Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@15:56:34 GMT

آب لوله کشی مغز این زن را خورد!

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۰۱۹۹

آب لوله کشی مغز این زن را خورد!

زنی که برای شستشوی بینی خود برای تمیز کردن سینوس هایش اقدام کرده بود، ناگهان با اتفاق بسیار عجیب و باورنکردنی مواجه شد.

به گزارش گروه گوناگون خبرگزاری برنا؛ زنی که نامش منتشر نشده است اهل سیاتل امریکا، از ظرف مخصوص شستشوی بینی برای تمیز کردن سینوس هایش استفاده می کرد و در کمال ناباوری سلول هایی بسیار نادری که مغز را می خورند زنی را پس از آنکه با آب لوله کشی بینی اش را شستشو داد، کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که او در سیاتل در اوایل سال جاری تحت عمل جراحی مغزی قرار گرفت، پزشکانش حیرت زده شدند.

در ژانویه گذشته، او پس از یک سکته به A&E پذیرفته شد و پزشکان یک سی تی اسکن از مغز او گرفتند تا آنچه را که اول یک تومور بود را پیدا کنند اما معاینه بافت از مغز او در حین جراحی یک روز بعد نشان داد که او علیه یک حمله بسیار کشنده تر قرار گرفته است - چیزی که او را زنده می خورد. 

دکتر چارلز کوبس، جراح مغز که بر روی این زن کار می کند گفت:" هنگامی که من روی این خانم کار کردم، بخشی از مغز او به اندازه سایز یک توپ گلف خیلی له و خونی بود. این آمیب ها در تمام محل وجود داشت و سلول های مغز را می خوردند و ما هیچ سرنخی نداشتیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اما وقتی بافت واقعی را گرفتیم، مشاهده کردیم که این یک آمیب است."

این زن یک ماه بعد از آن موجودات نادر که بعد از تزریق درون حفره بینی وارد مغز او شدند، فوت کرد. این مطالعه توسط پزشکان و محققان سوئدی که در مورد او، از جمله کوبس کار می کردند، نوشته شده است.

این نشریه قربانی را معرفی نمی کند ؛ این خانم دومین بیماری است که در سیاتل گزارش شده است - اولین بیماری در سال 2013 منتشر شده بود - اما او اولین تلفات ناشی از آن است.

آمیب چیست؟

آمیب یک ارگانیسم تک سلولی است، بعضی از آنها می توانند عامل بیماری هایی شوند واز آنجایی که آنها در خاک و آب گرم بهتر عمل می کنند، برخی از پزشکان محلی در حال بیشتر نگران شدن درباره این هستند که عفونت مرگبار این زن می تواند در میان دیگر بیماری های نیم کره جنوبی به دلیل شمال غربی اقیانوس آرام ، و همچنین به دلیل گرم شدن دما احتمال شیوع بیشتری وجود دارد. این موجود در امریکای جنوبی و امریکای مرکزی شایع است، اما الان شانس بیشتری برای زنده ماندن در جاهای دیگر دارد، معمولا جاهای خنک تری، مثل واشنگتن.

در سال 1990، پژوهشگران اولین بار متوجه شدند که این نوع آمیب می تواند باعث ایجاد بیماری در مردم شود. این گزارش نشان داد که در ایالات متحده بین سال های 1974 و 2016 از این آمیب 109 مورد گزارش شده است که نود درصد از این پرونده ها مهلک بودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب این زن آب لوله کشی مغز او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا درباره نشست زمین در خیابان شهیدان کاظمی، اظهار کرد: به دنبال نشست زمین برای چهارمین بار طی چند ماه اخیر در خیابان شهیدان کاظمی شهر اصفهان تیم‌های فنی و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن ایمن‌سازی محل حادثه، طرح ترافیکی توسط پلیس راهور اجرایی و راه‌های دسترسی جایگزین برای عبور و مرور تعیین شد.

وی افزود: عملیات حفاری در طول شش متر و عمق چهار متر انجام و قرار است تعویض ۱۰ متر از خط لوله انتقال فاضلاب طی امروز تا شب انجام و پرسازی و ایمنی محل انجام شود، با توجه به فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب ۱۴۰۰ میلی‌متری به طول دو کیلومتر در محور خیابان طی چند ماه اخیر و بر اثر خاک‌شستگی ناشی از بارندگی‌ها و فرونشست زمین چهار مورد حادثه شکستگی خط لوله و نشست زمین گزارش شده که برای ایمن‌سازی محور خیابان شهیدان کاظمی شرکت آب و فاضلاب استان از دو ماه قبل عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در مقاطع مختلف را آغاز و تاکنون تعویض ۱۴۰۰ متر از خط لوله اجرا و پیمانکاران در سه جبهه کاری در حال بازسازی ادامه مسیر خط هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعتبار اجرای کامل طرح بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، لازم به ذکر است بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های انتقال فاضلاب شهر اصفهان به علت قدمت ۵۰ ساله فرسوده و نیاز به اصلاح دارد که ۳۰ کیلومتر از این خطوط به علت قرار گرفتن در مناطق آسیب‌پذیر در اولویت اجرا است و نیاز به اعتبارات ملی دارد که باید توسط وزارت نیرو شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شود.

شیشه‌فروش تصریح کرد: تسریع در اجرای طرح بازسازی شبکه‌ها با توجه به شرایط کم آبی و فرونشست زمین در اصفهان بسیار حائز اهمیت است، با بررسی به عمل آمده فرونشست زمین نیز باعث تشدید حوادث در این شبکه‌ها شده است و راهکار مؤثر در کاهش اثرات فرونشست زمین و پیشگیری از بروز خسارات در ابنیه تاریخی، مسکونی، اراضی و تأسیسات شهری تداوم جریان رودخانه زاینده رود و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و تأمین حقابه‌های قانونی کشاورزی و زیست محیطی و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی.، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تأمین اعتبارات مورد نیاز جهت اجرا و تکمیل طرح‌های مصوب تأمین آب استان، پیشگیری از بارگذاری در بالادست حوضه آبریز زاینده رود، حمایت از طرح‌های تأمین آب استان، تسریع در اجرای طرح‌های احیای زاینده رود و تأمین حقابه‌های قانونی حوضه اقدام کنند.

کد خبر 751430

دیگر خبرها

  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • تغییر رنگ و بوی آب پکیج
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟