیت پاتاوه  قرمز نیست، گفت: تاکید ما رعایت توصیه‌ های بهداشتی است، مردم در خانه بمانند و جز در مواقع ضروری از خانه خارج نشوند و به این تجمع های عروسی و دسته جمعی فاتحه خوانی ها پایان دهند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: پاتاوه ویروس کرونا سهل انگاری امام جمعه کرونا نماز جمعه فاتحه خوانی باعث افزایش تجمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ سعیدی در دیدار با ماموستا احمدی امام جمعه بوکان ضمن تقدیر از زحمات وی گفت: کار و رسالت علماو ائمە رسالتی بسیار سنگین ارزنده و پرافتخار است و ما قدردان خدمات و تلاش‌های ارزنده شما در بسط و توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.   ماموستا احمدی امام جمعه بوکان نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین سپاه پاسداران و وعده صادق و تنبیه رژیم اشغالگر قدس گفت وجود سپاه و بسیج در کشور موجب آرامش و ایجاد امنیت در جامعه شده و باید قدردان این نعمت اللهی باشیم.   در ادامه فرمانده سپاه بوکان به همراه جمعی از فرماندهان نظامی با حضور در منزل امام جمعه سابق بوکان با ماموستا خلیفه زاده دیدار کردند.   ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان در این دیدار ضمن قدردانی از حضور فرماندهان نظامی و سپاهی تصریح کرد: وحدت مسلمانان اهل تسنن و تشیع در کشور در سایه جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس و صمیمیت اقوام و مذاهب در همه عرصه ها، جلوه‌های زیبایی در همدلی مسلمانان را در ایران اسلامی خلق کرده است.   فرمانده سپاه بوکان نیز در این دیدار گفت: امامان جمعه در حفظ دوام و بقای آرمان‌های انقلاب اسلامی و صیانت از حقوق شهروندی نقش و مسئولیت دوچندان دارند.   در پایان از زحمات خدمات و تلاش‌های ارزنده و همچنین سوابق مبارزاتی و فعالیت‌های علمی و حوزوی ماموستا خلیفه زاده امام جمعه سابق بوکان تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم