Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@19:02:28 GMT

علم الهدی: کرونا بلا بود اما استعدادها را شکوفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۹۷۸۶

علم الهدی: کرونا بلا بود اما استعدادها را شکوفا کرد

 امام جمعه مشهد گفت: ویروس کرونا برای ما بلا بود اما نعمت فوق‌العاده‌ای نیز از جانب خدا به شمار می‌رفت زیرا استعدادها را شکوفا کرد و مردم را به حرکت درآورد.

به گزارش ایرنا، سید احمد علم الهدی در خطبه مکتوب خود برای نماز جمعه این هفته مشهد که از طریق پایگاه اطلاع رسانی وی منتشر شد افزود: زمانی که ویروس کرونا در مشهد شیوع یافت، کیت آزمایش نبود و نمونه‌ها را به تهران می‌فرستادند و از آنجا جواب می‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از گذشته ۲ ماه، فرزندان تبار اهل بیت (ع) انگیزه پیدا کردند، استعدادهایشان درخشان شد به طوری که کار تولید کیت در شرکت‌های دانش‌بنیان به ‌جایی رسید که آنان به کشورهای مدعی توسعه‌یافتگی که ایران را در حال ‌توسعه می‌خوانند، کیت آزمایشی صادر کردند.

وی گفت: قبل از شیوع کرونا از نظر دستگاه‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان کمبود داشتیم اما اینک در پارک علم و فناوری خراسان دستگاه‌های تنفس ساخته می‌شود که به زودی به تولید انبوه خواهد رسید و حتی ممکن است امکان صادرات آن نیز فراهم شود.

امام جمعه مشهد افزود: در مانور و رزمایش مواسات که در ماه رمضان شکل گرفت، مردم ایران در سراسر کشور نشان دادند با توجه به شرایط کنونی کشور، ایرانیان در تمدن انسانی به ‌عنوان برترین و بالاترین جوامع در کشورهای دنیا شناخته‌ می‌شوند.

وی ادامه داد: غربزده‌هایی که چشمشان به دروازه‌های غرب بود و تحت تأثیر مدرنیزاسیون غربی همه چیز را از غرب می‌دانستند، اکنون مشاهده کنند که غربی‌ها به روی ‌هم اسلحه می‌کشند اما ایرانیان در رزمایش مواسات اینگونه زحمت می‌کشند و خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تفاوت ایرانیان با مردم غرب و انسان‌هایی که متنعم به نعمت این تمدن نیستند، در دین و اسلام است، کسانی که ادعای تمدن داشتند و روزی به کشور ما آمدند و حق توحش ‌گرفتند، ببینند امروز به چه روزی رسیده‌اند که به قول آن سیاستمدار آمریکایی "غرب، وحشیگری خودش را نشان داد".

وی افزود: یک سلسله عوارض بلایی مانند کرونا مصیبت است و یک سلسله از عوارض آن نیز تجدید نظر می‌باشد لذا جدی گرفتن و دقت کردن در نوع برقراری رابطه با ذات مقدس حق است که خیلی از حقایق، معنویات و باورها را برای ما جدی می‌کند و بیشتر به آن توجه می‌کنیم.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان ۶ هزار و ۵۴۱ نفر را در کشور گرفته است، همچنین تاکنون ۸۳ هزار و ۸۳۷ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

___________________

بیشتر بخوانید

علم‌الهدی: وقایع کرونا از علائم ظهور امام زمان (عج) است

علم‌الهدی: بی‌توجهی به کرونا، معصیت است/ فعالیت‌های اقتصادی کشور مقداری متوقف‌شده است

علم‌الهدی: کرونا از بین رفتنی نیست /نمی‌شود با بستن حرم یا تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی قصه را تمام کنیم

______________________

 

لینک کوتاه: asriran.com/0033G8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کروناویروس علم الهدی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

محسن ذاکریان در همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و جمعیت هلال احمر استان امروز در اردوگاه فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آمار‌های غیررسمی در کشور نشان می‌دهد که سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در سطح کشور انجام می‌شود، عددی که بسیار نگران‌کننده بوده و لازم است تا همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های جدی کنند.

وی تصریح کرد: مرکز نفس در سال ۱۴۰۰ کار خود را در مشهد و با هدف جلوگیری از سقط عمد جنین سالم آغاز کرد و تاکنون بیش از ۳ هزار مورد جلوگیری از سقط عمد جنین سالم در نقاط مختلف کشور توسط مرکز نفس انجام شده است.

رئیس قرارگاه نفس کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین دلیل سقط عمد در کشور را ناسازگاری زوجین و احساس عدم امنیت بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مشاوران شما بیت‌هایی بهتر از شاهنامه را می‌توانستند پیدا کنند
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از شاهنامه | لااقل بیت هایی بهتر پیدا می‌کردید
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود